Flashback bygger pepparkakshus!
2025-09-18, 16:54
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Skämtar? Han sprider gång på gång lögner som gör att folk bara blir mer hatiska mot MAGA. Kimmel har pratat skit och ljugit om MAGA sedan 2016, när han fick sin Trump-psykos.

Medias roll är liksom en av anledningarna till att Kirk blev mördad.
Herregud
Citera
2025-09-18, 16:55
Medlem
okok1s avatar
Det är osmakligt att skämta om mord. Jag antar att den andra sidan med noll moral tycker det är roligt. Skämta om mord kanske man kan göra 10-30 år senare när folk har sörjt. Äckligt beteende.
Citera
2025-09-18, 17:00
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bofop
Han var ju anhängare av en annan snubbe som var ännu mer höger än Kirk och som öppet brukade kritisera Kirk, det var därför han hatade honom. Att han skulle ha varit vänster är fake news.

Vem tänker du på?
Du har sett SMSen Tyler skickade till sin partner?

Blir nog väldigt svårt att hävda att det är fake news.
Senast redigerad av scoremax 2025-09-18 kl. 17:04.
Citera
2025-09-18, 17:05
Medlem
jhww82s avatar
Charlie Kirk skulle inte ha gått med på detta.

Detta är enbart fascisterna i Vita Huset som vill censurera inklusive deras fascist in chief Donald Trump
Citera
2025-09-18, 17:11
Medlem
JD Vance kritiserade EUs yttrandefrihet, i sitt tal, i München den 14 februari
Nu verkar man skrota yttrandefriheten i USA. 7 mån senare.
I ett land som, förr, ansågs fritt och värnade om yttrandefriheten, en gång i tiden

Jag tror inte att initiativet, till att stoppa showen, kommer från TV- producenten
Disney och ABC darrar när staten höjer fingret. Det gör alla i USA. Ingen vill bli stämd, förlora jobbet
Så naturligtvis ligger Trump bakom detta.

Det har blivit precis som i Putins Sovjet- Ryssland.
Man stänger program och TV- kanaler Som säger "fel saker"
"Freedom of speech unless they don’t like what you say "
Citera
2025-09-18, 17:12
Medlem
RazorKevlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Har du någonsin sett en bra serie, bra film eller läst en bra bok som inte är ogillad av de högerkristna? Varenda storproduktion i USA har alltid genomgått ett slags evolutionär dragkamp mot de högerkristna krafterna, och när en serie eller film har "överlevt" så är det trots, och inte tack vare de regressiva krafterna från högern. Nu är det de högerkristna som bestämmer vad som får sändas och vad som ska cancellas. Det är skäl för inte bara amerikaner att oroas, utan även svenskar som gillar amerikansk kultur.

Om den där hetsen att rensa ut all seriös journalistik, oberoende intellektuella och kvalitativ kultur lyckas, vilket det finns en betydande risk för i USA just nu, då kommer det inte finnas något kvar. Det kommer bli ett kulturellt wasteland. Högerfolk kan inte skapa kultur, (det är sen gammalt) och speciellt inte högerkristna fascister. Det kommer bli en uppsjö av meningslösa Netflix-serier om typ Jesus återkomst, och tråkiga hämnd-stories a'la Taken om modiga sydstatarmän som med AR15 och med produktplacerade gigantiska Ford-pickups hämnas eller räddar sina blonda familjer från svartmuskiga mexikaner.
Berätta om något samhällsbärande eller tillfört mervärde för samhället i USA, eller för den delen i Sverige, som det degenererande vänsterpatrasket tillfört sedan decennier!

Tack Gud för Trump, västvärldens sista grindvakt!
Citera
2025-09-18, 17:13
Medlem
Hade Kimmel haft bra tittarsiffror så hade det inte stängts ner pga detta.

Nu är hans tittarsiffror på väg spikrakt neråt, och då blir det ett lätt beslut.

(själv kan jag tycka det var ett korkat uttalande, men det är inte det värsta som kommit från honom, och inte i nivå med vad som kommit från en del andra håll)
Citera
2025-09-18, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adyring
Hade Kimmel haft bra tittarsiffror så hade det inte stängts ner pga detta.

Nu är hans tittarsiffror på väg spikrakt neråt, och då blir det ett lätt beslut.

(själv kan jag tycka det var ett korkat uttalande, men det är inte det värsta som kommit från honom, och inte i nivå med vad som kommit från en del andra håll)

Över en miljon tittare/ avsnitt är inget att skämmas över
TV- producenter brukar älska reaktioner, uppståndelse.
Det ger fler tittare
Men nu blev han tystad och sparkad, pga "fel" åsikt
Citera
2025-09-18, 17:27
Medlem
burialhexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Det är osmakligt att skämta om mord. Jag antar att den andra sidan med noll moral tycker det är roligt. Skämta om mord kanske man kan göra 10-30 år senare när folk har sörjt. Äckligt beteende.

hur akämtade han om mord?

vad jag sett så säger han att trump inte verkar vara speciellt ledsen "en 4åring som sörjer sin guldfisk" och att rep. koncentrerar sig mer på gm politiska hemort.

70 000 olika teorier, viss fakta ja. men inget 100%-igt.

ska en komiker inte kunna sparka uppåt o skämta om presidenten/republikaner?

eller har jag helt enkelt missat att kimmel skämtar specifikt om offret?
Citera
2025-09-18, 17:38
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1

Har du ens sett klippet? Han skämtar absolut inte om mordet. Han gjorde en poäng av att republikanerna gör allt för att utnyttja mordet i politiskt syfte vilket är 100% sant.

Det är en mycket sorglig utveckling i USA när Trump tystar meningsmotståndare efter meningsmotståndare. Det är sånt man sysslar med i Nordkorea och Ryssland. Till slut kommer det inte finnas någon kvar som vågar säga emot Trump och då är USA en fullfjädrad diktatur.
Citera
2025-09-18, 17:39
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av top_secret
Ja att du är våldsbenägen framgår tydligt. Kanske drömmer du om att bli nästa kända gärningsman. Du pratar dock om allt annat än vad tråden handlar om. Sök hjälp.

Efter dig min herre!

Nå inte alls våldsbemägen men hatar nazzar/razzar och fascister samt idioter!
Citera
2025-09-18, 17:40
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KNARKAREN85
SKITSNACK!
INGENTING jämfört med alla vänster/BLM demonstrationer som förstörde halva USA.

Men ni vänster slödder är aldrig ärliga.

Lägg ned!

De högerstörda står för ännu mer våld, dessutom gillar ni vapen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in