2025-07-24, 14:25
Medlem
rudi1985s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanfear
Visst, som jag skrev litet tidigare så är sajterna som en sorts väldigt passiva hallickar - däremot verkar en del sajter inte bry sig om det extrema talibanlandet vid polcirkeln och dess hysteriska sharijalagar, antagligen för att de inte äs så värst Svenska och därför inte behöver lyda Makten. Å andra sidan verkar vissa sajter ta hänsyn till lagändringen, så detta är en intressant fråga för mig: hur ser egentligen juridiken ut runt detta? Varför blockar exv. MFC Svenskar? Är verkligen MyFreeCams rädda för att Simon och hans glada gossar ska storma in på HQ i Las Vegas och riva med sig alla datorerna hem till Stockholm? Eller är de mest rädda för att kristna högern i bibelbältet (som står Trump nära) ska använda detta som argument mot MFC i USA? Detta är det mest intressanta för mig i denna diskussion; jag har inga förhoppningar om att Sverige ska ändra sin förbudsmentalitet, den är djupt rotad i den Svenska politiken... Men behöver verkligen resten av världen bry sig?
Skulle vara kul se lilla svenska regeringen försöka sticka upp i internationell domstol hehe. Dom skulle bli rövknullade grovt och bli utklassade.
Citera
2025-07-24, 14:26
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Tack, men det du skrev var att det är "oerhört vanligt med hallickar inom prostitutionsvärlden."

Din källa styrker inte det. Författarna har gått igenom alla domar som rör koppleri, grovt koppleri och människohandel för sexuella ändamål, även försök eller medhjälp till dessa brott.

För att styrka att det är vanligt med hallickar inom prostitutionsvärlden så måste någon jämföra antalet sexarbetare som inte har en hallick med de som har en hallick. Jag vill ha en procentsiffra.

Dessutom är ribban för koppleri så låg att det räcker med att skjutsa någon till en adress där hon ska sälja sex. Du har då främjat prostitution och kan bli dömd för koppleri.

Ribban ska vara låg, ingen skjutsar någon gratis till en adress där hon ska sälja sex IRL eller på distans.

Du hänvisar dessutom till alla domar under en 3 års period rörande koppleri och människohandel för sexuella ändamål men glömmer bort att mörkertalet torde vara gigantiskt här eftersom det handlar om stora pengar och detta drar åt sig personer som vill ha del av kakan.

Men hur det ser ut på de plattformar som förmedlar sexköp och olika typer av sexuella tjänster går att diskutera men Borås tidning har gjort en kartläggning.

"I flera konversationer är det liknande fraser och frågor som kommer från de tjejer han prenumererar på, förklarar Johan. Han säger att det är som ett internt nätverk, och att det känns som att tjejerna bakom kontona gått i en gemensam skola.

– Jag hade kontakt med två tjejer som är kompisar. De skrev likadant, det kändes så utstuderat.

I BT:s kartläggning syntes liknande exempel på hur flera konton kommunicerar och beter sig på ett liknande sätt, vilket tyder på att det finns en samordning bakom kontona. Alltså att de styrs av så kallade näthallickar"

https://www.bt.se/2025-01-17/johan-b...r-lagt-25-000/

Alla i tråden borde dessutom läsa artikeln nedanför. Här har man verkligen kartlagt sexhandeln på nätet. Man kan börja fundera över hur vanligt det är med näthallickar.

https://www.bt.se/2024-12-27/borasar...r-pa-onlyfans/
Citera
2025-07-24, 14:33
Medlem
rudi1985s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rudi1985
Brukade hänga på livejasmine. Men dom har blockerat svenska användares kredit kort och ip nummer. Men man får fortfarande vara gratis medlem där.
Och man kan ju fortfarande be tjejerna visa upp sej i högklackat också i free chat dom man känner och dom gör det också. Eftersom dom gör det gratis begår man inget brott heller så.
Citera
2025-07-24, 14:36
Medlem
rudi1985s avatar
Men som sagt allt har ett pris. Om man skriver och säger man tänker köpa 10 st pakket med 800credits ala 10 999 kr tillsammans blir det 109 990 kr så ska det bli intressant se hur länge dom klarar hålla på den där spärren. Dvs om någon rik svensk användare gör det. Börjar den där sajten känna lukten av pengar kan det hända grejer.
Citera
2025-07-24, 14:41
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Ribban ska vara låg, ingen skjutsar någon gratis till en adress där hon ska sälja sex IRL eller på distans.

Du hänvisar dessutom till alla domar under en 3 års period rörande koppleri och människohandel för sexuella ändamål men glömmer bort att mörkertalet torde vara gigantiskt här eftersom det handlar om stora pengar och detta drar åt sig personer som vill ha del av kakan.

Men hur det ser ut på de plattformar som förmedlar sexköp och olika typer av sexuella tjänster går att diskutera men Borås tidning har gjort en kartläggning.

"I flera konversationer är det liknande fraser och frågor som kommer från de tjejer han prenumererar på, förklarar Johan. Han säger att det är som ett internt nätverk, och att det känns som att tjejerna bakom kontona gått i en gemensam skola.

– Jag hade kontakt med två tjejer som är kompisar. De skrev likadant, det kändes så utstuderat.

I BT:s kartläggning syntes liknande exempel på hur flera konton kommunicerar och beter sig på ett liknande sätt, vilket tyder på att det finns en samordning bakom kontona. Alltså att de styrs av så kallade näthallickar"

https://www.bt.se/2025-01-17/johan-b...r-lagt-25-000/

Alla i tråden borde dessutom läsa artikeln nedanför. Här har man verkligen kartlagt sexhandeln på nätet. Man kan börja fundera över hur vanligt det är med näthallickar.

https://www.bt.se/2024-12-27/borasar...r-pa-onlyfans/

Sexsäljande kvinnor skjutsar gärna varandra till torskar (gratis!) och uppdaterar varandra om vart de ska, för sin egen säkerhets skull. Detta försvåras kraftigt genom vår svenska modell. Det finns trådar på Flashback där sexsäljande kvinnor delar erfarenheter, du kan väl gå dit och fråga hur många av dem som har en hallick?

Det du kallar sexhandel på nätet är inte sexhandel, oavsett vad lagen säger.

Det skiljer sig inte nämnvärt från hur de gamla 071-numren fuingerade, som annonserades öppet och lagligt i varenda större dagstidning. Det är som Borås tidning skulle göra ett scoop om att "Malmötjejerna live ljuger! Busiga Fia, 21 avslöjad som Britta 47"
Citera
2025-07-24, 14:43
Medlem
rudi1985s avatar
Citat:
Sexsäljande kvinnor skjutsar gärna varandra till torskar (gratis!) och uppdaterar varandra om vart de ska, för sin egen säkerhets skull. Detta försvåras kraftigt genom vår svenska modell. Det finns trådar på Flashback där sexsäljande kvinnor delar erfarenheter, du kan väl gå dit och fråga hur många av dem som har en hallick?

Det du kallar sexhandel på nätet är inte sexhandel, oavsett vad lagen säger.

Det skiljer sig inte nämnvärt från hur de gamla 071-numren fuingerade, som annonserades öppet och lagligt i varenda större dagstidning. Det är som Borås tidning skulle göra ett scoop om att "Malmötjejerna live ljuger! Busiga Fia, 21 avslöjad som Britta 47"
Borde inte cam shower gå under porr? egentligen enligt lag? det är ju inget fysiskt möte.
Citera
2025-07-24, 14:49
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Borde inte cam shower gå under porr? egentligen enligt lag? det är ju inget fysiskt möte.

Man har gjort en distinktion mellan när köparen köper innehåll som redan är producerat (porr) och när köparen efterfrågar eller ger direkti om vad säljaren ska göra eller producera.

Det är lagligt att köpa en film där en kvinna kör upp en falukorv i fittan men om du under en camshow ber en kvinna köra upp korven i fittan så begår du ett övergrepp, även om du inte är i rummet.

Jag har inte sett det nämnas men jag antar all typ av gammal hederlig telefonsex a la 071-nummer också nu är olagligt, eftersom det inte rör sig om förinspelat material.
Citera
2025-07-24, 14:52
Medlem
rudi1985s avatar
Citat:
Man har gjort en distinktion mellan när köparen köper innehåll som redan är producerat (porr) och när köparen efterfrågar eller ger direkti om vad säljaren ska göra eller producera.

Det är lagligt att köpa en film där en kvinna kör upp en falukorv i fittan men om du under en camshow ber en kvinna köra upp korven i fittan så begår du ett övergrepp, även om du inte är i rummet.

Jag har inte sett det nämnas men jag antar all typ av gammal hederlig telefonsex a la 071-nummer också nu är olagligt, eftersom det inte rör sig om förinspelat material.
Jo vet lagen. Men tex livejasmine förstår den inte. Tjejerna har i sina profiler förinspelade filmer som enligt lagen är tillåtna att köpa eftersom tjejerna har gjort dom själva i förväg. Men sajten har valt blockera svenska kredit kort så. Dom förstår uppenbarligen inte lagen.
Citera
2025-07-24, 14:53
Medlem
rudi1985s avatar
Citat:

Nej nej dom räknas som typ telefon dejting.
Citera
2025-07-24, 14:54
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Jo vet lagen. Men tex livejasmine förstår den inte. Tjejerna har i sina profiler förinspelade filmer som enligt lagen är tillåtna att köpa eftersom tjejerna har gjort dom själva i förväg. Men sajten har valt blockera svenska kredit kort så. Dom förstår uppenbarligen inte lagen.

De förstår nog men jag skulle gissa att Sverige inte är en stor nog marknad för dem att riskera juridiskt tjaffs. Lättare att bara spärra Svenskar, i alla fall tills man fått ett prejudikat på hur det döms.
Citera
2025-07-24, 14:55
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Nej nej dom räknas som typ telefon dejting.

Varför är inte Onlyfans nätdejting då?
Citera
2025-07-24, 15:11
Medlem
rudi1985s avatar
Citat:
Varför är inte Onlyfans nätdejting då?
Jag har aldrig haft onlyfans men man köper väl sexfilmer där antar jag. Vet ej om det funka rlikadant där som på dom andra sajterna att man kan ta tjejer privat. Vet iallafall då det sagts här i tråden att svenska användare tydligen ska vara spärrade från att skicka meddelande till tjejerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in