2025-09-18, 16:20
Medlem
Nu skriver du om händelser för snart 40 år sedan och håller med om att gamla tvivelaktiga rekord borde strykas.
Du har dock inga som helst belägg för att SML är dopad utan gissar bara friskt..
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Tja,det var ju mängder med idrottare som inte åkte fast under 80 talet..det var regel med endast ett fåtal undantag.Man fick vara extraklantig för att inte åka fast.Det är härför som frugan kommer att få behålla sitt världsrekord i sjukamp för vad synes vara nästan oändlig tid.
Man får fråga sig om Bobby Kersees frus rekord kommer att överleva solen?
Det är en berättigad fråga.
Kolla in JJKs rekordserie i sjukamp.Du behöver ingen Stephen King berättelse efter detta..:-)
Citera
2025-09-18, 16:23
Medlem
I övrigt en svag svensk dag,med Henrik Larsson som undantag.

Extra intresse år Maja Åskag,men vad göra?

Hopp och skutt talang i rikligt mått finns det,någon annan med dubbla finaler i detta mästerskapet?
Problemet är nivån,och Åskag känns fortfarande som en lerklump som inte har formats.
Jag hoppas att hon och tränare sitter ned efter säsongen och fokuserar på den klara nivåhöjning som Maja har inom sig,men hittills inte har kunnat att plocka fram.

Klockan går även för Maja Åskag,och att inte fullt ut kunna utveckla hennes erkända grundtalang vore riktigt tråkigt både för henne själv,och svensk friidrott i stort.

Maja Åskag är den största hopptalangen jag sett i svenska förhållanden under min levnad.Det är dags att byta ut hopp emot topp nu.
Citera
2025-09-18, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nanteq
Nu skriver du om händelser för snart 40 år sedan och håller med om att gamla tvivelaktiga rekord borde strykas.
Du har dock inga som helst belägg för att SML är dopad utan gissar bara friskt..

Å andra sidan så har vi definitionen av idiot samt Bobby Kersees solkiga historia att luta oss emot materialmässigt,så att med detta som bakgrund komma med samma undflyelser som hördes gällande diverse rekord 80 talet känns som icke favorit i repris för mig.
Är det för bra så är det.
SML har varit borta och kommer tillbaka,bättre och äldre än någonsin förr,under Bobby Kersees skyddande vingar.
Det är ju som det är..och det luktar getost om alltihopa.
Den som vill ägna sig åt självbedrägeri får göra det för mig.
Jag har å andra sidan rätten att med dubbla streck understryka att jag inte tillhör denna kategori individer.
That´s all folks!
Citera
2025-09-18, 16:38
Medlem
Krapulants avatar
Citat:
Å andra sidan så har vi definitionen av idiot samt Bobby Kersees solkiga historia att luta oss emot materialmässigt,så att med detta som bakgrund komma med samma undflyelser som hördes gällande diverse rekord 80 talet känns som icke favorit i repris för mig.
Är det för bra så är det.
SML har varit borta och kommer tillbaka,bättre och äldre än någonsin förr,under Bobby Kersees skyddande vingar.
Det är ju som det är..och det luktar getost om alltihopa.
Den som vill ägna sig åt självbedrägeri får göra det för mig.
Jag har å andra sidan rätten att med dubbla streck understryka att jag inte tillhör denna kategori individer.
That´s all folks!
Hon är just fyllda 26 (juli). Inte lastgammal direkt. Sedan kan ju BK vara en duktig tränare.
Citera
2025-09-18, 16:43
Avstängd
Citat:
Sovjetiskan var fint med Koch över mållinjen i Canberra 1985..:-)

Tänk att Marita Koch sprang på 47.60 s..på bana 2(!)😱
Citera
2025-09-18, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krapulant
Hon är just fyllda 26 (juli). Inte lastgammal direkt. Sedan kan ju BK vara en duktig tränare.

..och härmed ger jag upp vidare argumentering.
Bobby Kersee är inte en duktig tränare,han är en historiskt sjujävel till tränare som aldrig tidigare skådats västvärlden.Man får gå till...gamla östblocket..eller Kina med sködpaddsblod tidigt 90 tal..för att se liknande framgångar..Jackie Joyner Kersee..Florence Griffith Joyner..SML i rakt nedstigande led.

Det är faktiskt inte svårt alls det här.Det kräver dock neutral utgångspunkt och skygglappar av.
Det klarade inte folk på 80 talet..och sången låter exakt likadant 40 år senare.
Citera
2025-09-18, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Tänk att Marita Koch sprang på 47.60 s..på bana 2(!)😱

Yep..tänk vad Bärbel Wöckel kan ha varit mäktig om hon dubblat upp från 200.
Under 47?..:-)
Citera
2025-09-18, 16:46
Medlem
absolut koffes avatar
Sätter Botswana WR i finalen på 4x400?
Citera
2025-09-18, 16:47
Medlem
eternussermos avatar
Ekholm ska inte vara ledsen, hon är ung och det kommer att komma många VM där hon kan kämpa om medaljerna.
Citera
2025-09-18, 16:48
Medlem
Krapulants avatar
Citat:
..och härmed ger jag upp vidare argumentering.
Bobby Kersee är inte en duktig tränare,han är en historiskt sjujävel till tränare som aldrig tidigare skådats västvärlden.Man får gå till...gamla östblocket..eller Kina med sködpaddsblod tidigt 90 tal..för att se liknande framgångar..Jackie Joyner Kersee..Florence Griffith Joyner..SML i rakt nedstigande led.

Det är faktiskt inte svårt alls det här.Det kräver dock neutral utgångspunkt och skygglappar av.
Det klarade inte folk på 80 talet..och sången låter exakt likadant 40 år senare.
Varför tror du inte att jag är neutral? Det är snarare du med ditt upphetsade språk som inte framstår som neutral.
Citera
2025-09-18, 16:50
Medlem
SML påminner om Kornelia Ender DDR simmandes från bana fyra i någon större final mitten av sjuttiotalet.
Vissa saker och ting ändrar sig inte.
Citera
2025-09-18, 16:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Krapulant

BK formade idrottare på 80-talet som satte osannolika VR som står sig idag.

Flo Jo 10.49 s på 100 m
Flo Jo 21.34 s på 200 m

Jackie-Joyner Kerses 7291 p i sjukamp

Dessutom hoppade JKK 7.49 m i längdhopp som är det näst längsta längdhoppet genom tiderna efter sovjetiska Galina Tjistjakova (7.52 m).

Allt detta under 1980-talet då extremt många av nutidens bästa resultat sattes..ett årtionde av doping.

BK tar över SML 2020..bara några månader senare så tar SML OS-guld och sätter ett osannolikt VR på 51.46 s.

SML sadlar om..bara några månader senare så tar hon VM-guld på 400 m.. och gör den näst bästa tiden någonsin.

BK tränade OS-guldmedaljören på 200 m i OS i Aten, Shawn Crawford. Han åkte dit för dopingbrott 2013.

Att göra dessa resultat under så kort tid..där man utmanar de historiskt bästa tiderna har..historiskt..inneburit att man dopat sig.
Senast redigerad av TenBagger69 2025-09-18 kl. 17:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in