2025-09-18, 18:23
Medlem
KNARKAREN85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Lägg ned!

De högerstörda står för ännu mer våld, dessutom gillar ni vapen!

NEJ din vänster dåre och lögnare. Denna studie är propaganda och lögner.
https://www.youtube.com/watch?v=Tkv0PChs4gU&t=364s

Om du tittar på video klippet nedan, 4 min in på klippet så förklarar han varför studien är felaktig.
ADL är förövrigt vänster vridet.

Om nu så många höger våldsdåd existerar så måste du länka artiklar med namn och bild på dem skyldiga, och vad för vålds brott dem gjort.
Citera
2025-09-18, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Det gjorde han ju inte, tvärtom lade han ut texten om att detta var förskräckligt, men betonade sen att Trump inte sörjde utan bara försökte använda mordet för att splittra och för politiska poänger. Du har alltså inte alls följt showen utan bara läst rubriker.

du verkar inte heller ha läst på eftersom han sa att skytten var en maga vilket var en ren lögn. visst hans familj var det men han själv gillade suga av transor vilket han lärde sig i college där han radikaliserades.Jimmy fick kicken eftersom han ljög om att skytten var en maga helt enkelt och då fick ABC in en massa samtal om att det var en lögn
Citera
2025-09-18, 18:29
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Rimligt.

Att vänster inte tar avstånd från dådet utan istället försöker rationalisera mordet är inget annat än skrämmande. Oavsett vem Kirk var och vad han stod för.

Helt uppenbart att ”vänstern” är skadlig för väst och gör allt i sin makt för att rasera vår civilisation. Denna radikala falang borde terroriststämplas, de utgör ett mycket större hot mot väst än vad ISIS eller Al Qaida gjorde. De är i samma kategori som Ryssland.
Citera
2025-09-18, 18:35
Medlem
Imalosers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArttuWiskarin
Bra, verkligen inte OK av jimmie kinnel att håna mördade personer.

Hoppas south park cancelleras härnäst, de brukade vara unga och coola...nu är de gamla boomers som bara gör vad massmedia säger de ska göra.
South Park... Fan vad bra det var en gång i tiden, men nu är det bara fullständig skit.

OnT:
Folk som gillar rövhål som Jimmy Kimmel kan väl få titta på hans skitshow om de vill, men om nätverket kände att det var droppen så vad kan vi göra åt det?

Extremt jävla osmakligt inslag av fjanten som tycker att "a new low" är att folk påpekar en objektivt uppenbar sanning (skytten var inte MAGA), och att den som sörjer en död vän sörjer som ett barn som förlorat en guldfisk. Vad fan baserade han ens detta på...? Lite jävla respekt och hyfs borde man kunna förvänta sig, men vänstern slutade förvåna för mycket länge sedan. Kanske finns det vettiga människor som nickat i fikarummen i åratal men som äntligen börjar få upp ögonen för hur vidriga vänstern egentligen är... Men jag undrar jag. Vänstern i sig går inte att diskutera med över huvud taget.
Citera
2025-09-18, 18:36
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ditalltpekar
Absolut, men inte inom din livstid. Vi har haft över 50 år av tongivande vänster. Den eran är över. Frågan är vilken roll väst kommer ha på den nya världsscenen. Med fortsatt vänsterdominans hade det garanterat blivit en biroll på gränsen till sorti.

Jag kan lova dig att det kommer vända snart. Något kommer hända som gör att hela Maga rörelsen kommer gå emot något beslut som är grundläggande för den nya vinden som blåser nu. Något kommer hända som gör att den högervinden blåser i UK. Det vänder fort, jag lovar.

För varken luffarvänstern eller luffarhögern kan göra något till måtta. Det ska dras på full växel!

Från vänster PK där högern gnäller att det är så lågt till tak till att högern gör exakt samma sak vilket leder till att pendeln rör sig snabbare!

Hade högern bara valt allt spela det lugnt hade det tagit längre tid för det att vända. Men nu kör dom samma spelbok som dom anklagade vänstern för att köra.

Det ska förbjudas, det ska fängslas, det ska cancleas, det ska dömmas, det ska hängas ut. Allt det som högern har skrikit att det är fel i många många år.

Därför kommer det vända snabbt
Senast redigerad av santos_deville 2025-09-18 kl. 18:41.
Citera
2025-09-18, 18:41
Medlem
Tuors avatar
Kimmel hade samlat ihop till detta. Att han stoppas nu handlar inte bara om det han kastade ur sig igår utan om allt han har sagt fram tills igår. Igår var bara droppen.

Han är en notorisk lögnare och har gång på gång framställt Trumps väljare och republikaner överlag som efterblivna/onda.

Detta är väldigt känsligt just nu eftersom Kirk blev mördad av någon som ansåg att Kirk var ond.

Jag tror att Kimmel hade klarat sig denna gång om han inte hade antytt att Tyler var en MAGA, vilket är en helt sinnessjuk lögn.

Kimmel får skylla sig själv som inte kan behärska sitt uppenbara hat gentemot Trump och hans väljare
Citera
2025-09-18, 18:44
Medlem
Merwinnas avatar
Jag tycker att det är lite lustigt - och rättvist! - att cancelkulturen nu äntligen slår "åt andra hållet". Hur många personer med högeråsikter har inte blivit cancellade, liksom? Det är bara bra att den vänsterliberala sidan får smaka på sin egen medicin!

För övrigt är det alltid DJUPT olämpligt att försöka göra humor av ett färskt dödsfall, och särskilt då ett mord. Tänker sådana människor inte alls på hur det måste kännas för de anhöriga och övriga närstående, mitt i värsta sorgen och chocken? (Och nu kommer någon vänsterliberal att skriva att ungmoderater hånade Palme och hans änka efter mordet, så jag svarar redan nu att JA det var också djupt olämpligt. Men två fel gör inte ett rätt.)

...och när det dessutom gäller en mördad politiker, så måste man se allvaret i att hela den demokratiska processen skadas. Det är inget att skämta om, det är inte underhållning. Vem vågar ställa upp för val liksom, om man riskerar att bli skjuten i talarstolen?
Senast redigerad av Merwinna 2025-09-18 kl. 18:47.
Citera
2025-09-18, 18:44
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imaloser
South Park... Fan vad bra det var en gång i tiden, men nu är det bara fullständig skit.

OnT:
Folk som gillar rövhål som Jimmy Kimmel kan väl få titta på hans skitshow om de vill, men om nätverket kände att det var droppen så vad kan vi göra åt det?

Extremt jävla osmakligt inslag av fjanten som tycker att "a new low" är att folk påpekar en objektivt uppenbar sanning (skytten var inte MAGA), och att den som sörjer en död vän sörjer som ett barn som förlorat en guldfisk. Vad fan baserade han ens detta på...? Lite jävla respekt och hyfs borde man kunna förvänta sig, men vänstern slutade förvåna för mycket länge sedan. Kanske finns det vettiga människor som nickat i fikarummen i åratal men som äntligen börjar få upp ögonen för hur vidriga vänstern egentligen är... Men jag undrar jag. Vänstern i sig går inte att diskutera med över huvud taget.

Det problematiska är inte att showen pausades, problemet är att en representant för staten går in och begär att ett bolag avslutar en show för att denne ogillar innehållet, med hot om represalier om det inte hörsammas.

Av de klipp jag sett gör han inte narr av Kirk utan av högern och Trump personligen. Sedan kan man tycka att det är olämpliga skämt men då påtalar man det eller polisanmäler (om man nu skulle få för sig att det var brottsligt). Staten ska däremot inte gå in och kräva att showen läggs ner.
Citera
2025-09-18, 18:45
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
du verkar inte heller ha läst på eftersom han sa att skytten var en maga ...
Jo visst har jag bevakat men som du är inne på men låtsas missförstå antydde han att mördaren var sprungen ur maga, hade hatet med sig, blev knäpp och Trump så omedelbart använt det opresidentlikt.

USA är vid ett vägskäl. Är Trump en diktator eller bara en dick. Det beror nu på. Obama brukar inte lägga sig i men nu är det många som tycker kombinationen av bajsfläkt från vita huset, medlöpare och fegisar börjar bli absurt. Kanske kan det väcka de slumrande demokraterna.

"After years of complaining about cancel culture, the current administration has taken it to a new and dangerous level by routinely threatening regulatory action against media companies unless they muzzle or fire reporters and commentators it doesn't like" Obama på X eller via Axios.
Citera
2025-09-18, 18:46
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag tycker att det är lite lustigt - och rättvist! - att cancelkulturen nu äntligen går "åt andra hållet". Hur många personer med högeråsikter har inte blivit cancellade, liksom? Det är bara bra att den vänsterliberala sidan får smaka på sin egen medicin!

För övrigt är det alltid DJUPT olämpligt att försöka göra humor av ett färskt dödsfall, och särskilt då ett mord. Tänker sådana människor inte alls på hur det måste kännas för de anhöriga och övriga närstående, mitt i värsta sorgen och chocken? (Och nu kommer någon vänsterliberal att skriva att ungmoderater hånade Palme och hans änka efter mordet, så jag svarar redan nu att JA det var också djupt olämpligt. Men två fel gör inte ett rätt.)

...och när det dessutom gäller en mördad politiker, så måste man se allvaret i att hela den demokratiska processen skadas. Vem vågar ställa upp för val liksom, om man riskerar att bli skjuten i talarstolen?

Stycke 1: 2 fel gör ett rätt (och det är humoristiskt).
Stycke 2: 2 fel gör inte ett rätt.
Citera
2025-09-18, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Om Disney svajar för att de alltid betett sig så för sitt varumärke när nu FCC chefen tillsatt av Trump vill vara nya sheriffen i stan, så skit i de traditionella kanalerna. Både Kimmell (ABC/Disney) och Colbert (CBS) har så de klarar sig. Uppdraget är intressantare än om det är slutsålt i lokalen (biljetterna är gratis), vilka annonsörer som törs kliva in (ingen som ser den ändå), eller hur många som tittar (en eller två miljoner). Lämna mesigheten, riv kontrakten, kör en gemensam youtubekanal, sänd varifrån som helst, det kan vara ett fall framåt.

Bill O Reilly och Tucker Carlson har klarat sig bra utan kontrakt med någon TV-kanal. De har fler tittare och drar in mer pengar än någonsin.

Skulle Jimmy Kimmel kunna göra samma sak? Nej. Efterfrågan finns inte.
Citera
2025-09-18, 18:50
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iknowafewthings
Stycke 1: 2 fel gör ett rätt (och det är humoristiskt).
Stycke 2: 2 fel gör inte ett rätt.

Jag förstår hur du menar - jättekul! - men att håna mordoffer är ändå något mycket värre än att sparka underhållare som hånar mordoffer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in