2025-09-17, 13:18
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Men BLM skapade ett eget land i USA.

Du tycker ockuperandet av några hus var värre än 6:e jan? Kom igen nu, nån måtta får det vara på tramset

Citat:
Anledningen till att man röstade på honom var woke.

Nja. Snarare att man genom sociala medier och youtube fått en helt orealistisk bild av hur påträngande woke är och matade folk i deras offerskap, precis som vänstern gör. Och de allra flesta röstade dessutom på honom för att de alltid röstar republikanskt. Det är så det fungerar.
Citera
2025-09-17, 13:18
Medlem
Zopencos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Verkar som min hafsiga teori stämmer bättre och bättre.

Bög som får livskris ,tror att han inte längre är bög om hans bögälskare kan accepteras som flicka.

https://www.bbc.com/news/articles/c99g1e0z2ero

Ok, men breven är helt klart fejkade.

"These 'text messages' between Charlie Kirk's shooter and his boyfriend look FAKE"
https://www.youtube.com/watch?v=HeGQlc3si1s
Citera
2025-09-17, 13:20
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
jag menade specefikt att ingen retorik (även din påhittade) resulterade i att biden "avrättades" av någon galning.

Jaha? Det var väl precis det jag sa att du sa? Tack för erkännandet

Och nej, det är inte påhittat, Kirk sa det och jag har redan postat klippet i tråden.
Citera
2025-09-17, 13:22
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Högens spetsiga ton handlar om att "vänstern är dum i huvudet" för att den inte använder logiska resonemang i debatter alltid avhumaniserar högerpersoner genom att kalla dom nazister och rasister och samtidigt ständigt duckar för saklig debatt.

Nej. Jag kan ge en miljard exempel på saker som går långt bortom detta. Magas retorik är överlägset värst just nu och har varit så i ett antal år.
Citera
2025-09-17, 13:25
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Jag har aldrig påstått att Trump är något annat än usel som retoriker.

Däremot så sitter ju Vänstern i varenda morgonprogram (både i USA och i Sverige), år ut och år in och använder en retorik som är direkt usel för att få till en debatt.
Den spär enbart på hatet, ungefär som Israel-Palestina och deras skrik om folkmord.

Kolla Politikerna och hur de hanterar SD under de senaste 20åren.
Det sjukaste är väl att Löfven, Magda Andersson, Annie Lööf, Vänstern och MP inte fattar att det är deras jävla hat mot SD och deras skrik om nazism som byggde upp SD till vad de är idag.

Det klarar inte av att ta in det ens, och de fortsätter med samma retorik, precis som journalisterna gör.

Du är helt vilse om du inte ser vilken sida som är värst. Jag kan inte hjälpa dig ytterligare. Men skänk mig en tanke när (om?) du vaknar ur hjärntvätten. Säg till dig själv "Fiffiniffi hade rätt, han försökte varna mig".

Just nu känner jag bara att det inte är lönt att prata med folk som dig. Du är bortom min hjälp.
Citera
2025-09-17, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zopenco
Ok, men breven är helt klart fejkade.

"These 'text messages' between Charlie Kirk's shooter and his boyfriend look FAKE"
https://www.youtube.com/watch?v=HeGQlc3si1s

att saker får en youtubevideo avgör inget, jag går på bbc uppgifter tillsvidare.
Citera
2025-09-17, 13:26
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Vad i hela friden pratar du om? Kirk har ju för fan sagt det!
https://www.instagram.com/p/DOnzfgEggBy/

Jo det gjorde han. Han ville förbjuda abort, dra in kvinnors rösträtt etc.

Du "glömde" berätta om Kirk's uttalande är att betrakta som något som kan "driva någon sjuk" till att skjuta Biden. Lust att göra det? Eller ska du fortsätta vara komplett Trumptard?

Kirk var för dödstraff för de värsta brotten ja men inte att man skjuter folk för att man hatar dem, det är en helt annan sak.

Han ansåg helt korrekt också att abort är mord av människor, det ska inte vara en kvinnas rätt att få mörda.

Det där med att dra in kvinnors rösträtt får du ge källa på med tanke på hur mycket du förvanskar sanningen.
Citera
2025-09-17, 13:26
Medlem
Citat:

truth maters.

Citat:
Och nej, det är inte påhittat, Kirk sa det och jag har redan postat klippet i tråden.
Nej , det har du naturligtvis inte.
Citera
2025-09-17, 13:32
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Du tycker ockuperandet av några hus var värre än 6:e jan? Kom igen nu, nån måtta får det vara på tramset

Nja. Snarare att man genom sociala medier och youtube fått en helt orealistisk bild av hur påträngande woke är och matade folk i deras offerskap, precis som vänstern gör. Och de allra flesta röstade dessutom på honom för att de alltid röstar republikanskt. Det är så det fungerar.
Jag tycker inte någon är bättre eller värre, men båda kan ses som försök till att störta samhället och båda ledde till blodsutgjutelse.

Men du är väl bara en internethatare som vill skapa polarisering. Eller tror du att din agitation, kommer att leda till att polariseringen minskar? Du försöker förminska andras känsla av förtryck och spottar på dem. Men om man anser att sanningen är viktig, ser man kanske det på ett annat sätt, att bli påtvingade lögner, än du som accepterar dem och försvar dem.

Kirk sökte i alla fall en öppen debatt. Vad du egentligen vill är lite obegripligt. Älskar du att hata, eller har du ett mål med det som du tror är genomförbart?
Citera
2025-09-17, 13:45
Avstängd
Kungenshoras avatar
Citat:

Kan du posta klippet igen?
Jag har missat det och skulle gärna vilja se.
Citera
2025-09-17, 13:47
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Nej , det har du naturligtvis inte.

Jo
https://www.instagram.com/p/DOnzfgEggBy/
Citera
2025-09-17, 13:48
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Kirk var för dödstraff för de värsta brotten ja

Du menar på fullaste allvar att du inte förstår skillnaden mellan att vara för dödsstraff och att uppmana till avrättning av sittande president?

Inte ens jag tror du är så korkad och du ska veta att jag har låga tankar om dig.

Bara sluta ljug och kommunicera ärligt, det blir bättre för alla. Du vet mycket väl att Kirks retorik var helt åt helvete. Släpp taget om lögnerna och hjärntvätten. Världen och ditt liv kommer bli bättre när du gör det.

Citat:
Han ansåg helt korrekt också att abort är mord av människor, det ska inte vara en kvinnas rätt att få mörda.

Då tackar jag för erkännandet att du hade fel (alternativt ljög) då du påstod att Kirk inte ville inskränka andras leverne. Vill du diskutera huruvida abort är mord eller inte kan du tagga mig i relevant tråd. För du har fel där också.

Citat:
Det där med att dra in kvinnors rösträtt får du ge källa på

Skit också, här blir det halvpudel, jag kom ihåg lite fel, han hade pratat om kvinnor har en skyldighet att berätta för sina män hur de röstat med implikationen att de borde rösta som sin man, han har ännu inte sagt att de inte borde få rösta alls. Så riktigt illa från Kirk, men inte så illa som jag kom ihåg.

Notera att jag är ärlig så fort det blir fel och fråga dig själv varför du inte kan göra detsamma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in