2025-09-17, 10:14
  #973
Medlem
991ESSs avatar
All denna hatiska retorik mot gängkriminella är verkligen inte ok, dags för regimen att statuera ett exempel mot denna HMF. Detta är faktiskt socialdemokratiska väljare som inte respekteras på rätt sätt i folklagret.
__________________
Senast redigerad av 991ESS 2025-09-17 kl. 10:17.
Citera
2025-09-17, 10:15
  #974
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Deras ansvar är att det finns regler därför arbetsgivare ofta kan bli frikänd då det visar sig att den anställde inte följt dessa utan på eget bevåg struntat i dessa.
Kan ju inte sitta på axlarna på alla anställda.

Det är ju lite det denna rättegång handlar om - hur mycket ansvar kan man lägga på den ansvarige för en plattform och när läggs i stället ansvaret på individen som skriver kommentarer.
Citera
2025-09-17, 10:21
  #975
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det är ju lite det denna rättegång handlar om - hur mycket ansvar kan man lägga på den ansvarige för en plattform och när läggs i stället ansvaret på individen som skriver kommentarer.

Det handlar bara om samma gamla vanliga nazister och kommunister som vill begränsa yttrandefriheten.
Citera
2025-09-17, 10:22
  #976
Medlem
991ESSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Finns det någon lista över vilka inlägg det handlar om? Men frågan är om det hjälper nu. Åtalet är väl att man har låtit de ligga ute i ett år (eller hur länge det nu var).
De borde ju ha redan ha hunnit radera inläggen när åtalet kom.

Regimen skulle behöva bli mycket tydligare med vilken folkgrupp som är blattejävlar och getknullare, så medborgarna kan skriva rätt och använda rätt tankar.

Om blattejävlar ej är ok för en enligt regimen definierad folkgrupp kanske babbejävlar är det, eller svenskjävlar. Jag upplever det vara lite otydligt för svenskjävlarna vilka ord de får använda.

https://fb.watch/Cad1Gp-pTX/
__________________
Senast redigerad av 991ESS 2025-09-17 kl. 11:09.
Citera
2025-09-17, 10:25
  #977
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag med, en dom som automatiskt kommer överklagas.

Ja det är möjligt att det går ända upp till HD för att de vill pröva lagen Hets mot folkgrupp. Men man får hoppas att det stannar i Hovrätten och att HD inte beviljar prövning.
Citera
2025-09-17, 10:29
  #978
Medlem
Han borde snarare belönas och hyllas för att han skapat en plats där alla missnöjda har chansen att pysa sin ventil i skrift istället för att till slut explodera i handling.
Citera
2025-09-17, 10:30
  #979
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Det handlar bara om samma gamla vanliga nazister och kommunister som vill begränsa yttrandefriheten.

Ja det är ju lite märkligt att Jan blir åtalad nu och inte för 20 år sen. Man kan ju inte skylla på att ”lagstiftarna inte hunnit med”. Flashback har ju funnits i sin nuvarande form i långt över 20 år.
Citera
2025-09-17, 10:34
  #980
Medlem
Dumdrygs avatar
Men det är verkligen en jättekonstig lag. Du får inte uttrycka dig negativt om en folkgrupp?
Då är ju alla inlägg med "rysshora", "ryzzsvin" mm också Hets mot folkgrupp.
Citera
2025-09-17, 10:41
  #981
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Men det är verkligen en jättekonstig lag. Du får inte uttrycka dig negativt om en folkgrupp?
Då är ju alla inlägg med "rysshora", "ryzzsvin" mm också Hets mot folkgrupp.

Det "goda" hatet är OK.
Citera
2025-09-17, 10:42
  #982
Medlem
låg inte flashbacks server i ett annat land förr? kan det i så fall bli aktuellt att flytta igen om sverige börjar bråka?
Citera
2025-09-17, 10:46
  #983
Moderator
Humbugs avatar
Ska bli intressant att följa. Har ingen som helst koll på det juridiska, men har svårt att tänka mig en fällade dom. Vad det än blir kommer det säkerligen överklagas. Antar att man är ute efter någon form av prejudikat. Men som advokaten sa i SVT-inslaget - åklagaren har en uppförsbacke.
Citera
2025-09-17, 10:50
  #984
Moderator
MrFishboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Ja det är ju lite märkligt att Jan blir åtalad nu och inte för 20 år sen. Man kan ju inte skylla på att ”lagstiftarna inte hunnit med”. Flashback har ju funnits i sin nuvarande form i långt över 20 år.

Det är inte så underligt, i skrivande stund så kämpar EU’s byråkrater för att begränsa yttrandefriheten, ser vi på Storbritannien så slår de världsrekord i människor åtalade och dömda för åsikter yttrade på social medier. Att åtalet kommer nu ligger i tiden, de nuvarande maktstrukturerna börjar tappa sin kontroll och då krävs ytterligare åtgärder, vilket märks i lagstiftningen. Just därför sker åtalet mot FB nu och inte för 20 år sen, för 20 år sen var makten kring information och verklighetsbeskrivningen ohotad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in