2025-09-15, 15:49
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nej, precis. Exakt vad jag skrev

Nej. Du skrev att jag delvis hade "helt fel" och angav som skäl att Kirk var populär. Minns du?
(FB) MAGA-profilen Charlie Kirk skjuten (bekräftat död 2025-09-10)

Det vänder snabbt i hockey.

Citat:
Populism och propaganda kan vara suggestiv.

Han sa likaväl vad anhängarna ville höra och red främst på den kristna högervågen.

Tack för informationen som redan implicit framgått av det jag själv skrivit i tråden.
Citera
2025-09-15, 15:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Man pratar om att införa budorden i skolorna som ett hot mot demokratin.
Återkom när du ämnar diskutera Kirk och den tro han specifikt ville applicera.
Seven mountain mandate.
Citera
2025-09-15, 15:52
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miss.liiiii
Tack det var allt jag ville veta. ”Som man bäddar får man ligga” betyder alltså att du rättfärdigar detta mord och tycker att det var helt ok att han dog. Så det är skillnad på vem som blir mördad och om det är rätt eller fel enligt dig.
Du är ju korkad och läser in saker som jag inte skrivit.
Är det ett rättfördigande av mordet att efter mordet påpeka att Kirk föll för egen bila?
Han var ju positiv till att vapen skulle finnas utan register och till och med förespråkare för att psykiskt sjuka och dömda hustrumisshandlare skulle få bära vapen samt han sa att han hatade ordet demokrati m.m.
Det kommer fram mer och mer...

Man måste va efterbliven om man inte fattar att en sån person kommer ogillas död eller levande och bli lågt hängande frukt för spott och spe.

Hade ni inom högern inte försökt Kirk att framstå som ett helgon och gett fan i att kräva hämnd på de som kritiserar Kirk med kalle anka humor hade vi inte suttit här.

Då hade allt varit som det brukar, du hade stått vid spisen och fött barn och hustrumisshandlare hade fått bära vapen som i USA för gud har ju sagt att man får slå sin fru.
Citera
2025-09-15, 15:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Nej. Du skrev att jag delvis hade "helt fel" och angav som skäl att Kirk var populär. Minns du?
(FB) MAGA-profilen Charlie Kirk skjuten (bekräftat död 2025-09-10)
Ja, du har fel när du klassar Kirk som "Medelmåttig Youtube-provokatör blev ihjälskjuten i ett polariserat skitland".

Med tanke på hans inflytande så var han knappast medelmåttig.

Däremot skrev jag att du hade rätt och höll med om att han inte är i närheten av att vara så framgångrik debattör (rent tekniskt) som han framhävs.
Han var manipulativ, populistisk och en direkt skitstövel många ggr.
Senast redigerad av develi 2025-09-15 kl. 15:56.
Citera
2025-09-15, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
När propagerade han för att Biden skulle avrättas? Det har jag helt missat.

Han föreslog att Biden borde spärras in och avrättas. Googla efter videor.

Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Nu vet vi att wokemobbben vill mörda alla frispråkiga och förnuftiga människor och att de kommer gotta sig extra när det handlar om en mördad vit man. Det har mordet och de efterföljande reaktionerna visat. Diskussionen är slut med dessa människor.

Citat:
Ursprungligen postat av BlessedPower
Även i USA så attackerar vänstern alla på högern på sociala medier och kallar dom dumma och lågutbildade. Det behövs inte utbildning för att vara intelligent. Alla så kallade högutbildade på vänstern är otroligt ointelligenta människor.
Var stark! Stå på dig! Du är en förebild för andra

Citat:
Ursprungligen postat av Seasons15
Nu ser alla svart på vitt avskumsvänsterns sanna ansikte. Dess genuina hat, dubbelmoral och brist på empati.

De som ännu inte lämnat det sjunkande skeppet och forfarande anser sig vara radikal vänster är genetiska missfits.

Ni hade aldrig överlevt evolutionen utan dagens skyddsnät. Nu är mentalt handikappade och har genfel.

Fråga Grok om det är vänsterextrema eller högerextrema som har stått för mest politiskt våld i USA.

Eller läs någon av den forskning som gjorts i ämnet.

Bara i somras mördades två demokratiska politiker pga att de var just demokrater. Länka gärna till när ni skrev upprörda fördömanden om det här på Flashback.

Igen; sluta tro att världen är så svartvit att det finns en god och en ond sida, och att "vänstern" hela tiden är våldsammast. Den här typen av splittring är bara destruktiv för alla. Om vi ska gå framåt behöver vi konstatera att det finns mörka krafter som radikaliserar unga människor, propaganda, fake news, och det rör sig i båda riktningarna.
Citera
2025-09-15, 15:59
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Är det ett rättfördigande av mordet att efter mordet påpeka att Kirk föll för egen bila?
Han var ju positiv till att vapen skulle finnas utan register och till och med förespråkare för att psykiskt sjuka och dömda hustrumisshandlare skulle få bära vapen samt han sa att han hatade ordet demokrati m.m.

Man måste va efterbliven om man inte fattar att en sån person kommer ogillas död eller levande och bli lågt hängande frukt för spott och spe.

Hade ni inom högern inte försökt Kirk att framstå som ett helgon och gett fan i att kräva hämnd på de som kritiserar Kirk med kalle anka humor hade vi inte suttit här.

Då hade allt varit som det brukar, du hade stått vid spisen och fött barn och hustrumisshandlare hade fått bära vapen som i USA för gud har ju sagt att man får slå sin fru.

Alltså, hur svårt ska det vara att argumentera utan att ta till personangrepp jämt? Är det verkligen helt omöjligt för dig? Men du borde ju också vara så smart att du förstår att det är VÄLDIGT svårt att tro att en människa som hånar en annan död människa även tycker att det var fel att den människan dog? Jag har liksom svårt att se hur det ska klingas tillsammans? Men om vi säger såhär då. Vi har ju kommit fram till att Jimmie har hånat Palmes mord eller hur? Tror du då på Jimmie när han säger att han tycker att det var fel att Palme dog?
Citera
2025-09-15, 16:02
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DemosthenesNu
Han föreslog att Biden borde spärras in och avrättas. Googla efter videor.

Vad jag hörde var att han tyckte att Biden borde åtalas och dömas till fängelse eller avrättning för sina brott mot amerikanska folket, vilket iofs är rätt grovt det också men jag tror nog att CK inser att det inte går att åtala Biden för något som har dödsstraff i straffskalan.

Jag är själv ingen stor fan av politiskt motiverade åtal men det hade varit väldigt intressant att se en rejäl utredning om Biden-familjen och vilka pengar de har tagit emot av olika länder och för vad.
Citera
2025-09-15, 16:04
Medlem
Citat:

Har du sett protesterna i London. Miljontals människor på gatorna i London hedrar minnet av Charlie Kirk. Snacka om att de stårt upp för en kille vars enda misstag var att använda sig av yttrande friheten. Så ja han var populär om det var det du syftade på. Samtidigt så impopulär att någon från vänsterkanten ville mörda honom. Det är fakta.
Citera
2025-09-15, 16:06
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Nej, precis. Exakt vad jag skrev och nu glorifiras han ännu värre i nån kvalmig efterdyning.

Men han var tyvärr framgångsrik.
Populism och propaganda kan vara suggestiv.

Han sa likaväl vad anhängarna ville höra och red främst på den kristna högervågen.
Men;
förenade politik med kristen nationalism (mer bestämt kristna avarten 7MM) och var således extrem med en faktisk farlig agenda.
Han var inte nån mainstream kristen eller vad man nu ska kalla dem, vilket kanske vissa supporters tror.
Wow, han sa vad folk ville höra Eller hade han anhängare som tilltalades av vad han sa. Hur vet du skillnaden?

Du menar att de du tilltalas av, säger saker du inte vill höra. Då borde du gillat honom.

Nu hade han öppna debatter och diskuterade även med de med motsatta åsikter. Så, så mycket populist går inte att säga att han var, men till viss del populär men även impopulär hos andra, uppenbart.

Däremot är alla politiker förstås populister och säger det de tror deras väljare vill höra. Men din propaganda är inte direkt suggestiv. Mest dum.

Citat:
Återkom när du ämnar diskutera Kirk och den tro han specifikt ville applicera.
Seven mountain mandate.
Du ställer en fråga och får ett svar. Gillar du inte svaret, ska du kanske inte ställa frågor. Du tror att det är du som sätter reglerna här?
Citera
2025-09-15, 16:06
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora

Och en annan sak, låt oss säga att jag är korkad, synonym till bland annat obegåvad samt ointelligent. Har min åsikt och mitt tankesätt ett mindre värde då? Är jag mindre värd i samhället för det? Står inte vänstern för mänskliga rättigheter och allas lika rätt? Varför är det då okej att med jämna rum kalla folk lågutbildade, ointelligenta osv? Tycker faktiskt det är nedvärderande mot dom som är det. Som att dom betyder mindre i vårt samhälle och att dom med högre intelligens har ett högre värde.
Citera
2025-09-15, 16:08
Medlem
knashs avatar
Citat:
En federal republik kan fortfarande vara en demokrati, dummer
Nej ärthjärna, federal republik är en limiterad demokrati.
Se och lär: https://www.youtube.com/shorts/D5ATivqA6Z0
Citera
2025-09-15, 16:15
Medlem
knashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xacoon
Men fantasier är ju fake news, precis det som du länkade till. ETC och Expo är heller inte statligt ägd media, så då är dessa bra källor enligt din egna utsago alltså?
De sponsras också och är vänsterextrema som matar massmedia med vinklade opinioner som ska framställs som objektiva. Vad vare som stod fel i artikeln jag länkade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in