2025-09-14, 18:26
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Tro det om du vill men det är flashbacks sökmotor som suger.

Du kan ju leta fram sidan där folk hängs ut om du vill.

Jag kan bara säga vad jag såg, folk hängs ut för ingenting, till och med folk som tar avstånd från mordet hängs ut.

Edit: det här är sidan där oskyldiga hängs ut som mördare:

https://www.charliesmurderers.com/

Men herregud.

Nåja, det säger väl allt om Kirks anhängare.

"Försvararna av den amerikanska yttrandefriheten", hå hå ja ja...

Så utomordentligt patetiskt. I ordets sanna betydelse.

Inser de inte att de beter sig som angivande råttor? Gå till vilket fängelse som helst, lägst ner är de som förgripit sig på barn. Och näst lägst ner är angivarna, råttorna som skvallrar på andra.

Nu tycker jag att Kirk basunerade ut en ansenlig mängd politiska lögner och ett delvis religiöst utflippat budskap. Jag gillar definitivt inte det han säger. Men han hade nog 1000X mer ryggrad än det här packet. Och efter att ha kollat igenom hans "produktion" (där en hel del verkar att nyligen ha saniterats bort) så är jag 100% säker på att han skulle ha tagit avstånd från det här. Om inte annat så av ren politisk självbevarelsedrift, för det här är riktigt, riktigt, RIKTIGT lågt.

Där jag kommer ifrån finns ett gammalt talesätt: "skulle inte slösa piss på den jäveln om han/hon låg och brann i diket". De här platsar i den kategorin.
Senast redigerad av Graavarg 2025-09-14 kl. 18:33.
Citera
2025-09-14, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benny98
Problemet är ju att karln faktiskt var rasist. Han tyckte man skulle riva upp diskrimineringslagar från 60-talet, han litade inte riktigt på svarta piloter. Det är ingen Kennedy vi snackar om, mannen var tyvärr en idiot, och även idioter kan bli mördade.
Du knaske ska kolla på hela klippet och hans förklaring OCH när han debatterar om det, så kanske du släpper rasist stämpeln på honom.
Citera
2025-09-14, 18:29
Medlem
Vet inte om det tagits upp tidigare i tråden, men är inte detta lite skumt om det stämmer? https://economictimes.indiatimes.com/news/international/global-trends/us-news-who-is-anastasia-j-casey-mysterious-book-the-shooting-of-charlie-kirk-amazon-surfaces-online -a-day-before-tragedy/articleshow/123850765.cms?from=mdr
Citera
2025-09-14, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
"Många röster höjs nu bland MAGA-toppar om att börja terrorklassa alla anti-fascistiska/vänsterextrema organisationer, både sådana som är koncentrerade i USA och resten av världen."

Det är fan i mig på tiden. Det borde ha gjorts redan 2020 efter Antifas och BLM:s härjningar.

Trump kan nog tvinga Sverige att terroristklassa dessa också.

Islam bör stå först på listan.
Citera
2025-09-14, 18:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Men herregud.

Inser de inte att de beter sig som angivande råttor? Gå till vilket fängelse som helst, lägst ner är de som förgripit sig på barn. Och näst lägst ner är angivarna, råttorna som skvallrar på andra.

Nu tycker jag att Kirk basunerade ut en ansenlig mängd politiska lögner och ett delvis religiöst utflippat budskap. Jag gillar definitivt inte det han säger. Men han hade nog 1000X mer ryggrad än det här packet. Och efter att ha kollat igenom hans "produktion" (där en hel del verkar att nyligen ha saniterats bort) så är jag 100% säker på att han skulle ha tagit avstånd från det här. Om inte annat så av ren politisk självbevarelsedrift, för det här är riktigt, riktigt, RIKTIGT lågt.

Där jag kommer ifrån finns ett gammalt talesätt: "skulle inte pissa på den jäveln om han/hon låg och brann i diket". De här platsar i den kategorin.

Måste ändå medge att det är otroligt dubbelmoraliskt av er i vänstern att böla över att folk blir uthängda. Sånt har ju ni sysslat med i flera år (och då har det ju SÅKLART varit okej, så länge det är någon NI vill hänga ut). Cancelkulturen är som sagt skapat av vänstern. Jobbigt att få smaka på sin egen medicin? :-/
Citera
2025-09-14, 18:38
Avslutad
Citat:
Men herregud.

Där jag kommer ifrån finns ett gammalt talesätt: "skulle inte slösa piss på den jäveln om han/hon låg och brann i diket". De här platsar i den kategorin.

Och också, om du tycker sådär om högern så tycker du så om vänstern också. Som sagt, så har vänstern pysslat med samma sak FLEEEERA gånger och fått folk sparkade osv. Buhu gubben
Citera
2025-09-14, 18:41
Medlem
radarpars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Inga lagar kommer att ändras ens av 500 enskilda incidenter. Vid pratar om jordens enda folk som inte använder meter och grader celsius och det enda rika land som inte har sjukvård för alla.

OT så sköts år 2024 147 poliser ihjäl av brottslingar och 1365 personer sköts ihjäl av polisen. Ibland framstår USA som ett arabland.

Väldigt många enskilda incidenter där borta. Det vore nästan smidigare att använda ett begrepp som samlar ihop många enskilda men liknande incidenter, och ger dem ett namn som helhet. Synd att det inte verkar finnas något sånt begrepp.
Citera
2025-09-14, 18:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Är det bara mördare som hängs ut på sidan charliesmurderers?

https://www.charliesmurderers.com/

Fast, varför är det bara okej om folk från vänstern hänger ut folk som ska bli ”cancelled” men inte okej när folk från högern gör det? Dubbelmoral.
Citera
2025-09-14, 18:42
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miss.liiiii
Måste ändå medge att det är otroligt dubbelmoraliskt av er i vänstern att böla över att folk blir uthängda. Sånt har ju ni sysslat med i flera år (och då har det ju SÅKLART varit okej, så länge det är någon NI vill hänga ut). Cancelkulturen är som sagt skapat av vänstern. Jobbigt att få smaka på sin egen medicin? :-/

Jag är inte vänster, och fast jag skulle vara nåt slags überultravänster skulle det inte spela nån roll.

Det är på riktigt alldeles otroligt patetiskt.

För att inte tala om Kirks minne. Om man såg upp till honom, är det här vad man lärde sig av Kirk och så här man vill att han ska bli ihågkommen.

Fortsätter det så här börjar ju t.o.m. jag tycka synd om stackaren...

Herregud, grunda en angivartjänst på internet med en uttalad målsättningen att människor ska bli av med sina jobb. Så fantastiskt patriotiskt och om det här nuförtiden är "republikanskt"... the grand old party har nog helt tappat greppet...
Citera
2025-09-14, 18:47
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miss.liiiii
Och också, om du tycker sådär om högern så tycker du så om vänstern också. Som sagt, så har vänstern pysslat med samma sak FLEEEERA gånger och fått folk sparkade osv. Buhu gubben

Vad spelar det för roll VEM som gör det?

Angiveri är otroligt lågt. Det lärde vi oss alla redan på skolgården, för visst finns det alltid de där som springer och skvallrar till lärarna, för att få nåt slags poäng.

Och om du anser att det är otroligt lågt av "vänstern" att syssla med sånt här, på vilket vis gör det "högern" nåt bättre? Det ENDA det visar är att "ytter" är lika fuckin' skit, oberoende av vilken färg den har. Och "högern" är inte ett smack bättre än "vänstern"...

Så buhu själv, gumman.
Citera
2025-09-14, 18:48
Avslutad
Citat:
Jag är inte vänster, och fast jag skulle vara nåt slags überultravänster skulle det inte spela nån roll.

Det är på riktigt alldeles otroligt patetiskt.

För att inte tala om Kirks minne. Om man såg upp till honom, är det här vad man lärde sig av Kirk och så här man vill att han ska bli ihågkommen.

Fortsätter det så här börjar ju t.o.m. jag tycka synd om stackaren...

Herregud, grunda en angivartjänst på internet med en uttalad målsättningen att människor ska bli av med sina jobb. Så fantastiskt patriotiskt och om det här nuförtiden är "republikanskt"... the grand old party har nog helt tappat greppet...

Sorry, tror dig inte. Kollar man dina tidigare inlägg här så speglar din syn på saker snarare vänster än höger. Så jag utgår ändå från att du röstar på vänstern.

Som sagt, tillbakakaka. Såhär har högern blivit behandlad genom alla år, som man bäddar får man ligga osv. Och om du nu hatar den här cancelkulturen så hoppas jag att du reagerat lika starkt på tidigare uthängningar av folk och fortsätter göra så framöver.
Citera
2025-09-14, 18:49
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Det intressanta nu är ju varför ett gäng unga incels med vänstersympatier byter kön och börjar med politiska mord som meme. Och när det kommer fram kör vänstern all in på att det var en groyper. Jag börjar luta åt at vi borde förbjuda internet. Titta bara på den här plattformen, edgy för 20 år sedan, nu mer hårdmodererat än MSM och fullt med mentala boomers som inte har koll på vad som händer på internet eller i verkligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in