2023-07-30, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meganegerdase
Lunchbiff + råstekt potatis med favoritsås gick på 79kr för ett par år sedan. Dock var man tvungen att ta kranvatten, ty läsk kostade typ 50kr extra. Många blåsta på det sättet 🤣

Ville man ha grönsaker eller nåt annat tillbehör så fick man betala extra. Tror det var 29 eller 39kr för salladsbuffe. Annars var det i princip bara kött, potatis, sås och kanske lite persilja som man fick. På andra ställen har man kunnat få tillbehör gratis och salladsbuffé brukar ingå på lunchen.

Jensens Bøfhus brukade annars erbjuda rabatt under lunchen, om man inte fick maten inom 15 minuter. Men man var tvungen att säga till innan, annars gällde det inte.
Citera
2024-03-21, 19:05
Medlem
Mohaves avatar
Jag åt där idag. Lunchbiff. torr som fnöske och smaklös. Nej tack!

Visst har Jensen blivit sämre?
Citera
2024-04-01, 14:10
Medlem
JohanLiljegrens avatar
Jag brukade äta där för över 10 år sedan men även då fanns det brister. Maten smakade bra men det var väldigt små portioner och man fick betala rejält extra, för att få en större köttbit på tallriken. Väntetiden på maten låg på mellan 45 och 60 minuter, dryck på 35 och 45 minuter. Det var både billigare, bättre mat och snabbare att gå till Longhorn istället.

Sista gången jag var på Jensens och åt en stek, gick den knappt att äta, då det bara var brosk, senor och fettränder i den. Naturligtvis var det lång väntetid även på det. Det är inte svårt att hitta bättre alternativ till Jensens.
Citera
2024-04-01, 14:17
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Trodde denna kedja gått i kk men tydligen var det bara att de stängde vår restaurang i staden jag bor. Inget jag saknat ska tilläggas.

Måste vara ett av de sämre ställen man kan välja då köttet är av sämsta kvalitet och servicen är ofta dålig.
Var länge sen jag besökte stället och då det skedde var det inte mitt val heller.
Citera
2024-04-05, 00:08
Medlem
Vem0ths avatar
Drog dit med en polare för några år sedan under lunchtid. Liksom 70 spänn för en biff och pommes kunde man inte inte motstå. Men servitören gav oss intrycket som att vi var på dejt, hon gjorde oss otroligt obekväma vid situationen. Det blev bara värre för varje gång hon passerade förbi oss och frågade om läget.

När vi skulle dra och betala för oss så dyker tjejen upp och säger "Ni ser så fantastiska ut tillsammans, vem av er står för notan" då jag och polarn gav rejäla mördarblickar mot varandra. "Eh... vi betalar var för sig" då hon såg så chockad ut.
Citera
2025-08-28, 02:07
Medlem
Ringhals3s avatar
Nu går det undan, det finns bara två Jensens Bøfhus kvar nu i Sverige, båda i Malmö.
Citera
2025-08-28, 02:08
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Trodde denna kedja gått i kk men tydligen var det bara att de stängde vår restaurang i staden jag bor. Inget jag saknat ska tilläggas.

Måste vara ett av de sämre ställen man kan välja då köttet är av sämsta kvalitet och servicen är ofta dålig.
Var länge sen jag besökte stället och då det skedde var det inte mitt val heller.

Bara två restauranger kvar nu så snart så...
Citera
2025-09-15, 14:55
Medlem
https://www.dagensps.se/weekend/restaurang/sa-forsvann-barnfamiljernas-favoritkrog-fran-norden/

Viggo Cavling har skrivit en läsvärd artikel om kedjans fall.
Citera
2025-09-15, 20:57
Medlem
gärningsmannens avatar
Jensens har verkar försvunnit helt från Stockholm nu. I Sverige verkar de bara finnas i Malmö.
Såg att Hard Rock Cafe ska flytta in i deras tidigare lokaler på Vasagatan.
Citera
2025-09-17, 20:56
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
https://www.dagensps.se/weekend/restaurang/sa-forsvann-barnfamiljernas-favoritkrog-fran-norden/

Viggo Cavling har skrivit en läsvärd artikel om kedjans fall.
Grejen med den kedjan är det aldrig någonsin fungerat som det ska på deras ställen:

- Urusel service, de få gånger jag varit på deras restauranger har det tagit en evighet innan man får beställa, en evighet innan drycken kommer, ytterligare sju evigheter innan maten kommer, sen tar det skitlång tid att få betala.
- Maten är kass. Visst, de är inte jättedyra, men du får extremt lite för pengarna, både när det gäller kvalité och mängd.

Har svårt att någon skulle sakna Jensens, som sagt, nästan alla ställen är bättre.

Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
Jensens har verkar försvunnit helt från Stockholm nu. I Sverige verkar de bara finnas i Malmö.
Jensens var aldrig bättre än ett upphotat McD.

Problemet för Jensens är inte att de varit en köttrestaurang, utan att de har usel kvalitet och service.
Citera
2025-09-18, 08:46
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen

Jag gick av någon outgrundlig anledning in på restaurangen på Vasagatan för kanske ett år sen och då var den helt och hållet omvandlad till ren turistfälla med höga priser. Lokalen var kanske fylld till 20 % och av enbart turister och folk med kabinväskor som verkade resa i jobbet. Det kändes som dödsryckningar och var uppenbarligen det också eftersom de inte finns kvar längre.
Citera
2025-09-18, 13:51
Medlem
Nattsmygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Det kändes som dödsryckningar och var uppenbarligen det också eftersom de inte finns kvar längre.
Undrar om deras såser såsom Whiskysås finns kvar på t ex Ica?
I Danmark kom JB i blåsväder när de stämde en fiskrestaurang som hette "Jensens", det var inte populärt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in