Citat:
Ursprungligen postat av
Bajjakungen
Jensens böf är ett helt fantastiskt ställe. Bra priser på både mat och sprit, dessutom är allt gott. Har aldrig varit besviken när jag besökt dem.
Dagens svenskar klagar om de inte får bord inom 2 minuter och deras servitör inte står vid bordet och tar beställningen bokstavligen direkt.
Att vänta mer än 2 minuter kan vara okej, speciellt om personalen har mycket att göra, det är mycket gäster etc.
Jag besökte Jensens en gång. Kanske hade jag otur den gången, och restaurangen var inte ens halvfull. Det var knappt nåt folk. Fick vänta 15 minuter på att bli placerad vid ett bord, en halvtimme på att ens beställa, runt 20 minuter för att få dryck och 50 minuter på huvudrätten. Min köttbit var knappt tillagad så jag fick vänta en halvtimme på att få en ny. Sedan tog det tid innan de uppmärksammade att vi ville betala.
Jag tycker inte att det är acceptabelt, dessutom tyckte jag att maten var för dyr med tanke på vad jag fick, och medioker. Det var inte värt pengarna eller väntetiden. Så jag ville aldrig ge det en andra chans.