2025-09-17, 20:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Ja han föredrar sympathy (och jag håller med honom) Empathy är en rätt efterbliven icke term...)
Endast en psykopat skulle hålla med dig.
Som helt saknar egenskapen (affektiv).
Empati är inlevelseförmåga.

Kirk gör ett patetiskt försök att attackera empati kopplat till vänstern och nedvärdera egenskapen.

Totalt värdelöst i sig att föredra sympati som han försöker göra gällande men det idiotiska snacket förekommer inom högerextrema.
Senast redigerad av develi 2025-09-17 kl. 20:48.
Citera
2025-09-17, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Vidrigt av Kirk att säga Taylor Swift ska underkasta sig sin man. Swift är rik och framgångsrik, varför skulle hon underkasta sig någon?
Rutten människosyn, sitta och leka diktator och säga åt andra hur de ska leva sina lv.
Du framstår som rutten när du tycker andra är ruttna.
Välkommen till människoriket.
Citera
2025-09-17, 20:54
Medlem
Zopencos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Ja, de uttrycker sig på förvånansvärt god engelska för att vara två psykiskt störda ungdomar som lever gayfurry-liv online som skrivit det på sina mobiler (?)Hade förväntat mig att det skulle vara fullt av stavfel, konstiga förkortningar och allmänt illa skrivet. Det här låter nästan som en dialog i en roman.

Men vem vet, konstigare saker har hänt. Det kanske är så här de skriver till varandra? Det lär nog redas ut under rättegången.

Eller som en man skrev i kommentarerna ...

@AriesRising4444
för 4 timmar sedan
I'm 74 and even I dont text like this. This sounds like a bad novel.
Citera
2025-09-17, 20:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Vidrigt av Kirk att säga Taylor Swift ska underkasta sig sin man. Swift är rik och framgångsrik, varför skulle hon underkasta sig någon?
Rutten människosyn, sitta och leka diktator och säga åt andra hur de ska leva sina lv.
Detta är ett mycket tydligt utslag av hans kristna tro och unkna syn på kärnfamiljen och könsroller.

Rena 1950-talet.

26 augusti 2025 diskuterar han Taylor Swifts förlovning på sin podd:

" (..) det är inte en bra förebild för unga kvinnor att vänta tills du är 35 och bara sätta din karriär först. Vi pratade just om detta med Katie Miller. Men det finns en stor chans att ändra på det…"

Det är en fantastisk chans för Taylor Swift nu att gifta sig och få massor av barn. Du har verkligen råd med det, Taylor."

"Engagera dig mer i verkligheten och gå utanför de abstrakta molnen. Avvisa feminismen. Underordna dig din man, Taylor. Du bestämmer inte."
https://www.mediamatters.org/charlie...e-ton-children

Kirk använder ord som sarkasm och försöker samtidigt ducka. Dubbelbottnad som en gammal eka.

Det är dock helt enligt hans kristna tro som inkluderar unken kvinnosyn och att vara submissiv.

Erika Kirk till unga kvinnor på Turning Point USAs Young Women's Leadership Summit 13–15 juni 2025:

" Hon betonade att alla kvinnor i mängden kan, och i slutändan borde, förlita sig på män, eftersom att förlita sig på män är en väg till lycka och tillfredsställelse. För en kvinna är en karriär, ekonomiskt oberoende eller självförsörjning bara en distraktion. "

Erika Kirk avslutade den första kvällen med sin man bredvid sig och bekände:
"Jag får tjäna min man, jag får underordna mig min man. Han underordnar sig Herren."

Charlie själv gav hänvisning till Bibeln:
”Unga damer måste kunna underordna sig en gudfruktig man.”
Han sa att om flickorna i publiken kände någon intern oenighet med det, skulle de ”bara gå och be [böner] om det”.
https://freethoughtnow.org/charlie-k...ership-summit/
Citera
2025-09-17, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darkestpassenger
Nu lyckades inte Barack Obama så bra med det han heller.
Så han skiter i det blå kabinettet. USA var mer splittrat efter att han avträdde.

Det här går inte att överbrygga utan USA kommer dras isär mer och mer.
Det var ungefär så här det var innan inbördeskriget i Spanien.
De röda dehumaniserade borgarklassen och gick all-in för marxistisk revolution sedan blev det inbördeskrig.

Situationen var lugnare och bättre i USA under Obamas tid. Han var en på alla sätt bättre president än Trump.

Ni som älskar Trump, ser ni inte att det är Trump och MAGA och Charlie Kirk-folket som som försöker driva fram ett inbördeskrig i USA? Hur kan ni tycka att det är bra att göra något sådant?
Citera
2025-09-17, 20:57
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av detektiven789
Nja, Trump har all rätt, jag ger honom den rätten som Yttrandefrihetens Främste Försvarare, att i princip göra vad som helst mot vänstertrollen. Detta är av största vikt.

Du kan inte ana hur långt den wokea feminist-rörelsen har gått att i kväsa yttrandefriheten. Det är BB-personalen, förskolan, skolan, gymnasiet, diverse idrottsföreningar, musikskolor, mormor och en del farmödrar, kompisar, arbetsgivare, arbets"kamrater", i princip alla myndigheter inklusive alla kommuner, politiker, större delen av internet och sociala medier och inte minst mainstream media som totalt intagits av den wokea feminismen och som behöver rensas ut helt innan folk blivit någotsånär avgiftade.

Vi har alltså minst två decennier framför oss av att låta folk som Trump och Vance få göra sin grej innan vi kan snacka igen. Tro mig, mordet på Charlie Kirk har verkligen avslöjat vilken fiende vi när inom oss. Detta gäller dessbättre enbart USA och övriga västvärlden med Europa, Kanada, Australien och Nya Zeeland. Resten av världen som Latinamerika, Sydamerika, Afrika och Asien hånar wokeismen så det dånar om det.
Trump är en skojare som kör en kryptoscam (Trump coin) helt öppet. Kolla bara hur Justin Sun köpte sig fri från SEC eller hur Arabemiraten mutade till sig Nvidia chips. Samtidigt som han fjäskar för Putin. Trump är en extremt ovärdig företrädare för en värdig sak. Bara idag så fick han spel på en australisk journalist och ville tysta honom för att han frågade om hans affärsaktiviteter. Det var en scen som hämtad ur en bananrepublik.
Citera
2025-09-17, 20:58
Medlem
Zopencos avatar
Citat:

Kan du länka till där Kirk säger detta, det är naturligtvis lösryckt från ett sammanhang.

För han säger väl inte bara "Taylor Swift ska underkasta sig sin man", och inget mer eller?
Citera
2025-09-17, 20:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zopenco
Kan du länka till där Kirk säger detta, det är naturligtvis lösryckt från ett sammanhang.

För han säger väl inte bara "Taylor Swift ska underkasta sig sin man", och inget mer eller?
(FB) MAGA-profilen Charlie Kirk skjuten (bekräftat död 2025-09-10)

Länk i mitt inlägg.
Citera
2025-09-17, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Endast en psykopat skulle hålla med dig.
Som helt saknar egenskapen.
Empati är inlevelseförmåga.

Mm subjektivt, det är därför politker gillar det, och forskare är osams om hur det kan mätas och defineras.

Citat:
Kirk gör ett patetiskt försök att attackera empati kopplat till vänstern och nedvärdera egenskapen.

Vad fint att du tittade på hela klippet, inte mycket empatisk förmåga hos dig naturligtvis, men det gör dig inte till en sämre människa i mina ögon (eller den salige kirks)

Citat:
Totalt värdelöst i sig att föredra sympati som han försöker göra gällande men det idiotiska snacket förekommer inom högerextrema.

Jo, vänsterblivna är ju inte intreserade av andras människors känslor, utan bara hur dessa får demsjälva att känna sig.
Citera
2025-09-17, 21:00
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Det går inte att sticka under stol med att det är ganska underhållande att se libtards gråta blod på tuben nu när de ställs inför ett litet smakprov på vad de utsatt oskyldiga människor för under decennier, framförallt sedan typ 2010.

Med det sagt så tycker jag nog inte att man egentligen borde sjunka till något som liknar libtard/vänster-nivå, men det är en naturlig följd av cancel culture som de rosahåriga näsringsmänniskorna nog aldrig trodde skulle bita dem i arslet.

Den stora skillnaden torde väl vara att näsringsfolket fick människor uppsagda för att de t.ex. inte gillade hög invandring, eller inte tyckte att barn skulle utsättas för trans-tramset, medan de själva utsätts för samma behandling för att de hyllat ett bestialiskt mord.

Det finns en moralisk skillnad där, till högerns fördel, som man inte kan komma undan.

En anledning till att det är underhållande är att min sort (vår sort?) är så mycket mer effektiva. Det betyder att när vi använder oss av vänsterblivnas metoder så blir effekterna av dem verkligen extremt påtagliga.

Vänsterblivna blir inte bara av med jobbet, de blir hemlösa:

https://x.com/Rightanglenews/status/1968331339654201810?t=onyvGR-Nd7wDY1UWwHYy5Q&s=19
Citera
2025-09-17, 21:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Mm subjektivt, det är därför politker gillar det, och forskare är osams om hur det kan mätas och definieras.
Det finns ingen osämja.
Empati är inlevelseförmåga och psykopater saknar affektiv.
Citat:
Jo, vänsterblivna är ju inte intreserade av andras människors känslor, utan bara hur dessa får demsjälva att känna sig.
Om "vänsterblivna" har empatisk förmåga är det i högsta grad en positiv egenskap.

Att högerförvridna Kirk försöker diskutera nån diff som är att föredra är rent patetisk.

Sympati är att göra den andras känslor till sina egna utan att förmå att ha distans.

Han är snarare rätt korkad i sig med tanke på att han är marinerad i kristendom.

Jag nämnde nyss att att kristna framhäver Jesus inlevelseförmåga, medlidande och förståelse för sjuka och mindre bemedlade.

Dygder som empati, kärlek till nästan (Jesus bergspredikan) och omsorg för de minsta och mest utsatta, ses snarare som laster inom kristen nationalism.
Citera
2025-09-17, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Detta är ett mycket tydligt utslag av hans kristna tro och unkna syn på kärnfamiljen och könsroller.

Rena 1950-talet.

26 augusti 2025 diskuterar han Taylor Swifts förlovning på sin podd:

" (..) det är inte en bra förebild för unga kvinnor att vänta tills du är 35 och bara sätta din karriär först. Vi pratade just om detta med Katie Miller. Men det finns en stor chans att ändra på det…"

Det är en fantastisk chans för Taylor Swift nu att gifta sig och få massor av barn. Du har verkligen råd med det, Taylor."

"Engagera dig mer i verkligheten och gå utanför de abstrakta molnen. Avvisa feminismen. Underordna dig din man, Taylor. Du bestämmer inte."
https://www.mediamatters.org/charlie...e-ton-children

Kirk använder ord som sarkasm och försöker samtidigt ducka. Dubbelbottnad som en gammal eka.

Det är dock helt enligt hans kristna tro som inkluderar unken kvinnosyn och att vara submissiv.

Erika Kirk till unga kvinnor på Turning Point USAs Young Women's Leadership Summit 13–15 juni 2025:

" Hon betonade att alla kvinnor i mängden kan, och i slutändan borde, förlita sig på män, eftersom att förlita sig på män är en väg till lycka och tillfredsställelse. För en kvinna är en karriär, ekonomiskt oberoende eller självförsörjning bara en distraktion. "

Erika Kirk avslutade den första kvällen med sin man bredvid sig och bekände:
"Jag får tjäna min man, jag får underordna mig min man. Han underordnar sig Herren."

Charlie själv gav hänvisning till Bibeln:
”Unga damer måste kunna underordna sig en gudfruktig man.”
Han sa att om flickorna i publiken kände någon intern oenighet med det, skulle de ”bara gå och be [böner] om det”.
https://freethoughtnow.org/charlie-k...ership-summit/

Spännande. Det där med att kvinnor ska underordna sig män sa aldrig Jesus. Men de högerkristna bryr sig väl inte om Jesus, för Jesus sa en massa dumma saker som de inte håller med om - som att man ska älska sin nästa, vända andra kinden till, förlåta sina ovänner och en massa andra dumheter. Hör bara vilka stolligheter Jesus sa i Matteusevangeliet:

Citat:
Jesus fortsatte: "När jag, Människosonen, kommer i kunglig makt tillsammans med alla mina änglar, då ska jag sätta mig på min tron för att regera. Alla folk ska samlas inför mig, och jag ska dela människorna i två grupper, som när en herde skiljer fåren från getterna. Fåren ska jag ställa på min högra sida och getterna på min vänstra.

Sedan ska jag, kungen, säga till dem som står på min högra sida: 'Kom alla ni som min Far har räddat för evigt. Gå in i den nya värld som ända från jordens skapelse har gjorts i ordning åt er. Jag var hungrig, och ni gav mig mat. Jag var törstig, och ni gav mig vatten. Jag var en främling, och ni öppnade era hem för mig. Jag var naken, och ni gav mig kläder. Jag var sjuk, och ni tog hand om mig. Jag var i fängelse, och ni besökte mig.' Då kommer de som har följt Guds vilja att fråga: 'Herre, när såg vi dig hungrig och gav dig mat, eller törstig och gav dig något att dricka? När såg vi dig som främling och hjälpte dig, eller naken och gav dig kläder? När såg vi dig sjuk eller i fängelse och besökte dig?' Och kungen ska svara dem: 'Jag försäkrar er, att när ni gjorde detta för någon av mina minsta bröder och systrar, då gjorde ni det för mig!'

Efter det ska kungen vända sig till dem som står på den vänstra sidan och säga: 'Gå bort från mig alla ni som är dömda att straffas. Gå bort till den eviga eld som har gjorts i ordning åt djävulen och hans änglar. Jag var hungrig, men ni gav mig ingen mat. Jag var törstig, men ni gav mig inget att dricka. Jag var främling, men ni vägrade att ge mig husrum. Jag var naken, men ni gav mig inga kläder. Jag var sjuk och i fängelse, men ni besökte mig inte.' Då kommer de också att fråga: 'Herre, har vi någonsin sett att du var hungrig eller törstig, eller att du var en främling, eller att du var naken eller sjuk eller i fängelse utan att vi hjälpte dig?' Och kungen ska svara dem: 'Jag försäkrar er, att när ni vägrade att hjälpa någon av mina minsta, då vägrade ni också att hjälpa mig.' Och de ska gå bort till evigt straff, men de som följde Guds vilja ska leva för evigt."

Matteus 25:31-46

Tror ni MAGA håller med om det där? Såklart inte!! De är ju rika och vackra och vita som har förtursbiljett till himlen, om ni bara frågar dem!

Tänk att man kan spotta på sina medmänniskor och ändå anse - eller åtminstone påstå!!! - att man själv är allra mest gudfruktig och god!
Senast redigerad av Egna-tankar 2025-09-17 kl. 21:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in