Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-09-16, 01:00
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Det är perukförsett trams med någon slags agenda?

Nu vet jag inte vilka du anser har peruk. Jag kan inte riktigt se vem du menar i Youtubeklippet.

Nu är det så vist inrättat att de lärda i Lund är så transparenta att de öppet deklarerat att de har för avsikt att bedöma "styrkan" i de misstankar som lyfts fram emot SE som GM.

Vi som klarar av att läsa skriven text kan konstatera att deras slutsats eller "dom" är att alla "misstankar" sammantaget inte ens räcker till en svag misstanke mot SE.

Har du funderat på om "experterna" på Filter som arbetar med en intäktsmodell som baseras på att att sälja böcker kan ha haft en annan drivkraft och agenda? Att peka ut efterspelsvittnet SE utan mordvapen som en "osannolik mördare" kan ha haft rent monetära syften och då riskerar syftet att klargöra vad som verkligen hände fått stryka på foten.

Det finns redan böcker som pekar ut VG, CA och CP som mördaren. För den som gillar vuxensagor finna också böcker om det obeväpnade och osannolika efterspelsvittnet SE, LP som mördaren och Teatermordet att tillgå.

Jag vet att det är en analys lite över din förmåga att TP inte varit helt objektiv och kan ha drivit en egen "osannolik" agenda, men helt omöjlig är den inte. Om du kammar tupén lite mera bakåt kanske din syn blir lite klarare även i denna del.
Senast redigerad av ursprungligen 2025-09-16 kl. 01:12.
Citera
2025-09-16, 08:42
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Nu vet jag inte vilka du anser har peruk. Jag kan inte riktigt se vem du menar i Youtubeklippet.

Nu är det så vist inrättat att de lärda i Lund är så transparenta att de öppet deklarerat att de har för avsikt att bedöma "styrkan" i de misstankar som lyfts fram emot SE som GM.

Vi som klarar av att läsa skriven text kan konstatera att deras slutsats eller "dom" är att alla "misstankar" sammantaget inte ens räcker till en svag misstanke mot SE.

Har du funderat på om "experterna" på Filter som arbetar med en intäktsmodell som baseras på att att sälja böcker kan ha haft en annan drivkraft och agenda? Att peka ut efterspelsvittnet SE utan mordvapen som en "osannolik mördare" kan ha haft rent monetära syften och då riskerar syftet att klargöra vad som verkligen hände fått stryka på foten.

Det finns redan böcker som pekar ut VG, CA och CP som mördaren. För den som gillar vuxensagor finna också böcker om det obeväpnade och osannolika efterspelsvittnet SE, LP som mördaren och Teatermordet att tillgå.

Jag vet att det är en analys lite över din förmåga att TP inte varit helt objektiv och kan ha drivit en egen "osannolik" agenda, men helt omöjlig är den inte. Om du kammar tupén lite mera bakåt kanske din syn blir lite klarare även i denna del.

Har alltjämt ett hårsvall likt en gammal hårdrockare, till damernas fromma. Vad gäller mockgängets trovärdighet så var de inte särskilt inlästa på fallet. Därutöver ska man komma ihåg att en mycket erfaren kommissarie, Irvell, samt chefen för våldsroteln, Linder, misstänkte att det var SE som rörde sig på åsen med sin handledsväska. Irvell undersökte mycket tidigt SE:s status som efterspelsvittne, och kom fram till att han inte var kvar på platsen efter skotten. De två vittnen som var de enda som såg GM någon längre sekvens tyckte att det fanns saker som stämde med SE

Anér hittade förvisso ett stort antal Walkie Talkie-observationer, de hemliga pojkboks-spännands männen verkade stå i varje hörn, men eftersom du är den kraft som mest håller liv i SE-tråden numera kan man misstänka att du innerst inne tror på SE som GM.
Citera
2025-09-16, 19:08
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
//
Lars Larsson slipper fortfarande dina rallarsvingar men glöm inte att det var LL som öppnade SE-dörren för KP. KP kunde räkna ut att Larssons "Sture E" i själva verket var Stig E.
Citera
2025-09-16, 19:48
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Lars Larsson slipper fortfarande dina rallarsvingar men glöm inte att det var LL som öppnade SE-dörren för KP. KP kunde räkna ut att Larssons "Sture E" i själva verket var Stig E.

Ja. Det var skamlöst plagierat av TP.

LL presenterar sin bok för läsaren och låter läsaren själv bedöma innehållet.

Filter låtsas att den osannolika boken är "LÖSNINGEN på Palmemordet."

Jag väljer därför att inte svinga lika hårt mot LL som inte ens pekar ut SE med rätt namn.
Senast redigerad av ursprungligen 2025-09-16 kl. 19:54.
Citera
2025-09-17, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby

Ja LL’s bok är helt enkelt genial. Och modig. Han vågade gå på djupet av «Sture» på ett sätt som ingen gjort innan. Olle Minell och Anèr i all ära, men det var faktiskt lite imponerande det LL gjorde där.

Sen tog TP det ennu lite vidare. Även om U inte är nöjd med marknadsförningen av bok och serie.
Citera
2025-09-18, 05:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
Ja LL’s bok är helt enkelt genial. Och modig. Han vågade gå på djupet av «Sture» på ett sätt som ingen gjort innan. Olle Minell och Anèr i all ära, men det var faktiskt lite imponerande det LL gjorde där.

Sen tog TP det ennu lite vidare. Även om U inte är nöjd med marknadsförningen av bok och serie.

Engström menar att han är förväxlad men på enda stället där allt pekar mot honom på DBG där vill plötsligt inte Engström vara förväxlad

Så vart menar då Engström att han är förväxlad om inte på DBG ?

Men visst jag förstår honom , inte fan vill han vara den som möjligen YN såg för då hade det varit game over !

Bättre då att hitta på ett vittne som sett honom enbart springa i gränden och inte på DBG ...
Citera
2025-09-18, 12:58
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Engström menar att han är förväxlad men på enda stället där allt pekar mot honom på DBG där vill plötsligt inte Engström vara förväxlad

Men visst jag förstår honom , inte fan vill han vara den som möjligen YN såg för då hade det varit game over !

Bättre då att hitta på ett vittne som sett honom enbart springa i gränden och inte på DBG ...

Där är du inne på något intressant!

Det finns möjligen en annan vinkel:

Om Skandiamannens dröm var att bli oskyldigt misstänkt hade detta varit en homerun.

Befarar att han missade nyheten om paret som såg mannen med handledsväskan, då denna briserade i TV den dag han var på resande fot. Reportern råkade också dela upp Holmérs utsaga om paret.

Men det är underligt att SE aldrig nämner trappen eller åsen ...

Inte ens att de poliser han eftersökte kunde ha sprungit uppför trappen. Trappen existerar inte?

(Han ritar i och för sig ut den i "Kvällsposten", på sin karta den 7:e april.)

Hans egna rörelser verkar i hans värld vara intressantare än hur GM rörde sig.
Citera
2025-09-18, 14:21
Medlem
matsqqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020

I programmet Diskutabelt påstod den där systemutvecklaren (Ulf Lingärde hette han väl) i direktsändning att det var SE som YN mötte på DBG som jag skrivit om tidigare och fick då inget mothugg.

Givet att SE ljög och var GM så kan det ha funnits en period när han kommit med olika lögner till olika personer beroende på vad som var fördelaktigt för stunden

Detta eftersom det mesta tyder på att han varken var särskilt försiktig eller långsiktigt smart med sina lögner.

Jag tror han själv kan ha sagt till Lingärde att det var han som YN mötte på DBG.

Hade man tidigt sammanfört alla som SE pratat med hade spännande saker kunnat hända
Citera
2025-09-18, 17:07
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Du-Hast
Det går såklart inte att bevisa något oavsett GM

Men observationen på DBG kommer förevigt att göra Sture misstänkt om ingen annan GM är bevisligen skyldig

Misstänkt är alltså bara misstänkt

Personen på DBG som vi inte ens vet om det var mördaren.... Noll gemensamt men mördaren LJ såg
Citera
2025-09-18, 18:17
Medlem
När det handlar om SE är det osäkert om mannen på DBG är mördaren, men om det skulle dyka upp något som pekar på att den personen har likheter med CA blir det ett annat ljud i skällan .
Citera
2025-09-18, 18:41
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
När det handlar om SE är det osäkert om mannen på DBG är mördaren, men om det skulle dyka upp något som pekar på att den personen har likheter med CA blir det ett annat ljud i skällan .

Ja, verkligen... Alla förespråkare av olika GM tar alla chanser att misstänkliggöra just sin favorit. eller hur?

Nu tror jag själv att det är GM som springer där och ser såklart att detta är något som ligger SE till last utifrån den "lilla väskan" och ev. "mörk rock"(Oklart vad GM SE hade på sig).
Det som kan göra SE misstänkt, ett kvarter från mordplatsen.
Och till viss del att det inte finns något tydligare spår av honom från mordplatsen.
Citera
2025-09-18, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Ja, verkligen... Alla förespråkare av olika GM tar alla chanser att misstänkliggöra just sin favorit. eller hur?

Nu tror jag själv att det är GM som springer där och ser såklart att detta är något som ligger SE till last utifrån den "lilla väskan" och ev. "mörk rock"(Oklart vad GM SE hade på sig).
Det som kan göra SE misstänkt, ett kvarter från mordplatsen.
Och till viss del att det inte finns något tydligare spår av honom från mordplatsen.

Japp, prestigen är enorm. Och jag återkommer ytterligare en gång till att Lisbeth in i döden hävdar att det var Christer som sköt. Det går inte att bara avfärda, Anser jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in