2024-03-29, 13:52
Medlem
Fidde överlever på ett tragiskt sätt.

Han har inte haft ett eget boende utan varit hemlös i minst 8 år. Drar runt och tar vad han kan komma över och får. Sover i källare och dylikt.

Titt som tätt för polisen nog utav honom och han brukar då få tvångsvård enligt LVM.

Och sedan när han kommer ut efter ett halvår så börjar det om igen.

Han och Tony har vissa likheter. Fast Fidde är iaf inte våldsam!

En gång satt han och freestyle rappa på Norrby och blev ombedd att hålla käften om han ville slippa snuten. Lyssna inte ett skit. Inom två minuter kom en civare och kasta in honom i baksätet...

En gång tog han regnvatten från en svart vattenpöl på marken och tog och injicerade det ihop med amfetamin i armen. Hans ven blev helt svart och det började gå mot hjärtat! Hans omtänksamme vän slet tag i armen och pressa den stenhårt. För hade det nått hjärtat skulle han dö! Så skrek han efter hjälp så ambulans tillkallades. De fick akut skära av hans biceps!

Sett han sova på bänkar och tunna filtar på asfalt :-/

Fidde har någon långvarig typ av psykos som gör att han har väldigt svårt att kunna ta itu med saker i den mån att något verkligen blir gjort.

Tycker inte om när folk är elaka mot honom. För han har det inte lätt den snubben!
Senast redigerad av TheContender 2024-03-29 kl. 14:46.
Citera
2024-03-29, 14:27
Medlem
Tinder-depressions avatar
Ingen som har sett Magnus som hade TV spels börsen under sena 90 tal och tidiga 00 talet?

Inte sett han dom sista 5 åren.
Citera
2024-03-29, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenbocksmannen
Det är Tomm* Ma*kkunen Har en bror som heter Tero. De har varit gravt alkoholiserade sedan årtionden.

Hörde han blev vräkt från sin lägenhet Tommi och bor på Kaptensgatan nu. Tero också.

Tommi är ett riktigt stolpskott! Dricker så mycket handsprit att han kom ut med en hel ryggsäck full ifrån sjukhuset.

Tror han kan satanist grejer och sånt.

En gång såg jag en snubbe hälsa på honom och då gav Tommi honom en örfil. Sedan kom en annan och slängde ner Tommi i strömmen till Viskan. Skrek efter "lägg dig på mage och dö nu för allas skull" det var så grunt den dagen att det max var 30 cm vatten där...
Senast redigerad av TheContender 2024-03-29 kl. 14:42.
Citera
2024-03-30, 13:42
Medlem
Stenbocksmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheContender
Hörde han blev vräkt från sin lägenhet Tommi och bor på Kaptensgatan nu. Tero också.

Tommi är ett riktigt stolpskott! Dricker så mycket handsprit att han kom ut med en hel ryggsäck full ifrån sjukhuset.

Tror han kan satanist grejer och sånt.

En gång såg jag en snubbe hälsa på honom och då gav Tommi honom en örfil. Sedan kom en annan och slängde ner Tommi i strömmen till Viskan. Skrek efter "lägg dig på mage och dö nu för allas skull" det var så grunt den dagen att det max var 30 cm vatten där...

Tommi är helt hjärndöd. Går han fortfarande runt på stan och frågar efter "fämti spänn" som han skall åka till götet med. Han har enligt en källa suttit inne nyligen för sexuallbrott och misshandel mot en tjej. Tragisk figur, man borde spika fast han på en planka och visa upp han i grundskolors aula för avskräcka barn från att dricka alkohol.
Senast redigerad av Stenbocksmannen 2024-03-30 kl. 13:45.
Citera
2024-03-30, 17:00
Medlem
Jaså du. Känner inte han så väl. Han är alltid ensam och syns bara till om han är ute och super.

En polare lät han sova hos sig för han var hemlös då. Så hade Tommi gjort sönder snubbens alla mobilladdare. Dragit bort själva piggen till uttaget på alla. Såna störande grejer bara för att jävlas...

Tommi har faktiskt tre barn med en tjej i Skövde eller något sånt. De hade nog velat han brydde sig mer om dem, än sig själv!

Han var ju ihop med Trash Jenny och hon är ju kraftigt labil! Skulle inte förvåna mig om han gett henne en örfil efter att de knullat och hon varit dryg emot honom. Och sedan blivit anmäld för något han inte gjort som hämnd. När det handlade om en örfil för att hon gick för långt.

Hon är helt loss den. Knullar med alla och hugger ner sin egen kille (polack Martin) för att han inte tycker om det...
Senast redigerad av TheContender 2024-03-30 kl. 17:04.
Citera
2024-03-30, 17:11
Medlem
Vad fasen hände med Ebbe egentligen?

Ni säger Ted Duvfa har varit med honom i Vietnam?

Och där blev han rånad utav vännerna han var där med. Blivit satt i en ohållbar situation, hemlös. Utan pengar och medicin. Blivit tvungen att stjäla för att överleva, tagits utav snuten. Satt i fängelse. Och där då dött !?

Sinnessjukt ju! Vaddå. Rånade hans "vänner" honom på allt han hade och bara pissa på honom?

Han var inte född bakom farstun den snubben. Levt ett hårt liv och kommit tillbaks ifrån att ha suttit på Bangkok Hilton gör väldigt få människor...

Får det inte riktigt att gå ihop. Vad fasen skulle hans vänner vinna på detta liksom? Är något mer till detta som går förlorat!
Senast redigerad av TheContender 2024-03-30 kl. 17:17.
Citera
2024-03-30, 19:04
Medlem
Citat:
Vad fasen hände med Ebbe egentligen?

Ni säger Ted Duvfa har varit med honom i Vietnam?

Och där blev han rånad utav vännerna han var där med. Blivit satt i en ohållbar situation, hemlös. Utan pengar och medicin. Blivit tvungen att stjäla för att överleva, tagits utav snuten. Satt i fängelse. Och där då dött !?

Sinnessjukt ju! Vaddå. Rånade hans "vänner" honom på allt han hade och bara pissa på honom?

Han var inte född bakom farstun den snubben. Levt ett hårt liv och kommit tillbaks ifrån att ha suttit på Bangkok Hilton gör väldigt få människor...

Får det inte riktigt att gå ihop. Vad fasen skulle hans vänner vinna på detta liksom? Är något mer till detta som går förlorat!

Lars hade fått en stor summa pengar, därför drog han utomlands och på plats blir han av med pengarna och begår då ett brott och åker in.
Citera
2024-03-30, 23:22
Medlem
Jaså.

Ebbe hade det väl ganska bra ställt så som jag förstog det.

Va rätt smart och handlingskraftig av sig.

Det står på hans gamla facebook sida att "hans vänner från Borås" som var med honom blåste honom på det han hade och lämna honom i sticket.

Säkert Ebbe som stog för biljetterna dit för hela ligan. Den snubben var väldigt hjälpsam mot sina vänner vad jag vet.

Fucked up att han dör i fängelse i Vietnam efter att han kommit tillbaka från att sitta i Thailands värsta fängelse. Pga andelen mediciner han stog på är det inte orimligt att han dog av abstinens.
Citera
2024-04-01, 18:32
Avstängd
Nån gång på 80-90-talen var det en finsk regissör som blev avskedad från Borås Stadsteater i samband med en pjäs han hade skrivit och var inbjuden att reigssera - i den burdust satiriska pjäsen berättades det bland annat om hur finska lodisar i Sverige maldes ner till korv (!) och skickades tillbaka till Finland i denna form... Just det ja, Jukko Turkka hette han, kom nyss på det!
Citera
2024-04-02, 12:51
Medlem
Citat:
Jaså.

Ebbe hade det väl ganska bra ställt så som jag förstog det.

Va rätt smart och handlingskraftig av sig.

Det står på hans gamla facebook sida att "hans vänner från Borås" som var med honom blåste honom på det han hade och lämna honom i sticket.

Säkert Ebbe som stog för biljetterna dit för hela ligan. Den snubben var väldigt hjälpsam mot sina vänner vad jag vet.

Fucked up att han dör i fängelse i Vietnam efter att han kommit tillbaka från att sitta i Thailands värsta fängelse. Pga andelen mediciner han stog på är det inte orimligt att han dog av abstinens.

Ja, han ska ha betalt för biljetterna till kompisarna och sen blåste dom honom. Han var en väldigt smart och vettig människa trots allt.
Tror även att han hade barn i Thailand.
Citera
2024-04-04, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SexySonic
EDIT: Ingen av oss var vilsna själar.. vi var unga och hade inga fördomar mot varandra, därav den saliga blinningen av olika stilar, så den stämpeln vettefasen var du hittat

Jag menade inte något negativt med "vilsna själar", var ett dumt ordval. Syftade främst på att flera hade det kämpigt på olika sätt. Och enormt kul hade vi!

Lite mer OT: Är det någon som minns eller känner till något om en äldre man som alltid pratade i sin hand på bussen i början av 2000 däromkring? Funderar ibland på vad det var för filur.
Citera
2024-04-04, 15:43
Medlem
Stenbocksmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nojjman
Satt o fika med en polare på lulus café för längesen.
In kom Lars Höjs i all sin prakt och vi började naturligtvis ropa "maria!".
Lars började dra sig själv i håret samtidigt som han upprepade för sig själv : "Jag heter inte Maria, Jag heter inte Maria, Jag heter inte Maria".
PANG sa det o Lars blev skogstokig och började gå helt lös inne på cafét.
Personalen rusade fram och släpade ut Lars som vid det här laget var totalt ursinnig samtidigt som vi fortsatte ropa Maria.
Efteråt satt vi lungt kvar och sörpla på kaffet.

Tycker absolut inte vi får glömma Boråskändisen "Jarl Brås Hagberg" även känd som Jarlen och Jalle.
Umgicks med dåren ibland och gjorde ett skolarbete om honom där jag fick betyget VG

Jalle info:
Jalle har uppfunnit kampsporten "New-fighting" där han själv är världsmästare och har svart bälte.
Jalle har dom senaste åren sökt till att bli nobellprisdeltagare i bl.a literatur med mycket mera.
Jalle har bodde i sin mammas under många år tills hon dog och Jalle ver vid åldern runt 55-60 år.
Jalle har byggt en båt som inte flyter.
Jalle råkade hugga ihjäl en kille för runt 20-30 år sen.
Jalle är öppen pedofil och skäms inte för detta. "Allt med blöjja går att töjja".
Jalle har byggt två st kukförlängare där ena kukförlängaren ska skruvas fast i bordskanten och så ska man helt enkelt hänga sig själv i kuken som är fastskruvad.
Jalle tros onanera 20-30 gånger per dag.

Finns mer info men inget jag kan komma på nu.

Jalle ser jag ibland cykla som tok mellan Dalsjöfors och Viskafors/Svaneholm. Enligt honom själv så bygger han på en bil i gummifabriken som kan varva 80000 varv och slita upp asfalten från vägen. Tveksamt hur det går då han cyklat dit i 15 år och ingen bil har synts till. Han byggde ju en väldigt originell båt under 10 år som enligt sägen skall ha sjunkit som en sten på jungfrufärden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in