2025-09-15, 12:17
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slocum
Oh jävlar vad bilden utstrålar psykisk ohälsa.

Stackars de desperata och säkert snälla män som korsar hennes väg. Vandrande katastofområde.

Inte bara män ska passa sig - hon hade även polisanmält grannfrun (!) för våldtäkt, enligt tidningsartikeln.
Citera
2025-09-15, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straightuphappy
På bara två år har Felicia polisanmält nio personer för våldtäkt eller andra sexuella övergrepp. Tidigare har hon anmält ännu fler.

Det mesta leder aldrig vidare till en fällande dom, eller ens ett åtal.

Men varje anklagelse utreds och sätter spår i de anklagades liv.

– Helst hade man ju velat ha på papper att man är oskyldig. Nu när de bara lagt ner förundersökningen så hänger frågan liksom fortfarande i luften. Ingen rök utan eld, du vet, säger en av de anmälda männen.

https://www.expressen.se/nyheter/sve...-for-valdtakt/

Sen även:

Ljuger kvinnor om våldtäkter?

I såväl samhället i stort som långt in i rättssalarna finns en ingrodd fördom om att en kvinna aldrig skulle ljuga om att hon blivit våldtagen. Det menar Hanna Lindblom, advokat och målsägandebiträde med stor erfarenhet av våldtäktsmål.

– Jag kan inte komma på att jag någonsin sett domstolen skriva ut att de tror att en kvinna ljuger eller har ett motiv att ljuga i våldtäktsmål. Det är superkänsligt att ens framföra en sådan invändning. Mitt intryck är att det är mycket lättare för domstolen att skriva att mannen och kvinnan har uppfattat situationen på två helt olika sätt.

För de personer som polisanmäls för våldtäkt på falska grunder kan konsekvenserna bli digra.

– Det är klart att det är en skräckupplevelse att bli inplockad av polisen, anklagad för våldtäkt. Konsekvensen för de här killarna blir ofta att de inte vågar närma sig kvinnor. De vågar inte träffa tjejer och ha sex. Jag kommer få skit för att jag säger det här, men de blir ju traumatiserade.

https://www.expressen.se/nyheter/sve...m-valdtakter-/

Stor eloge till Expressen som faktiskt vågar publicera och lyfta detta. Det förstör många liv. Dom är trots allt lite försiktiga i hur dom skriver.. Men sanningen är att det händer, det har hänt mig även värre anklagelser gällande barn som förstört väldigt mycket.
Nu kommer Cissi Wallin och den ligan koka av ilska.

Vi har ett samhälle som under minst ett par decennier hjärntvättat folket med att det är otänkbart att kvinnor skulle ljuga om en påhittad våldtäkt. Likväl som att många tror att en kvinna tex inte kan vara pedofil , psykopat etc, nu hör inte just detta hit men tänkesätten går trots detta hand i hand.

Jag vill tro att de flesta inte ljuger , men ur ett rent logiskt perspektiv är det garanterat vanligare än man tror att detta händer. Ett annat argument för detta är även att du som kvinna har väldigt goda chanser att komma undan med detta förfarande, dvs risken att torska är mikroskopisk och dina chanser att sätta dit mannen är goda , hur oskyldig han än är.

I de fall jag läst om kvinnor som ändå åkt fast har påföljderna varit nästintill obefintliga, detta har varit intressant att observera.
Citera
2025-09-15, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Du råkar inte ha länk till hennes FB?

Den verkar stängd. När jag läste artikeln imorse kom jag och tänka på denna kvinna och sökte bland mina vänner eftersom vi är från samma stad, kunde inte hitta den alls.
Citera
2025-09-15, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
I såna här fall tror jag inte på pengar. Det är mental ohälsa projicerad på omvärlden. Uppmärksamhet är allt denna människa vill ha. Förmodligen borderlinepersonlighet tillsammans med mental störning, vilket gör att offerkulturen vänstern erbjuder ger henne luft under vingarna.

En kvinnlig narcissist kan det ju vara

Dem tycker väl ganska bra om just offerrollen?
Citera
2025-09-15, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Så den kvinna som nämns i Expressens artikel är xxx i Södertälje, xx år? Är vi helt säkra på det?

Knappast. Den som droppade det namnet ju lika gärna vara någon som blivit nobbad av tjejen i artikeln. Krävs vettiga belägg för att "vi" ska vara säkra.
Citera
2025-09-15, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Figo83
Denna artikeln handlar om denna kvinna:

https://www.lt.se/2024-06-04/rosanna...en-pa-tivolit/

Rosanna i artikeln verkar inte finnas på de vanliga snoksiterna. Skyddad identitet?
Citera
2025-09-15, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av craniumoven
Rosanna i artikeln verkar inte finnas på de vanliga snoksiterna. Skyddad identitet?

finns ju flera...? Möjliga menar jag
Citera
2025-09-15, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av craniumoven

Personen i artikeln har skyddad id så det stämmer, hon brukade skriva om det på sin facebook när den var uppe.
Citera
2025-09-15, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straightuphappy

Stor eloge till Expressen som faktiskt vågar publicera och lyfta detta.

Låt mig gissa, eftersom artikeln är låst, att en kvinna sa det?

Män brukar vara förbjudna att säga sanningen om kvinnor.
Citera
2025-09-15, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slocum
Oh jävlar vad bilden utstrålar psykisk ohälsa.

Stackars de desperata och säkert snälla män som korsar hennes väg. Vandrande katastofområde.

Såg hon i ärlighetens namn inte ganska oskuldsfull ut?

Vad signalerade psykisk ohälsa? Hennes konstiga ögonbryn?
Citera
2025-09-15, 12:40
Medlem
hroobarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Figo83
Denna artikeln handlar om denna kvinna:

https://www.lt.se/2024-06-04/rosanna...en-pa-tivolit/

Ser det här inte ut som samma kvinna?

https://www.norrteljetidning.se/2019-07-27/rosanna-blev-pakord-av-arg-kvinna-efterlyser-henne-pa-facebook-det-kandes-pa-riktigt-som-att-hon-vil le-doda-mig/
Citera
2025-09-15, 12:44
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Nästan underlag för en ny #Metoo-rörelse, med en helt annan innebörd än den första.

#Metoo-människorna får minsann växla upp, bli bättre på att ljuga och anklaga fler.

Feministrörelser som gör sitt bästa för kvinnans trovärdighet 🤥😁😇😇
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in