2025-09-14, 22:25
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Fortsätt snälla. Med varje inlägg så blottlägger ni eran arrogans och hjärntvätt. Ni har aldrig rätt, om någonting, och ni försöker aldrig förstå eller lyssna på era meningsmotståndare.
Dom allra flesta anser nog att politiskt våld är förkastligt. Det var inte rätt att han sköts ihjäl, och det är såklart extra hemskt att det skedde under en fredlig debatt inför hundratals människor. MAGA-högerns försök att helgonförklara vederbörande påminner dock om när woke-vänstern försökte helgonförklara gangsterrapparen Einar.
Charlie Kirk var enligt min moraliska kompass en ganska dålig människa. Han spred antidemokratiska konspirationsteorier, han påstod bl.a. att Biden vann över Trump till följd av valfusk. Han var en stark abortmotståndare, han ansåg bl.a. att kvinnor som blivit gravida genom våldtäkt ska tvingas föda barnet. Han lobbade för allas rätt att bära vapen, han sade bl.a. att masskjutningar var ett pris värt att betala. Listan av dynga kan göras lång.

Jag tror tyvärr att USA rör sig mot en sorts lågintensivt inbördeskrig, mestadels tack vare Trump som tar varje tillfälle i akt att splittra landet.
Citera
2025-09-14, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Det svarade jag på förra gången jag fick frågan, läser du inte svaren?
Det var en annan fråga och ett annat svar.

Citat:
Du låter som en gråterska som som inte klarar att era metoder slår tillbaka mot er.
Och du låter fullständigt efterbliven som kallar mig "er".

Ett tips: Ni fascister är inte normala och det är inte så att alla som inte tycker som ni är woketards. Tvärtom är det ni fascister som har allt gemensamt med feminazisterna och marxister. Ingen skillnad alls, förutom att ni klär er bättre.

Oftast.
Citera
2025-09-14, 22:31
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Könsdysfori är en av de tyngsta medicinska diagnoser vi har, där studier visar att nästan hälften av dem har försökt att begå självmord och 19 gånger fler än normalbefolkningen lyckas. Det gör dem till en av de mest sårbara patientgrupperna som finns.
Vården har därför uppmärksammat denna patientgrupp de senaste 20 åren och än mer de sista 10. Detta för att försöka att hitta sätt för dem att överleva och forskning visar tydligt att suicidrisken minskar och det psykiska lidandet mindskar för många transpersoner som får könsbekräftande behandling.

Jag anser att vården ska styras av vetenskap och beprövad erfarenhet och inte religion och ideologi.

Jag har inga problem med att man hjälper dessa människor till ett bättre liv men man behöver inte förvandla världen till ett degenererat skithål för det.

Det fanns transor för 20 år sedan också och då var världen inte helt jävla galen.
Citera
2025-09-14, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Jag stöder åsiktsfrihet, jag ifrågasatte att hon förtjänar att hängas ut. Du är efterbliven så du begriper inte skillnaden, så jag har överseende med det.

Du har fortfarande inte motiverat varför hon förtjänar att hängas ut. Men som sagt, så jävla efterbliven som du är så vet du inte ens varför du själv tycker någonting, du bara rapar sånt du hört från pedofildyrkarna på nån podcast.

Åsiktsfrihet betyder inte att man är fri från ansvar om du trodde det. Vill man vara ett svin så får man också råkna med att det kan bli konsekvenser som att tex bli uthängd.
Citera
2025-09-14, 22:39
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Jag har inga problem med att man hjälper dessa människor till ett bättre liv men man behöver inte förvandla världen till ett degenererat skithål för det.

Det fanns transor för 20 år sedan också och då var världen inte helt jävla galen.
Jag delar uppfattningen att världen är galen i detta tidevarv. Jag anser dock inte att det beror på den promille av befolkningen som har könsdysfori.
Citera
2025-09-14, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inzomniak
Åsiktsfrihet betyder inte att man är fri från ansvar om du trodde det. Vill man vara ett svin så får man också råkna med att det kan bli konsekvenser som att tex bli uthängd.
Jag har inte sagt något annat. Är du efterbliven?
Citera
2025-09-14, 22:46
Medlem
Citat:
Jag delar inte alls den uppfattningen utan tycker att mordet på honom var en styggelse mot både honom, det fria ordet och det öppna samhället.

Om man inte delar hans åsikter kan man istället läsa på och hitta motargument.

Är det egentligen så konstigt att folk inte gråter floder när någon som själv predikar våld, martyrskap och vapendyrkan råkar illa ut? Men det intressanta är inte bristen på empati – det intressanta är hyckleriet. Samma människor som nu vrålar sig hesa över ”terroristorganisatören” Charles Kirk hade inte en sekunds tystnad över föräldrar och ledare som Qasem Soleimani, Khalil al-Hayya, Mehdi Tehranchi och andra, när de slaktades i utomrättsliga avrättningar.

Nej, då var det tvärtom skratt, skämt och memes. För det är tydligen bara mord när det drabbar ”rätt” personer. När det gäller högerextremister är indignationen maximal. När det gäller andra? Då är det öppet mål för cynism.

Så vad säger det om hela moralen? Att den inte finns. Att allt är spel för galleriet. Ett skådespel där man låtsas stå på de svagas sida, men bara när det är politiskt bekvämt. Och det, i ärlighetens namn, är kanske den mest obehagliga formen av extremism vi har i dag.
Citera
2025-09-14, 22:50
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Det var en annan fråga och ett annat svar.

Och du låter fullständigt efterbliven som kallar mig "er".

Ett tips: Ni fascister är inte normala och det är inte så att alla som inte tycker som ni är woketards. Tvärtom är det ni fascister som har allt gemensamt med feminazisterna och marxister. Ingen skillnad alls, förutom att ni klär er bättre.

Oftast.

Kul att du går igång på att jag säger "er" och sedan säger du själv "ni".

Jag har mina principer och en princip är att ge igen med samma mynt. Ni har startat krig och då får ni räkna med att alla metoder ni har använt kommer användas emot er.
Citera
2025-09-14, 22:51
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Mossad psyop 100%

Läskig likhet med Trumps skjutning. Han blev så rädd att han bokstavligen gick med på att bli deras slav. Det ser man väldigt tydligt idag.

Kirk hade uttalat sig väldigt kritiskt hans 2 sista veckor i livet, mot israel. Hans sista intervju med Ben Shapiro blev droppen för Israel. 48h senare blev han mördad.
Se videot själva om ni tvivlar. Alltså intervjun mellan Kirk och Ben Shapiro.

Nä, Mossad har annat att ta i just nu. Det handlar troligvis om någon mindre kabal av vänsterradikala transpersoner som gaddat ihop sig och aktivt eller passivt drivit en av sina pojkvänner att skjuta Kirk.
Citera
2025-09-14, 22:51
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Jag delar uppfattningen att världen är galen i detta tidevarv. Jag anser dock inte att det beror på den promille av befolkningen som har könsdysfori.

Könsdysfori är inget problem.

Problemet är de som pushar för denna sinnessjuka, kulturmarxistiska agenda, där bland annat transor ingår.

Transor kan existera i en normal värld utan att läsa sagor för barn. Det såg vi för 20 år sedan.
Citera
2025-09-14, 22:52
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inzomniak

Att handlingar har konsekvenser är sant som en objektiv observation.

Men stöder du kancell-kultur genom att försöka straffa dem som hyllar Kirks död genom att det ska få negativa konsekvenser för deras liv är du emot yttrandefrihet och har inte heller förstått vad Charlie Kirk stod för och agerar i strid med det.
Citera
2025-09-14, 22:53
Medlem
Citat:
Könsdysfori är en av de tyngsta medicinska diagnoser vi har, där studier visar att nästan hälften av dem har försökt att begå självmord och 19 gånger fler än normalbefolkningen lyckas. Det gör dem till en av de mest sårbara patientgrupperna som finns.
Vården har därför uppmärksammat denna patientgrupp de senaste 20 åren och än mer de sista 10. Detta för att försöka att hitta sätt för dem att överleva och forskning visar tydligt att suicidrisken minskar och det psykiska lidandet mindskar för många transpersoner som får könsbekräftande behandling.

Jag anser att vården ska styras av vetenskap och beprövad erfarenhet och inte religion och ideologi.

En person med någon form av NPF-diagnos samt som lider avv vanföreställningar kommer på lite sikt inte må bättre för att en läkare kastrerar honom. Det är väl självklart. Inte heller av att aktivister säger till honom att alla som inte håller med om att han är en flicka nu är onda nazister som förtjänar att dö.

Och vad anser du om detta som Adam Cwejman redogör för i Göteborgs-Posten?

Citat:
Förra året genomförde forskaren Lisa Littman en enkät i vilken detransitionerade barn förklarade varför de ändrat sig senare. En majoritet (55 procent) hävdade att de inte hade fått tillräcklig vägledning av läkare och sjukvården inför behandlingen. 58 procent oroade sig över potentiella medicinska biverkningar av behandlingen. En annan enkät vittnar om något liknande: 70 procent svarade att könsbytet inte förbättrade det psykiska måendet. 62 procent var oroliga över effekterna på hälsan.

Fast detta är nog off-topic i Charlie Kirk tråden. Min poäng är att Kirks åsikter på detta området inte är det minsta extrema eller konstiga utan i linje med vad en stor majoritet människor i världen anser, såväl läkare och psykologer som lekmän. Att vi av politiska skäl låtsas något annat i vissa västländer är något annat.

En förvirrad tonåring som är osäker på vilket kön han eller hon tillhör kommer garanterat få ett lyckligare liv om den väljer att lyssna på en evangelisk pastor jämfört med om den lyssnar på en transaktivist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in