Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-09-17, 22:23
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Fast vad du din jävla idiot fortfarande inte har förstått är att i det hypotetiska scenariot som vi pratat om här så har du inte fått några tecken på samtycke via ansikte eller kroppsspråk. Frågan är alltså inte om det är våldtäkt när du sätter igång och suger av någon som givit dig samtycke (verbalt eller icke verbalt) att göra det. Frågan är om det är våldtäkt när du gör det utan att ha fått något sådant samtycke. Obviously.

Herregud, du är så jävla korkad så man trillar av stolen. Alla "autistiska killar" här inne har mer intelligens i sina tånaglar än vad du har i din hjärna.

Jag har redan svarat på detta Joe. Mer än en gång.

Du börjar framstå som riktigt desperat. Vad är din poäng egentligen? Har du nån?
Citera
2025-09-17, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9

Du börjar framstå som riktigt desperat. Vad är din poäng egentligen? Har du nån?

Skriver du dumma inlägg får du räkna med mothugg. Passar det inte är det väl bara att dra.

Och att du fortfarande inte fattat poängen är väl det slutliga bevisat på din oändliga dumhet.
Citera
2025-09-17, 23:07
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Skriver du dumma inlägg får du räkna med mothugg. Passar det inte är det väl bara att dra.

Och att du fortfarande inte fattat poängen är väl det slutliga bevisat på din oändliga dumhet.

Detsamma.

Vad är din poäng egentligen? Har du nån?

Citat:
Du går igång på att våldta män alltså?

Det förklarar ju iofs en del. Inte minst ditt beteende de senaste dagarna.

?
Som sagt, så desperat.

Jahahahha oj, Joe the private investigator. Har du löst en massa våldtäktsfall nu eller?
Citera
2025-09-18, 04:19
Medlem
Citat:
Nu är du ute på riktigt djupt vatten. Stånd är INTE lika med samtycke. Det ska överhuvudtaget inte tas med i bedömningen. Det borde väl du som hänger så mycket i pedofilforumet veta.

Och scenariot som målats upp är alltså att hon börjar suga av honom utan att ha fått verbalt eller icke-verbalt samtycke till just den specifika handlingen. Vad som skett innan och vad han samtyckt till innan (t ex sex) är irrelevant. För som du kanske vet så måste du inhämta nytt samtycke för varje ny enskild handling, för att inte göra dig skyldig till oaktsam våldtäkt. Så jag frågar igen då nu när du känner till premisserna: Gör Jenny9 sig skyldig till våldtäkt i detta scenario?

Missade du delen att Krister för ner Jenny9s huvud mot sitt kön? Läs om, läs rätt. Han ger ickeverbalt samtycke. Det är rentav så att han tar ett ickeverbalt initiativ.
Citera
2025-09-18, 06:22
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ingen aning. Som sagt, använde bara "död fisk" som ett exempel på icke verbalt samtycke, eller rättare sagt icke icke verbalt samtycke.

Ingen aning, jag får inte 2 miljoner om året för att döma i dessa fall.

I din värld är det sant och du har rätt att känna vad du känner.

Man tänker du att du borde bli dömd för förtal bara för att jag upplever att du har förtalat mig?

Tror du också att det behövs penetration med penis, fingrar eller något annat för att det ska kunna räknas som våldtäkt?
Citera
2025-09-18, 06:26
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Vilket jag har svarat på tusentals gånger redan.

Det enda du har svarat på den är med en motfråga.

Jag frågar dig igen har tjejen som med god tro (hon uppfattar situationen som att killen vill ha sex och i hennes värld är en avsugning en normal del av sexet som hittills varit uppskattat av mottagarna) utan att fråga honom.

Begår hon då en våldtäkt enligt dig?
Citera
2025-09-18, 06:29
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:

Jag kan bara tolka dina tidigare svar som att du inte tycker det.
Citera
2025-09-18, 06:38
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Står för fan I själva lagen att våldtäkt är samlag utan samtycke eller handling jämförbart med samlag utan samtycke. Samlag = penetration.

Runka och söucka utan samtycke är däremot sexuella övergrepp.

Nå Tomatkungen har du kollat upp hur det ligger till med det här nu?

Citat:
Nej, penetration måste inte ske för att det ska räknas som samlag eller en jämförbar sexuell handling. Enligt lagen från 2018 omfattar brottet våldtäkt även "jämförbara" handlingar, vilket inkluderar att föra in fingrar eller föremål i en persons könsöppning eller att ha oralsex, om handlingarna sker utan samtycke.
Citera
2025-09-18, 09:08
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:

Det är ju ganska simpelt egentligen. Så fort man inte har aktivt gensvar eller den andra verkar off på något sätt. Så frågar man ju. Det gjorde man ju även innan 2018. För att man vill ha samtycke. Känna ömsesidighet.

Exakt.
För de flesta faller det sig helt naturligt.
Vissa andra behöver en detaljerad lag för att förstå.
Citera
2025-09-18, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Definitionen av våldtäkt är enligt ordboken att med våld tvinga någon till samlag. Jag tror också det stämmer ganska bra med vad gemene man föreställer sig när ordet används.

Förklara gärna för mig varför vi ska ha en definition i ordboken och en annan i lagboken?

Nej...

Definitionen av våldtäkt låter:

en sexuell handling, såsom samlag eller liknande, som sker utan den andra personens frivilliga samtycke.

Står inget om våld där.
Citera
2025-09-18, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Nej...

Definitionen av våldtäkt låter:

en sexuell handling, såsom samlag eller liknande, som sker utan den andra personens frivilliga samtycke.

Står inget om våld där.

Då kanske det ska heta något annat än VÅLDtäkt då.
Citera
2025-09-18, 09:36
Medlem
Citat:
Missade du delen att Krister för ner Jenny9s huvud mot sitt kön? Läs om, läs rätt. Han ger ickeverbalt samtycke. Det är rentav så att han tar ett ickeverbalt initiativ.

Vad som sker i dina egenskrivna noveller skiter jag i. Jag pratar om scenariot som JoaquinGuzman tog upp för några dagar sen, där det inte förekommer något verbalt eller icke-verbalt samtycke innan hon sätter igång.

Svara på det nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in