2025-09-14, 20:33
Medlem
Stephen King ber om ursäkt. Undrar om det är ärligt menat eller om det var för att allt för många börjat tala om att bojkotta hans nya film. Bra hur som helst:

Citat:
Stephen King has issued a rare apology for a politically oriented tweet in the wake of Charlie Kirk‘s death.

King originally posted on X about Kirk in the wake of his assassination: “He advocated stoning gays to death. Just sayin.'” The tweet was in reaction to post by Fox News host Jesse Watters writing, “Charlie Kirk was not a controversial or polarizing figure. Charlie was a PATRIOT.”

On Friday morning, King reversed course, writing: “I apologize for saying Charlie Kirk advocated stoning gays. What he actually demonstrated was how some people cherry-pick Biblical passages.” And then, in reply to Texas Sen. Ted Cruz calling the author “a horrible, evil, twisted liar,” King wrote, “The horrible, evil, twisted liar apologizes. This is what I get for reading something on Twitter w/o fact-checking. Won’t happen again.” King later wrote yet again: “I was wrong, and I apologize. I have deleted the post.”
Citera
2025-09-14, 20:36
Medlem
526s avatar
Tyler Robinson var student på ett universitet.
Kan det varit så att han var en av de som frågade Charlie Kirk en fråga på ett av hans möten och blev förnedrad av att Kriks argumentation?

Han hoppade ju av studierna. Kan det ha skapat ett hat mot Kirk? Tex Det var hans fel att jag hoppade av?
Citera
2025-09-14, 20:42
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pattinson94
Lite komiskt att 95% av folket i Palestina som vänstern skränar om har kraftigt mer konservativa värderingar än Kirk hade, särskilt när det kommer till kvinnor och abort. Detta är varför vänsterideologin inte är något en logisk människa kan anamma.
Skulle säga att det komiska är att Kirks tankegods i praktiken, hade inneburit att ta ett stort steg mot Palestinas samhällssystem.
Citera
2025-09-14, 20:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Tyler Robinson var student på ett universitet.
Kan det varit så att han var en av de som frågade Charlie Kirk en fråga på ett av hans möten och blev förnedrad av att Kriks argumentation?

Han hoppade ju av studierna. Kan det ha skapat ett hat mot Kirk? Tex Det var hans fel att jag hoppade av?

Hade samma tanke, men tänker att nätpolisen borde varit snabba nog på att hitta det klippet (för jag tror att Charlie filmade och la ut allt). Eller att det borde kommit vittnesmål om det vid det här lagret, men vi får se inget är till 100% just nu!
Citera
2025-09-14, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Du stöder alltså inte åsiktsfrihet, när det gäller att hänga ut personer som hånar att en 31-årig småbarnspappa mördats.

Men du stöder "åsiktsfriheten" att håna en 31-årig småbarnspappa som mördats.

Bra logik där, din lilla incelkommunist.
Jag stöder åsiktsfrihet, jag ifrågasatte att hon förtjänar att hängas ut. Du är efterbliven så du begriper inte skillnaden, så jag har överseende med det.

Du har fortfarande inte motiverat varför hon förtjänar att hängas ut. Men som sagt, så jävla efterbliven som du är så vet du inte ens varför du själv tycker någonting, du bara rapar sånt du hört från pedofildyrkarna på nån podcast.
Citera
2025-09-14, 20:46
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svulstism
FBI är en lömsk källa i alla situationer. De släpper ingenting ovridet i ett antal lager. Men visst, det kan väl stämma, profilen stämmer inte direkt på vänsterradikal överlag. Och ja det finns väl andra inom MAGA som vore av stakare symboliskt värde att eliminera om detta var en HBTQ-aktion än Kirk.

Vänsterradikala 22-åringar brukar inte vara så skickliga skyttar direkt heller... Om han var så pass vapenkunnig skär det sig också med vänster-teorin, då allra felsta vapen-användare och entusiaster är konservativa i USA. Mycket som är 'off' med den gripna och eventuella motiv....

Nja. Radikalare vänstergrupperingar i USA har hållit på med vapen och paramilitär träning i rätt stor utsträckning sedan i varje fall George Floyd och BLM-härjningarna.
Citera
2025-09-14, 20:46
Medlem
GreenBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miss.liiiii
Ja, alltså. Vänstermentaliteten som sagt. Skrika högst, synas mest samt gå på med personangrepp (på en död person dessutom). Vidrigt, men det är ju vi från högern som är känslokalla psykopater, eller hur?

Högerfolk främst SDare brukar ju inte vara sena med att hävda att mordet på Palme var det bästa som någonsin hänt Sverige. Förstår dock inte riktigt hur alla svenska högermuppar relaterar deras politik till konservativa kristna högern i USA.

Högern är ju de som alltid skrikit mest att man kan inte skämta om något längre, de visar inga tuttar på TV som på 80-talet och allt är så jävla PK. Med de kristna värderingarna som amerikanska högern står för är det ju verkligen inte se några tuttar på TV, man måste gå i kyrkan och troligtvis betala någon sektledare för att vara en god medborgare, inget sex innan äktenskapet, när du glömmer gummit på din grabbresa till rhodos så ska du ta ditt ansvar inga aborter där inte fast du är 18 inte mogen för uppgiften, ingen hårdrock eller metal det är musik för satan, endast hallmark serier typ 7th heaven på tv.
Satir om Gud eller Presidenten är också förbjudet.

Jag tycker dock inte att det är rätt att mörda sina politiska motståndare och våld föder bara mer våld, och en småbarnsfar ska inte behöva bli skjuten för sina åsikter även om det är åsikter som är lika dumma som bibeln själv. Och som den riktiga svenska medborgaren som står för demokrati och ordning och reda så hoppas jag att även du tar avstånd från stormningen av Capitolium eller var det okej?
Citera
2025-09-14, 20:47
Medlem
stilichos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
asså oavsett vad man tycker om detta så kan väl personer som jobbar som läkare behålla jobbet när dom hyllade mördaren och det som hände kirk. hur ska en sån läkare bemöta en gubbe med trump keps tex? kan man som en arbetsgivare ha såna personer kvar i sin verksamhet? massa som jag sett på nätet är just folk inom vården lärare bibliotekarier sjuksköterskor osv. ingen är så dum som tillåter såna männiksor vara kvar

Anställda förväntas vara professionella. Det vill säga de låter inte sina personliga åsikter påverka dem i deras yrkesroll. Om någon inte beter sig professionellt så är det en utmärkt ursäkt för att säga upp dem. Deras personliga åsikter är det inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Fetgirig
De kan väl vara glada över att de bara fick sparken istället för en kula i halsen?

Vad är din poäng? Att alla fiender till Trump ska vara glada att de inte bara blir skjutna på fläcken för Trump bryr sig ändå inte om fjantigheter som lagar och konstitutioner? Du låter som ett komplett psykfall, men jag försvarar gärna din rätt till yttrandefrihet ändå.

Citat:
Vänsterradikala 22-åringar brukar inte vara så skickliga skyttar direkt heller... Om han var så pass vapenkunnig skär det sig också med vänster-teorin, då allra felsta vapen-användare och entusiaster är konservativa i USA. Mycket som är 'off' med den gripna och eventuella motiv....

Den misstänkte gärningsmannen kommer från en republikansk övremedelklassfamilj. Han har vuxit upp med vapen och vapenträning. Hur det är med hans vänstersympatier lär väl visa sig i sinom tid.
Citera
2025-09-14, 20:55
Medlem
Citat:
FBI är en lömsk källa i alla situationer. De släpper ingenting ovridet i ett antal lager. Men visst, det kan väl stämma, profilen stämmer inte direkt på vänsterradikal överlag. Och ja det finns väl andra inom MAGA som vore av stakare symboliskt värde att eliminera om detta var en HBTQ-aktion än Kirk.

Njae. Även här i Sverige lär det finnas åtminstone många tusentals ungdomar som kanske har växt upp i en familj där man jagar och som har skjutit lite. Sen börjar de på universitet i Umeå eller på nån folkhögskola. Om de då dessutom kanske är lite sexuellt avvikande, har nån släng av autism eller nåt så har du plötslig en svensk Tyler. Sen behöver man inte vara en överdrivet skicklig skytt för att träffa på det avståndet heller. Personligen så tror jag att han siktade på huvudet men missade och träffade halsen istället.
Citera
2025-09-14, 20:56
Medlem
Steinarrs avatar
Det är inte kul att vänsterliberal i USA nu.

Det var vänsterliberaler/kulturmarxister som började med cancelkulturen och nu efter över ett decennium av dumheter så är det dags att de får se hur det känns.

De har bett om krig och nu har de fått det också. Total war.

Kanske bör vi svenskar göra likadant som i USA? Leta upp kommentarer på sociala medier och sedan skicka det till arbetsgivaren.

Att fira att någon blivit mördad är nog inte så uppskattat.
Citera
2025-09-14, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stilicho
Anställda förväntas vara professionella. Det vill säga de låter inte sina personliga åsikter påverka dem i deras yrkesroll. Om någon inte beter sig professionellt så är det en utmärkt ursäkt för att säga upp dem. Deras personliga åsikter är det inte.

Vad är din poäng? Att alla fiender till Trump ska vara glada att de inte bara blir skjutna på fläcken för Trump bryr sig ändå inte om fjantigheter som lagar och konstitutioner? Du låter som ett komplett psykfall, men jag försvarar gärna din rätt till yttrandefrihet ändå.

Den misstänkte gärningsmannen kommer från en republikansk övremedelklassfamilj. Han har vuxit upp med vapen och vapenträning. Hur det är med hans vänstersympatier lär väl visa sig i sinom tid.

Hans pappa var/är polis. Det är ett i princip renodlat arbetarklassyrke.
Citera
2025-09-14, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stilicho
Nej, min poäng är att såna som du gett frikort till att döda alla som inte håller med er. De här sparkade människorna överlevde och får en ny chans i livet, att bli bättre människor. Visserligen behöver de framstå som anställningsbara men konstigare saker har hänt, så varför inte? Charlie Kirk fick dock aldrig denna chans.

För övrigt är det intressant hur du inte ser kortslutningen i ditt resonemang, du ska "försvara min rätt till yttrandefrihet" medan du stöder mord utförda på folk som nyttjade denna yttrandefrihet.

Självklart är det dock jag som är psykfallet, självklart. Vi säger så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in