2025-09-17, 12:43
Bannlyst
Vad är det för inlägg han står åtalade för?

I Sverige så har vi bombattacker,mord och gruppvåldtäkter i vardagen men det som prioriteras i tingsrätten är vad användare skrivet på ett anonymt forum.
Citera
2025-09-17, 12:44
Medlem
AndersPersson99s avatar
Det här är egentligen inte en prövning av flashbacks grundare, utan av lagen. Ifall grundaren blir fälld, är lagen fel och behöver göras om.

Vi har mängder med alarmerade signaler senaste 15 åren som bildar en trend av nedmontering av yttrandefriheten. Svenskarna måste vakna och vända denna trend. Detta måste högst upp på den politiska agendan. Kan vi inte uttrycka oss och diskutera fritt, så har vi inte demokrati.
Citera
2025-09-17, 12:45
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke08
Svenska Journalister har i över tjugo år försökt censurera Flashback. Det fria ordet är det största hotet mot en Marxist.

Avvikande åsikter måste beivras, med ALLA medel.

Nästa kapitel blir att låsa in samtliga som vågar yttra kritik på nätet mot den Politiska Adeln.

Denna rättegång är en skenrättegång. DDR, Sovjet & Cuba står som förebilder.

Åklagare & journalister visar med all tydlighet varför Flashback behövs.

Det var faktiskt socialdemokraterna som aktivt försökte censurera Flashback genom politiska påtryckningar mot olika internetoperatörer.
Citera
2025-09-17, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Sagt det tidigare men det tål att nämnas igen. Det här kommer att bakfyra ordentligt och visa sig i valet 2026.
När de både tvingar på en befolkning en politk de inte vill ha med stor invandring och sen även censurerar att de får uttrycka frustration över vad som sker.

Är det verkligen så?
Citera
2025-09-17, 12:50
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissPerfectionist
det kan ju inte bli annat än en friande dom. det är så här forum alltid har fungerat.

inget stort forum kan plocka bort inlägg som bryter mot lagen om ingen rapporterar dem till mods.

det är helt omöjligt.

mods kan inte sitta och scrolla igenom hundratusentals inlägg 😂
En AI mod skulle kunna automatiskt hitta inlägg med ord som kan anses bryta mot någon lag.

Och fungera som en visselpipa till mänskliga mods.
Citera
2025-09-17, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Många tror inte på en fällande dom men det beror ju på...är nämndemännen sossar och miljöpartister så kommer dom ju garanterat att fälla

Så fungerar det inte, här uttalar du dig som en imbecill. Oavsett partitillhörighet så dömer man utifrån hur lagen är. Många sverigedemokrater blir lite missnöjda efter ett tag som nämndemän... Tro mig. Jag vet.
Citera
2025-09-17, 12:51
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
Lagen pekar väl på att tillhandahållaren ansvarar för innehållet? Se Piratebay etc?
Det här är statens våta dröm, ffff. Dom vill sänka Flashback.
Hydra, hugger dom av huvudet kommer sju nya forum växa ut.
Det är lite skillnad, på flashback kan du rapportera inlägg du tycker bryter mot HMF och om moderatorerna håller med så raderas inläggen.

På Piratebay bemöttes folk som ville att de skulle ta ner torrents med upphovsrättsskyddat material med ett: "LULZ! Sug min piratpenis!!! /Haxxxor" om de ens fick något svar.
Citera
2025-09-17, 12:52
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ytmamz
Vad är det för inlägg han står åtalade för?
12 inlägg av totalt 80 miljoner, och vad jag kan utröna så är det inga speciellt grova grejer i dem heller.
Citat:
Ursprungligen postat av ytmamz
I Sverige så har vi bombattacker,mord och gruppvåldtäkter i vardagen men det som prioriteras i tingsrätten är vad användare skrivet på ett anonymt forum.
Tingsrätten kan hantera många olika mål samtidigt. Det ena utesluter inte det andra.
Citera
2025-09-17, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Sagt det tidigare men det tål att nämnas igen. Det här kommer att bakfyra ordentligt och visa sig i valet 2026.
När de både tvingar på en befolkning en politk de inte vill ha med stor invandring och sen även censurerar att de får uttrycka frustration över vad som sker.

Precis detta är det vi ser hända i England nu. Vänsterfascismen skapar ilska.
Citera
2025-09-17, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TantMoral2017
Så fungerar det inte, här uttalar du dig som en imbecill. Oavsett partitillhörighet så dömer man utifrån hur lagen är. Många sverigedemokrater blir lite missnöjda efter ett tag som nämndemän... Tro mig. Jag vet.

haha gulligt naiv du är. Det finns exempel på islamister som suttit som nämndemän och dömt utifrån islam istället för den svenska lagen.
Citera
2025-09-17, 13:00
Medlem
Yttrandefriheten blir mindre och mindre.
Man kan nog inte kalla det för yttrandefrihet längre.
Förslag på nytt namn på lagen ?
Citera
2025-09-17, 13:00
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantMoral2017
Faktum är att det är just det som dom inte har gjort ibland. Dömt tvärtemot vad lagboken säger.
Som en refresh till dig så kan jag ju till exempel påminna om muslimen som friade en man för hustrumisshandel för att han var från en "fin familj". Hon ensam kunde ju inte göra det men hon fick en förvirrad miljöpartist med sig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in