2019-10-31, 18:46
Avslutad
Jensens är riktig skitmat. Och eftersom det är WT-lyx och slöddret inte sällan har hyggligt bra betalt på sitt lagerarbete så är det dyrt som fan. 300 kr för en bit kött och en öl är standard och då ska man ha i minne att det ofta är billiga styckdetaljer som överprisas och dränks i nymodigheter som chipotle eller asian fusion.

Jag vill bara ha en bra biff och en öl utan konstig kryddning och sötpotatiskrafs och jag vill inte att det nära nog ska kosta en femhundring.
Citera
2019-10-31, 19:43
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Latrygg
Jensens är riktig skitmat. Och eftersom det är WT-lyx och slöddret inte sällan har hyggligt bra betalt på sitt lagerarbete så är det dyrt som fan. 300 kr för en bit kött och en öl är standard och då ska man ha i minne att det ofta är billiga styckdetaljer som överprisas och dränks i nymodigheter som chipotle eller asian fusion.

Jag vill bara ha en bra biff och en öl utan konstig kryddning och sötpotatiskrafs och jag vill inte att det nära nog ska kosta en femhundring.

Jensens har aldrig varit prisvärt på kvällen, men när de hade svinbillig lunch så var det rätt prisvärt på dagtid. 59 spänns lunchbiff, två kycklingfiléer med potatis för 79 och så vidare. Det var faktiskt en billig och helt acceptabel lunch om man stod ut med väntetiden. Men nu har priserna gått upp kraftigt och ligger kring snittpriserna på luncher och då är det inte prisvärt alls längre.
Citera
2019-10-31, 20:16
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Jensens har aldrig varit prisvärt på kvällen, men när de hade svinbillig lunch så var det rätt prisvärt på dagtid. 59 spänns lunchbiff, två kycklingfiléer med potatis för 79 och så vidare. Det var faktiskt en billig och helt acceptabel lunch om man stod ut med väntetiden. Men nu har priserna gått upp kraftigt och ligger kring snittpriserna på luncher och då är det inte prisvärt alls längre.
Ja, det där kommer jag ihåg. Deras lunchbiff var för 59 kr acceptabel. Problemet med Jensen är att det tar en miljard år att få maten serverad, lika lång tid att betala. Jag vill minnas att de bjöd på maten om du inte fick den inom 15 minuter, förutsatt att man sa det när man beställde. Jag kommer ihåg att servitriserna ofta blev griniga när man sa att man ville ha inom 15 min.

Har inte ätit där på många år och kommer inte göra det heller. Vad det gäller lunch så är allt bättre än Jensen. Jensen är dyra, plågsamt långsamma och har allmänt kass service. Fattar inte att de aldrig fått styr på långsamheten.

Valfri pub är både billigare och bättre och mysigare än Jensen.
Citera
2019-10-31, 21:30
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Ja, det där kommer jag ihåg. Deras lunchbiff var för 59 kr acceptabel. Problemet med Jensen är att det tar en miljard år att få maten serverad, lika lång tid att betala. Jag vill minnas att de bjöd på maten om du inte fick den inom 15 minuter, förutsatt att man sa det när man beställde. Jag kommer ihåg att servitriserna ofta blev griniga när man sa att man ville ha inom 15 min.

Har inte ätit där på många år och kommer inte göra det heller. Vad det gäller lunch så är allt bättre än Jensen. Jensen är dyra, plågsamt långsamma och har allmänt kass service. Fattar inte att de aldrig fått styr på långsamheten.

Valfri pub är både billigare och bättre och mysigare än Jensen.

Ja, den var acceptabel. När jag var där senast var de snabbare men också markant dyrare, vilket förstås gjorde att ekvationen ändå inte gick ihop. Så nu går jag inte dit längre.
Citera
2020-11-18, 16:58
Medlem
Jonathanhylstas avatar
Har bra erfarenheter av jensen
Senast redigerad av Jonathanhylsta 2020-11-18 kl. 17:09.
Citera
2020-11-18, 17:46
Medlem
Lost.Villains avatar
Jag har varit på Jensens fem gånger sedan de öppnade. Enbart i centrala Stockholm. Aldrig blivit missnöjd. Man får precis det man betalar för och en hyffsat lugn miljö. Helt okej mat för en bra peng och en meny som är bredare än mångs snäva lokalhak.
Citera
2020-11-18, 18:04
Medlem
Galdars avatar
Har ätit på Jensens en eller två gånger tror jag.Detta var runt år 2010 , det var helt okej , men jag hade heller inga höga krav på mat på den tiden , inget intresse för mat heller . Detta var i Göteborg . Hört mest dåligt om deras service och skulle nog välja någon annan restaurant före Jensens , finns hur många burgarhak och pasta ställen som är helt okej i Göteborg .
Citera
2022-02-06, 19:58
Medlem
Steff83s avatar
Har dom stängt ner större delen av sina restauranger?

Ingen verkar vara kvar i Göteborg tex.
Citera
2023-07-28, 13:15
Medlem
meganegerdases avatar
Plötsligt kostar luncherna 100kr mer än vad de gjorde för bara typ två år sedan.
Vad fan har hänt?
Citera
2023-07-28, 16:45
Medlem
Mohaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meganegerdase
Plötsligt kostar luncherna 100kr mer än vad de gjorde för bara typ två år sedan.
Vad fan har hänt?
Njae. Lunchbiffen kostar 169 kr. Vet inte vad den kostade för två år sen, men knappast 69 kr.

Alla priser har gått upp det senaste året.

https://jensens.com/wp-content/uploads/2023/06/menukort_maj_se_low.pdf
Citera
2023-07-29, 11:22
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Har dom stängt ner större delen av sina restauranger?

Ingen verkar vara kvar i Göteborg tex.

De finns bara kvar i Jönköping, Malmö och Stockholm. Verkar konkat i Göteborg. Ligger ex en Max på den plats där de låg i Centrala Göteborg nu.
Citera
2023-07-30, 12:58
Medlem
meganegerdases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mohave
Njae. Lunchbiffen kostar 169 kr. Vet inte vad den kostade för två år sen, men knappast 69 kr.

Alla priser har gått upp det senaste året.

https://jensens.com/wp-content/uploads/2023/06/menukort_maj_se_low.pdf

Lunchbiff + råstekt potatis med favoritsås gick på 79kr för ett par år sedan. Dock var man tvungen att ta kranvatten, ty läsk kostade typ 50kr extra. Många blåsta på det sättet 🤣
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in