2025-09-17, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zopenco
Det är inte fråga om random "youtubekomentarer".

Bland andra Candace Owens uttalar sig om breven.
https://youtu.be/9n3HnwoR-X4?t=425

Det är ännu värre än random....
Citera
2025-09-17, 20:11
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Det är inte fråga om random "youtubekomentarer".

Bland andra Candace Owens uttalar sig om breven.
https://youtu.be/9n3HnwoR-X4?t=425
Fast frågan är väl mer vad Tyler själv säger. Man får se under rättegången om han förnekar att han skrivit det. Tycker du kan diskutera konspirationsteorier någon annanstans.
Citera
2025-09-17, 20:13
Medlem
Fojoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Ja han föredrar sympathy (och jag håller med honom) Empathy är en rätt efterbliven icke term...)

vid ca 36:20 börjar den delen där man saxat ut "citatet".....
https://rumble.com/v1nnu66-dont-believe-your-lying-eyes-everything-is-fine-bannon-sheriff-lamb-patel-w.html?start=2180

sympathy
/ˈsɪmpəθi/
noun
1.
feelings of pity and sorrow for someone else's misfortune.
"they had great sympathy for the flood victims"

empathy
/ˈɛmpəθi/
noun
the ability to understand and share the feelings of another.
"he has a total lack of empathy for anybody"

Tänk om dessa retards hade attackerat socialliberalen Paul Bloom för denna bok.

https://en.wikipedia.org/wiki/Against_Empathy
Citera
2025-09-17, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Det går inte att sticka under stol med att det är ganska underhållande att se libtards gråta blod på tuben nu när de ställs inför ett litet smakprov på vad de utsatt oskyldiga människor för under decennier, framförallt sedan typ 2010.

Med det sagt så tycker jag nog inte att man egentligen borde sjunka till något som liknar libtard/vänster-nivå, men det är en naturlig följd av cancel culture som de rosahåriga näsringsmänniskorna nog aldrig trodde skulle bita dem i arslet.

Den stora skillnaden torde väl vara att näsringsfolket fick människor uppsagda för att de t.ex. inte gillade hög invandring, eller inte tyckte att barn skulle utsättas för trans-tramset, medan de själva utsätts för samma behandling för att de hyllat ett bestialiskt mord.

Det finns en moralisk skillnad där, till högerns fördel, som man inte kan komma undan.

Du har 100% rätt. De får smaka på sin egen medicin vilket är rätt.

Men vi normala människor är ju inte sadister så när jag ser en blåst tjej gråta över att hon förlorat jobbet för att hon skrivit något dumt på X så kan jag faktiskt inte glädjas över det. Trots att jag vet att hon hade skrattat om en normal person fått sparken. Hon kan liksom inte rå för att hon är dum och lättledd.

Hur som helst: Hoppas att Trump och gänget nu sopar bort woke en gång för alla. Ryck upp det med rötterna så att det aldrig kommer tillbaka. Sedan kan vi förhoppningsvis lämna alla former av cancel kultur bakom oss.
Citera
2025-09-17, 20:18
Medlem
Fojoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux

Men vi normala människor är ju inte sadister så när jag ser en blåst tjej gråta över att hon förlorat jobbet för att hon skrivit något dumt på X så kan jag faktiskt inte glädjas över det. Trots att jag vet att hon hade skrattat om en normal person fått sparken. Hon kan liksom inte rå för att hon är dum och lättledd.

Hur som helst: Hoppas att Trump och gänget nu sopar bort woke en gång för alla. Ryck upp det med rötterna så att det aldrig kommer tillbaka. Sedan kan vi förhoppningsvis lämna alla former av cancel kultur bakom oss.

Om man på allvar sitter och tjuter och klappar händerna för att någon har blivit mördad för sina åsikter så handlar det knappast enbart om att man är dum och lättledd. Vi ska få ur psykopater ur samhället. Jag tror inte det hade varit många till höger som blev upprörda om vänstern körde en cancelation på en högerkille som skrek och jublade för att Nooshi Dadgostar blev gruppvåldtagen (på ett sätt som fick henne ut ur politiken).
Citera
2025-09-17, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux

Hade varit sjukt om CK lyckades döda woke-kulture från himlen..... Måtte det kosta många blåhåriga och näsringbärande libtards mycket innan vi är där dock...
Citera
2025-09-17, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fojos
Om man på allvar sitter och tjuter och klappar händerna för att någon har blivit mördad för sina åsikter så handlar det knappast enbart om att man är dum och lättledd. Vi ska få ur psykopater ur samhället. Jag tror inte det hade varit många till höger som blev upprörda om vänstern körde en cancelation på en högerkille som skrek och jublade för att Nooshi Dadgostar blev gruppvåldtagen (på ett sätt som fick henne ut ur politiken).

Jo, håller med. De som hyllar mord förtjänar vad de får. Men en del av de som sparkas har sagt saker som i och för sig varit otrevliga men inte inneburit stöd till mordet.

Men jag orkar inte försvara dem, de hade inte försvarat mig.
Som sagt, jag hoppas bara att detta nu leder till slutet för all wokeness.
Citera
2025-09-17, 20:22
Medlem
Fojoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Hade varit sjukt om CK lyckades döda woke-kulture från himlen..... Måtte det kosta många blåhåriga och näsringbärande libtards mycket innan vi är där dock...

Jag tror inte något kommer ändras. Detta kommer troligtvis stanna vid att få bort folk som firade hans död och sedan ta slut där. Högern är inte lika sjuk i huvudet som vänstern.
Citera
2025-09-17, 20:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Extremt osannolikt att ”normala kristna” skulle plötsligt bli för aborter, mot yttrandefrihet, mot religionsfrihet, för illegal invandring bara för att det ”avslöjas” att Charlie Kirk går till en annan kyrka än de själva.
Lite kort innan jag återkommer till Kirks kommentar om civil right act.
Yttrandefrihet är öht inte diskuterat. Likt alla andra hade han rätt att yttra sig.

Kirks kristna tro är inte normativ el mainstream kristendom.

Det är abslut inte ett likhetstecken mellan kristendom (el religion) och att vara abortmotståndare.
.. Att kalla kvinnor för mördare och anse att om den egna dottern, 10 år, blev våldtagen så måste hon genomgå en förlossning.

Kirk ville häva religionsfriheten och att 7M skulle dominera politik och samhälle.

Detta är liksom inte samma sak som att låta Ebba Busch veva med en falukorv och ha ett existenberättigande som politisk parti.
Hon ska dock ha cred att hon inte försöker häva abortlagen likt Kirk.

Men nu kommer den brinnande punkten:

Det är mer som om att Jehovas vittnen toppstyr politik och samhällets alla arenor.
Citat:
Dessutom visste nog ganska många kristna om Charlie Kirks kyrkotillhörighet och tog den informationen med en gäspning innan du för första gången googlade hans namn för en vecka sen.
Det lönar inte att försöka minimera min insyn i kristen nationalism och personer runt Trump.

Jag tror snarare att du är ett praktexempel på att följa Maga som kristen och ha noll koll på ämnet. Det är heligförklarad mark och du reagerar som en kränkt kobra, Hahaha!

Så här ligger landet.
Jag har inget emot kristendom per se.
Till skillnad mot Kirk värnar jag om religionsfrihet.
Jag har däremot full aversion mot den sorts kristendom Kirk baserade sin politik på.
Senast redigerad av develi 2025-09-17 kl. 20:29.
Citera
2025-09-17, 20:33
Medlem
Citat:
Här är en till som tycker att konversationen verkar knepig.

"Kirk Shooter's Text Messages Leak... THEY'RE FAKE?!"
https://www.youtube.com/watch?v=9n3HnwoR-X4

Kolla kommentarerna under.
“Vehicle” is a cop-speak. No 22 yr-old is going to spell out “vehicle” instead of “car.” Pathetic".

Ja, de uttrycker sig på förvånansvärt god engelska för att vara två psykiskt störda ungdomar som lever gayfurry-liv online som skrivit det på sina mobiler (?)Hade förväntat mig att det skulle vara fullt av stavfel, konstiga förkortningar och allmänt illa skrivet. Det här låter nästan som en dialog i en roman.

Men vem vet, konstigare saker har hänt. Det kanske är så här de skriver till varandra? Det lär nog redas ut under rättegången.
Citera
2025-09-17, 20:33
Avstängd
Kungenshoras avatar
Vidrigt av Kirk att säga Taylor Swift ska underkasta sig sin man. Swift är rik och framgångsrik, varför skulle hon underkasta sig någon?
Rutten människosyn, sitta och leka diktator och säga åt andra hur de ska leva sina lv.
Citera
2025-09-17, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maktspel
Det är självklart ok att protestera mot de grejerna utan att vara vänsterextrem. Allt du nämner gör är i princip helt normala i USA, vare sig presidenten är blå eller röd. Problemet idag är dock att retoriken skruvats upp så mycket att det inte längre handlar om saklig kritik, utan attacker av väldigt extrem karaktär. Allt vänstern inte ställer sig bakom beskrivs som nazism, diktatur, etc. och då känner jag att det blir ganska extremistiskt.

När folk under flera år skanderat fraser som t ex "silence is violence", "words are violence", etc. innebär det att folk förväntas känna sig fysiskt misshandlade av någons politiska åsikter. För vissa innebär det i slutändan att känner sig manade att ge igen med våld mot politiska motståndare.

Det har regelbundet genomförts mätningar av hur olika väljargrupper ser på användning av våld för att uppnå politiska mål. Vänstern brukar av naturliga skäl alltid vara mer positivt inställd än högern.

Sedan är det väl svårt att gå igenom alla lagar och policys för att skönja om samhället är höger eller vänster. Många sociala policies beslutas på delstats- eller regional nivå och där skiljer det enormt på vari landet du befinner dig. Mitt inlägg handlade om den alltmer polariserade situationen som vänstern verkar vilja skapa.

Jag vet att det finns olika typer av Demokrater. Jag har själv röstat demokratiskt i flera val. Och även om Demokraternas flörtande med extremism resulterat i att många sansade demokratiska debattörer blivit independent eller republikaner, är jag väl medveten om att det finns folk som Sam Harris eller Bill Maher som fortfarande ser sig som demokrater utan att för den skull ryckas med i alla galenskaper.

Det stämmer att retoriken är uppskruvad men att påstå att det mest är ”vänstern” som håller på med det är felaktigt. Ja det händer att man slänger sig med ord som nazism eller fascism lite lättvindigt. Men det är ju faktiskt maga som i dag visar klassiska drag av fascism. Stark ledarkult, snack om ett förrått folk, populism och avhumaniserande retorik om motståndare och minoriteter. Att förneka det går inte ihop, det finns hur många exempel som helst och paralleller man kan dra till historien.

När det gäller vänsterns retorik så får man sätta det i proportion. Saker som ”silence is violence” är slogans för att lyfta sociala frågor, inte en uppmaning till våld. Men om vi ska tala om politiskt språk som faktiskt har lett till våld är stormningen av Kapitolium det tydligaste exemplet. Där hetsades folk att ”stop the steal” och resultatet blev döda, skadade poliser och över tusen personer dömda.Trump tweetade ”LIBERATE MICHIGAN” och delstatsdepartement stormades av en milisgrupp och även en plan som FBI stoppade om att kidnappa michigans guvennör. Eller El Paso skjutningen där gärningsmannen hade ett manifest om att ”stoppa invasionen”

Att säga att ”vänstern alltid är mer positiv till våld” stämmer inte. Visst finns det en gammal idé om revolutionärt våld i klassisk vänsterteori men det är historia. I praktiken idag ser vi snarare hur maga-folk rättfärdigar våld men kallar det för ”patriotism” eller ”försvar”. 6 januari är bara ett exempel, hot mot valarbetare och domare efter valet 2020 är ett annat.

När det gäller polariseringen så visst, identitetsfrågor tar plats i debatten. Men det är missvisande att säga att det bara är vänstern som driver den utvecklingen. MAGA använder polarisering som strategi. Kulturkrig för att mobilisera väljare samtidigt som man driver igenom ekonomisk politik för miljardärer. Skattesänkningar för de rikaste, försämrad sjukförsäkring och nedmonterade fackliga rättigheter. Sånt slår direkt mot vanliga amerikaner.

Och tittar man på de senaste dagarna blir det extra tydligt. Efter mordet på Charlie Kirk ser vi hur samma gäng som i åratal gnällt om ”cancel culture” nu själva kör det fullt ut. Lärare och akademiker har blivit uthängda, arbetsgivare pressas att sparka folk, det pratas om att dra in pengar för universitet. Vicepresident JD Vance har till och med uppmanat folk att kontakta arbetsgivare för att straffa dom som skrivit fel på nätet. Och MAGA-medier eldar på med hetsig retorik. Det är exakt samma verktyg man tidigare anklagat vänstern för men nu används dom helt öppet från höger.

Det USA egentligen behöver är politik som sätter vanliga människors vardag först. Sjukvård som inte ruinerar familjer, skolor som fungerar, löner som får vardagen att gå ihop, bättre infrastruktur och en landsbygd som inte läggs ner etc. Det är grundläggande samhällsservice som alla borde kunna enas om. Utmaningen är att sluta fastna i slagord och kulturkrig och börja göra politik för folk på riktigt. Inte om att andra sidan är fascister eller transradikala dårar.
Senast redigerad av alecanan 2025-09-17 kl. 20:46. Anledning: Felciterat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in