Citat:
Ursprungligen postat av
Dalulven
Det är perukförsett trams med någon slags agenda?
Nu vet jag inte vilka du anser har peruk. Jag kan inte riktigt se vem du menar i Youtubeklippet.
Nu är det så vist inrättat att de lärda i Lund är så transparenta att de öppet deklarerat att de har för avsikt att bedöma "styrkan" i de misstankar som lyfts fram emot SE som GM.
Vi som klarar av att läsa skriven text kan konstatera att deras slutsats eller "dom" är att alla "misstankar" sammantaget inte ens räcker till en svag misstanke mot SE.
Har du funderat på om "experterna" på Filter som arbetar med en intäktsmodell som baseras på att att sälja böcker kan ha haft en annan drivkraft och agenda? Att peka ut efterspelsvittnet SE utan mordvapen som en "osannolik mördare" kan ha haft rent monetära syften och då riskerar syftet att klargöra vad som verkligen hände fått stryka på foten.
Det finns redan böcker som pekar ut VG, CA och CP som mördaren. För den som gillar vuxensagor finna också böcker om det obeväpnade och osannolika efterspelsvittnet SE, LP som mördaren och Teatermordet att tillgå.
Jag vet att det är en analys lite över din förmåga att TP inte varit helt objektiv och kan ha drivit en egen "osannolik" agenda, men helt omöjlig är den inte. Om du kammar tupén lite mera bakåt kanske din syn blir lite klarare även i denna del.