2025-09-17, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Nej för man inser att det är en galnings verk. Man kan tycka illa om vad Charlie Kirk och dessa högerpredikanter står för utan att på något sätt anse att det är rätt med mord.

Visst är det så.

Men om inte vänstern använt den sortens retorik i media, så hade inte heller en galning fått för sig att han måste ta till dödligt våld istället för att prata.

Jämförelsen blir ju med Bohlin när han nån dag efter att blivit förföljd och trakasserad, står i tv-studion och journalisten i stort sett säger att ”du får väl skylla dig själv men den sortens politik som du för”.

Det är ju exakt DEN sortens journalistik som ledde fram till det här mordet.
Citera
2025-09-17, 12:49
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
vart skrev jag ”all retorik”?

Det är underförstått med tanke på att du är beredd att t o m ignorera uppmaningar till avrättning av sittande president så länge det faktiskt inte sker. Du förstår, det går liksom inte att sjunka mycket lägre än avrättning av sittande president. Så då är du uppenbarligen beredd att gå med på i princip all retorik, inte sant?
Citera
2025-09-17, 12:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Verkar som min hafsiga teori stämmer bättre och bättre.

Bög som får livskris ,tror att han inte längre är bög om hans bögälskare kan accepteras som flicka.
https://www.bbc.com/news/articles/c99g1e0z2ero
Den tesen lät omständlig.

Framkommer väl eg ytterst lite detaljer relaterat till motiv men troligen kopplat till Kirks åsikter om HBTQ-personer.

Robinson såg en möjlighet (den gömda lappen han ber "roommate" hämta):

"Jag hade möjlighet att eliminera [ "take out"]
Charlie Kirk och jag ska ta den."

" Jag fick nog av hans hat. En del hat kan man inte förhandla bort."

Jag undrar varför han tyckte det var viktigt att nämna att hans far var inbiten Maga?

" Min pappa vill ha bilder på geväret ... han säger att morfar vill veta vem som har vad, FBI släppte ett foto på geväret, och det är väldigt unikt. Han ringer mig direkt, men svarar inte.

Sen Trump tillträdde har [min pappa] varit en diehard MAGA.

Jag kommer att anmäla mig frivilligt, en av mina grannar här är ställföreträdande sheriff.

Du är allt jag oroar mig för, min kära."

Han babblar sen mest om att helst ha velat komma undan i sin konfession till "roomsmate", trots ord om frivilligt inlämnade.
Senast redigerad av develi 2025-09-17 kl. 12:52.
Citera
2025-09-17, 12:51
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bossekaka
vad spelar det för roll?

Du säger att det är en "grov överdrift" att han var en svag debattör. Vilket rimligen innebär att du tycks anse att han var åtminstone en ganska bra debattör. Så då vill jag ha exempel på när han visat upp detta. Hänger du med, eller behöver jag förklara ytterligare?
Citera
2025-09-17, 12:54
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Men om inte vänstern använt den sortens retorik i media, så hade inte heller en galning fått för sig att han måste ta till dödligt våld istället för att prata.

Bitch, please. Gör något så enkelt som att ta en titt på Trumps och övriga MAGAs twittrande eller övriga uttalanden och berätta sen vem som har värst retorik
Citera
2025-09-17, 12:58
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
En statskupp är väl en aning allvarligare än ett mord?

I en fungerande värld hade 6:e jan för all framtid diskvalificerat Trump från att bli president, antingen genom att sätta det orangea fettot i fängelse eller genom att folk aldrig skulle får för sig att rösta på fanskapet. Men tyvärr lever vi här och nu.
Men BLM skapade ett eget land i USA. Du kan förstås stapla historiska oförrätter på varandra, liksom andra sidan. Men det kommer inte att leda till en minskad polarisering.

Anledningen till att man röstade på honom var woke. Republikanerna var väldigt tydliga med vad de ville där. Det finns bara man och kvinna och det är förstås en absolut sanning. Att då försöka tvinga på andra en lögn, är förtryck. Men även vänsterns rasistiska antirasism är en grund, där man anklagade vita människor utifrån hudfärg enbart och framställde alla vita som inte höll med dem, som onda. Man spottade på vita arbetare och kallade dem för obildat skräp, utifrån sin hudfärg enbart, som de rasister man är.

Tror du då i din enfald att de skulle omfamna de idéerna och bli glada? Eller vad skulle din reaktion bli om hela samhället kallade dig för skräp. Skulle du bli positiv till deras åsikter då.
Citera
2025-09-17, 12:59
Medlem
Citat:
Det är underförstått med tanke på att du är beredd att t o m ignorera uppmaningar till avrättning av sittande president så länge det faktiskt inte sker.
Där har nog dina känslor tagit grepp om ditt förstånd, jag menade specefikt att ingen retorik (även din påhittade) resulterade i att biden "avrättades" av någon galning.

Jag kovar och du kan enkelt kolla upp att det är så även om du tror annat.

Citat:
Du förstår, det går liksom inte att sjunka mycket lägre än avrättning av sittande president. Så då är du uppenbarligen beredd att gå med på i princip all retorik, inte sant?

Nu har jag inget dagsfärskt livsbesked från Biden, men du förstår väll att om han avrättats skulle det stå på alla större och mindre nyhetsiter även i sverige?
Citera
2025-09-17, 13:02
Medlem
526s avatar
Citat:
Bitch, please. Gör något så enkelt som att ta en titt på Trumps och övriga MAGAs twittrande eller övriga uttalanden och berätta sen vem som har värst retorik
Högens spetsiga ton handlar om att "vänstern är dum i huvudet" för att den inte använder logiska resonemang i debatter alltid avhumaniserar högerpersoner genom att kalla dom nazister och rasister och samtidigt ständigt duckar för saklig debatt.

Alla människor har fått lära sig från barnsben att nazister är det värsta som finns. Otäcka monstersom mördar barn. Vänsterns dominerande retorik är att demonisera alla som inte är vänster. Det föder en frustration bland högern och det skapar ett hat hos vänstermänniskor (som Tayler Robinson).
Citera
2025-09-17, 13:03
Medlem
Citat:

retorik och handlingar ang våld, vinner väntern-lib via utan fight ens, det finns ingen på motståndarsidan.
Citera
2025-09-17, 13:11
Medlem
Citat:

Jag har aldrig påstått att Trump är något annat än usel som retoriker.

Däremot så sitter ju Vänstern i varenda morgonprogram (både i USA och i Sverige), år ut och år in och använder en retorik som är direkt usel för att få till en debatt.
Den spär enbart på hatet, ungefär som Israel-Palestina och deras skrik om folkmord.

Kolla Politikerna och hur de hanterar SD under de senaste 20åren.
Det sjukaste är väl att Löfven, Magda Andersson, Annie Lööf, Vänstern och MP inte fattar att det är deras jävla hat mot SD och deras skrik om nazism som byggde upp SD till vad de är idag.

Det klarar inte av att ta in det ens, och de fortsätter med samma retorik, precis som journalisterna gör.
Citera
2025-09-17, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Den tesen lät omständlig.
En garderobsbög uppväxt i ett kristet och konservativt hem, omgiven av kristna och konservativ, blommar ut och måste hantera sitt homoskap?

låter väll som det minst omständiga tesen som presenteras?

Citat:
Framkommer väl eg ytterst lite detaljer relaterat till motiv men troligen kopplat till Kirks åsikter om HBTQ-personer.

Svårt att säga, -"I had enough of his hatred. Some hate can't be negotiated out." och att "planeringen" bara var "någon vecka".

Citat:
Robinson såg en möjlighet (den gömda lappen han ber "roommate" hämta):

"Jag hade möjlighet att eliminera [ "take out"]
Charlie Kirk och jag ska ta den."

Precis, kanske en "fallback" om han sköts, tog självmord eller dyl till "hans kärlek".

Citat:
" Jag fick nog av hans hat. En del hat kan man inte förhandla bort."
Japp. väldigt märkligt, kan vara någon som kallat det för "hatespeach" i förbifarten, men jag tror snarare att det påverkade honom djupt att vara en bög, och han fick nog inte vara sig support eller acceptans för det hemifrån, eller hade det själv.

Citat:
Jag undrar varför han tyckte det var viktigt att nämna att hans far var inbiten Maga?
de är ju "fienden", det är nog svårt att missa.... tror inte han kunde hantera att det var samma personer som älskade och stöttade honom genom livet, och nu inte kunde accptera att han hade en bög-pojk-flickvän.

Citat:
" Min pappa vill ha bilder på geväret ... han säger att morfar vill veta vem som har vad, FBI släppte ett foto på geväret, och det är väldigt unikt. Han ringer mig direkt, men svarar inte.
Ja, han visste att spelet var slut.

Citat:
Sen Trump tillträdde har [min pappa] varit en diehard MAGA.
Ja. så han spelar ingen roll du vet, "goda teamet"... (naturligvis spelar det roll för en 22åring som växt upp under ordnade former.

Citat:
Jag kommer att anmäla mig frivilligt, en av mina grannar här är ställföreträdande sheriff.
Ja.

Du är allt jag oroar mig för, min kära."

Han babblar sen mest om att helst ha velat komma undan i sin konfession till "roomsmate", trots ord om frivilligt inlämnade.

Ja han är ju avslöjad.
Citera
2025-09-17, 13:13
Medlem
Zopencos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dansquelcas
Oavsett om han var en fegis eller inte, så tog han bort en ond person som hade besökt olika skolor vars syfte var att sprida hans hat.

Vad sprider du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in