2025-09-18, 14:14
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattsmyg
Undrar om deras såser såsom Whiskysås finns kvar på t ex Ica?
I Danmark kom JB i blåsväder när de stämde en fiskrestaurang som hette "Jensens", det var inte populärt.

De fanns åtminstone för ett par månader sen. Just såserna är rätt goda tycker jag, både whiskeysåsen och favoritsåsen är bra. Det var väl också en grej när de först kom till Sverige. Det var hyfsat billigt, okej mat och goda såser. De höll väl den nivån ett par år, men det känns som att de sen hamnade i utförsbacken och var där i många år innan det till slut sket sig. Jag undrade alltid varför de inte la ut pengarna för att anställa någon med erfarenhet från någon stor restaurangkedja för att få styr på arbetssätt och processer. De var sega som fan på att få ut maten och det var ju ett ständigt aber. Sånt måste gå att få ordning på med tanke på att många andra ställen hinner langa ut mat till tio bord på samma tid som de knappt fick till ett...
Citera
2025-09-20, 00:31
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
https://www.dagensps.se/weekend/restaurang/sa-forsvann-barnfamiljernas-favoritkrog-fran-norden/

Viggo Cavling har skrivit en läsvärd artikel om kedjans fall.
Nej Viggo, det minns jag inte. Däremot minns jag att vi gick på riktiga restauranger.
Citera
2025-09-21, 23:35
Medlem
JohanLiljegrens avatar
Det var inte en dag för tidigt. Bara märkligt att de klarade sig så länge som dom gjorde, med tanke på den dåliga servicen och strukturen. Nej, den kedjan kommer man inte att sakna.
Citera
2025-09-30, 15:45
Bannlyst
Var där och käkade med en snubbe. Det var väl helt ok
Citera
2025-09-30, 16:36
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanLiljegren
Det var inte en dag för tidigt. Bara märkligt att de klarade sig så länge som dom gjorde, med tanke på den dåliga servicen och strukturen. Nej, den kedjan kommer man inte att sakna.
Det kanske är ditt alla jänkare som klagar på dålig service har varit. Maken till kass service får man leta efter.
Citera
2025-10-02, 10:01
Medlem
Jensens böf är ett helt fantastiskt ställe. Bra priser på både mat och sprit, dessutom är allt gott. Har aldrig varit besviken när jag besökt dem.

Dagens svenskar klagar om de inte får bord inom 2 minuter och deras servitör inte står vid bordet och tar beställningen bokstavligen direkt.
Citera
2025-10-02, 10:16
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjakungen
Jensens böf är ett helt fantastiskt ställe. Bra priser på både mat och sprit, dessutom är allt gott. Har aldrig varit besviken när jag besökt dem.

Dagens svenskar klagar om de inte får bord inom 2 minuter och deras servitör inte står vid bordet och tar beställningen bokstavligen direkt.
Lite snabbare än 20 minuter innan dom tar ens beställning, och lite mer uppmärksamma på att man går utan att betala är inte för mycket att begära.
Citera
2025-10-02, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjakungen

Att vänta mer än 2 minuter kan vara okej, speciellt om personalen har mycket att göra, det är mycket gäster etc.

Jag besökte Jensens en gång. Kanske hade jag otur den gången, och restaurangen var inte ens halvfull. Det var knappt nåt folk. Fick vänta 15 minuter på att bli placerad vid ett bord, en halvtimme på att ens beställa, runt 20 minuter för att få dryck och 50 minuter på huvudrätten. Min köttbit var knappt tillagad så jag fick vänta en halvtimme på att få en ny. Sedan tog det tid innan de uppmärksammade att vi ville betala.

Jag tycker inte att det är acceptabelt, dessutom tyckte jag att maten var för dyr med tanke på vad jag fick, och medioker. Det var inte värt pengarna eller väntetiden. Så jag ville aldrig ge det en andra chans.
Citera
2025-10-08, 22:08
Medlem
JohanLiljegrens avatar
Att käka en pytteliten fjösig köttbit full med senor och brosk, efter att ha väntat i över en timma på maten är inte okej, när det finns många andra restauranger som gör jobbet mycket bättre, snabbare och till en mycket billigare peng.
Citera
2025-10-08, 22:13
Medlem
afraidofmatss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Jensens var aldrig bättre än ett upphotat McD.

Vilket var helt okej, när priserna där var låga. Det var det länge sedan de var.

Lång väntetid. Glömda beställningar "jag beställde en extra sås" "jag fixar det" och den extra såsen syns bara när man ska betala... vilket tar en jävla tid det också...

När de inte ens är prisvärda så kan man lika bra skita i det.
Citera
2025-10-31, 22:22
Medlem
afraidofmatss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afraidofmats
Vilket var helt okej, när priserna där var låga. Det var det länge sedan de var.

Lång väntetid. Glömda beställningar "jag beställde en extra sås" "jag fixar det" och den extra såsen syns bara när man ska betala... vilket tar en jävla tid det också...

När de inte ens är prisvärda så kan man lika bra skita i det.

Weeeeelll. Nu skiter de i det!

https://www.sydsvenskan.se/dygnet-runt/miljonforluster-far-kanda-krogkedjan-att-lamna-malmo/

”I början av 2025 beslutade ledningen av Jensens Bøfhus att det framtida strategiska fokuset ska ligga på Danmark. Därför beslöts att lämna den svenska marknaden och att sälja de svenska restaurangerna. De i Stockholm och Jönköping är sålda, och vi för en fortlöpande dialog med potentiella köpare av de två återstående restaurangerna i Malmö”, skriver företagets presstalesperson Sören Mögelvang Nielsen till tidningen.

Jensens Bøfhus har i flera år brottats med stora förluster för sitt svenska dotterbolag.

Restauranglokalen på Vasagatan i Stockholm tas över av Hard Rock Café.
Citera
2025-10-31, 22:58
Medlem
kommer inte sakna Jensens Böfhus ur utbudet de gånger jag är i malmö.
Katastrof restaurang.
Maten är dock deras minsta problem trots deras semihalvfabrikat.
Huvudproblemen är att ALLT tar sjuuukt jävla lång tid där ALLTID, oavsett hur mycket folk där är.

Att få maten efter beställning är nog det som går snabbast dock.
Att få betala kan man bara drömma om, INGEN är intresserad av att ta betalt och den i baren vägrar utföra den uppgiften.

Att sen ta 90:- för en läsk och 45:- för kranvatten hjälper inte direkt heller för stt ska vilja gå dit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in