Citat:
Ursprungligen postat av
blibbottczkhentzhk
Intressant logik – vi kan inte uppskatta något, alltså är allt osannolikt. Klassisk ordgymnastik.
"Det finns ingen sannolikhet" är inte "sannolikhet finns och är 0", för fan! Är det ingen av er som har läsförståelse? Förlåt, jag vet ju hur skolan är, my bad. Ska inte använda dumma påhopp.
Min "Det finns ingen sannolikhet" betyder självklart att den inte kan beräknas, den är NULL. Det innebär inte att den är 0. Data, kan nån av er det? NULL != 0. Eller NaN, som miniräknare ibland visar om man t.ex försöker dela nåt med 0.
Det går inte att uppskatta en sannolikhet alls, ingenstans betyder det att jag påstår att den är 0.