Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Den tesen lät omständlig.
En garderobsbög uppväxt i ett kristet och konservativt hem, omgiven av kristna och konservativ, blommar ut och måste hantera sitt homoskap?
låter väll som det minst omständiga tesen som presenteras?
Citat:
Framkommer väl eg ytterst lite detaljer relaterat till motiv men troligen kopplat till Kirks åsikter om HBTQ-personer.
Svårt att säga, -"I had enough of his hatred. Some hate can't be negotiated out." och att "planeringen" bara var "någon vecka".
Citat:
Robinson såg en möjlighet (den gömda lappen han ber "roommate" hämta):
"Jag hade möjlighet att eliminera [ "take out"]
Charlie Kirk och jag ska ta den."
Precis, kanske en "fallback" om han sköts, tog självmord eller dyl till "hans kärlek".
Citat:
" Jag fick nog av hans hat. En del hat kan man inte förhandla bort."
Japp. väldigt märkligt, kan vara någon som kallat det för "hatespeach" i förbifarten, men jag tror snarare att det påverkade honom djupt att vara en bög, och han fick nog inte vara sig support eller acceptans för det hemifrån, eller hade det själv.
Citat:
Jag undrar varför han tyckte det var viktigt att nämna att hans far var inbiten Maga?
de är ju "fienden", det är nog svårt att missa.... tror inte han kunde hantera att det var samma personer som älskade och stöttade honom genom livet, och nu inte kunde accptera att han hade en bög-pojk-flickvän.
Citat:
" Min pappa vill ha bilder på geväret ... han säger att morfar vill veta vem som har vad, FBI släppte ett foto på geväret, och det är väldigt unikt. Han ringer mig direkt, men svarar inte.
Ja, han visste att spelet var slut.
Citat:
Sen Trump tillträdde har [min pappa] varit en diehard MAGA.
Ja. så han spelar ingen roll du vet, "goda teamet"... (naturligvis spelar det roll för en 22åring som växt upp under ordnade former.
Citat:
Jag kommer att anmäla mig frivilligt, en av mina grannar här är ställföreträdande sheriff.
Ja.
Du är allt jag oroar mig för, min kära."
Han babblar sen mest om att helst ha velat komma undan i sin konfession till "roomsmate", trots ord om frivilligt inlämnade.
Ja han är ju avslöjad.