2025-09-14, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Jag fattar, du äger aktier i detta pyramidspel och vill pumpa kursen. Du får skruva ner lögnerna lite. Påståendet att folk kommer gå över till taxi inom 10år är bara skrattretande. Jag lade in en påminnelse i min kalender så vi kan komma tillbaka och skratta åt dig år 2035.
Hur går det med din Tesla-short?
Citera
2025-09-14, 22:27
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Hur går det med din Tesla-short?
Dom ligger och väntar på att aktien ska nå ett rimligt värde, jag tänkte stänga dom kring $30. Tesla skulle handlas kring $10 med ett normalt PE, men det förutsätter också att dom får ordning på försäljning/ekonomi, och det ser i dagsläget ganska mörkt ut.
Citera
2025-09-14, 22:31
Medlem
Citat:
Dom ligger och väntar på att aktien ska nå ett rimligt värde, jag tänkte stänga dom kring $30. Tesla skulle handlas kring $10 med ett normalt PE, men det förutsätter också att dom får ordning på försäljning/ekonomi, och det ser i dagsläget ganska mörkt ut.
Fy fan vilken besvikelse det kommer bli för dig. Din enda räddning skulle vara att vi genomlider en finanskris där hela börsen totalt kraschar.
Citera
2025-09-14, 22:32
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wisconsin-Nights
Ingen taxi kan stå stilla 80-90% av tiden; bilen måste rulla för att tjäna pengar. En privatägd bil, oavsett robot eller vanlig, behöver ju inte tjäna några pengar.

Även en robotaxi behöver vårdas och städas, lika ofta som en konventionell bil. Detta är förenat med en kostnad i tid eller pengar för droskägaren.
Jag ser framför mig hur folk använder robotaxis som publika toaletter. Eller vönta nu, "robotaxis" har ju mänskliga förare, så det blir svårt att komma undan med sådant.
Citera
2025-09-14, 22:33
Medlem
otellos avatar
Citat:
Fy fan vilken besvikelse det kommer bli för dig. Din enda räddning skulle vara att vi genomlider en finanskris där hela börsen totalt kraschar.
Jaså, varför det? Jag har läst deras kvartalsrapporter, det är nattsvart.
Citera
2025-09-14, 23:06
Medlem
Citat:
Jaså, varför det? Jag har läst deras kvartalsrapporter, det är nattsvart.
Varför du kommer bli besviken? För att din short kommer bli likviderad. Om den ens existerar.
Citera
2025-09-15, 00:08
Medlem
otellos avatar
Citat:
Varför du kommer bli besviken? För att din short kommer bli likviderad. Om den ens existerar.
Jaså, varför tror du det? Tesla är otroligt övervärderat, en klassisk bubbla på bristningsgränsen. Jag kan langa fram fakta och siffror som stödjer min tes, men jag antar att du inte är intresserad av sådant?
Citera
2025-09-15, 00:17
Medlem
Citat:
Jaså, varför tror du det? Tesla är otroligt övervärderat, en klassisk bubbla på bristningsgränsen. Jag kan langa fram fakta och siffror som stödjer min tes, men jag antar att du inte är intresserad av sådant?
Hela börsen är en bubbla just nu. Så frågan är väl varför din tes bara skulle gälla för Tesla.

Om det ändå vore så enkelt som att titta på några kvartalsrapporter för att veta vad som ska gå upp och ner.

Bara för Tesla är en bubbla just nu baserat på dagens siffror betyder inte att företaget inte kommer lyckas. Begränsa dig inte till dagens kvartalsrapporter. Det är inte så smart.
Citera
2025-09-15, 07:56
Avstängd
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Hela börsen är en bubbla just nu. Så frågan är väl varför din tes bara skulle gälla för Tesla.

Om det ändå vore så enkelt som att titta på några kvartalsrapporter för att veta vad som ska gå upp och ner.

Bara för Tesla är en bubbla just nu baserat på dagens siffror betyder inte att företaget inte kommer lyckas. Begränsa dig inte till dagens kvartalsrapporter. Det är inte så smart.

Att Tesla skall gå under har utvecklats till en religiös övertygelse, men det är en fattig sekt, så det liknar mest en pizzeria som går i konkurs om och om igen men alltid startas upp av nya idioter som tror de skall lyckas bättre.
Citera
2025-09-15, 10:11
Medlem
otellos avatar
Citat:
Jaså? Dom flesta andra bolag tjänar tillräckligt med pengar och/eller har en tillväxt som rättfärdigar sin värdering. Det har inte Tesla, alla linjer pekar nedåt.
Det enda man kan satsa på är korruption – Elon stängde ner 19st utredningar riktade mot Tesla när han fick tillgång till och tilläts förstöra den amerikanska statsapparaten – men inte ens det är ett säkert kort.

Citat:
Historiskt sett så är det så enkelt. Det är bara att invänta fallet.

Citat:
Lyckas med vad? Allt dom påstås jobba på har andra företag redan lyckats med. Andra företag dras inte med ett havererat varumärke.
Citera
2025-09-15, 12:02
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Att Tesla skall gå under har utvecklats till en religiös övertygelse, men det är en fattig sekt, så det liknar mest en pizzeria som går i konkurs om och om igen men alltid startas upp av nya idioter som tror de skall lyckas bättre.

Precis som Scientologerna så kommer dom att leva länge på människors förhoppningar och vilsna själar. Jag förväntar mig inte att Tesla går under men en justering av kursen kommer förr eller senare. Precis som Horbocken (TM) , patologiske lögnaren, fascisten och avskummet Elon Musk som jämt pumpar ut att saker enbart kommer hända så sker saker långsamt.

Lite lyteskomik att Dumskallen (TM) tweetade en AI genererade bild från demonstrationerna i england med triumfbågen i bakgrunden eftersom han är förståndshandikappad.
Citera
2025-09-15, 12:03
Avstängd
BästeHrMongolids avatar
Citat:

Tack för ett gott skratt. Snälla stanna kvar tills vi åtminstone tar $500.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in