Citat:
Ursprungligen postat av
melvein
Extremt osannolikt att ”normala kristna” skulle plötsligt bli för aborter, mot yttrandefrihet, mot religionsfrihet, för illegal invandring bara för att det ”avslöjas” att Charlie Kirk går till en annan kyrka än de själva.
Lite kort innan jag återkommer till Kirks kommentar om civil right act.
Yttrandefrihet är öht inte diskuterat. Likt alla andra hade han rätt att yttra sig.
Kirks kristna tro är inte normativ el mainstream kristendom.
Det är abslut inte ett likhetstecken mellan kristendom (el religion) och att vara abortmotståndare.
.. Att kalla kvinnor för mördare och anse att om den egna dottern, 10 år, blev våldtagen så måste hon genomgå en förlossning.
Kirk ville häva religionsfriheten och att 7M skulle dominera politik och samhälle.
Detta är liksom inte samma sak som att låta Ebba Busch veva med en falukorv och ha ett existenberättigande som politisk parti.
Hon ska dock ha cred att hon inte försöker häva abortlagen likt Kirk.
Men nu kommer den brinnande punkten:
Det är mer som om att Jehovas vittnen toppstyr politik och samhällets alla arenor.
Citat:
Dessutom visste nog ganska många kristna om Charlie Kirks kyrkotillhörighet och tog den informationen med en gäspning innan du för första gången googlade hans namn för en vecka sen.
Det lönar inte att försöka minimera min insyn i kristen nationalism och personer runt Trump.
Jag tror snarare att du är ett praktexempel på att följa Maga som kristen och ha noll koll på ämnet. Det är heligförklarad mark och du reagerar som en kränkt kobra, Hahaha!
Så här ligger landet.
Jag har inget emot kristendom per se.
Till skillnad mot Kirk värnar jag om religionsfrihet.
Jag har däremot full aversion mot den sorts kristendom Kirk baserade sin politik på.