2025-09-14, 17:42
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muskback-forum
det enda jag vänder mig emot i ditt inlägg är hur du låtsas ej säker på att veta att de kallar sig någon som "transitionerat"
du har mycket god kunskap om att kalla dem vid rätt "pronomen"

Tja, du kan ju kolla om det finns nåt sånt ord i svenska akadamins ordlista, din obildade sälle.
Det finns det nämligen inte.

Och om det hade funnits så skulle det vara ett verb...
Citera
2025-09-14, 17:42
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oliviasarah
HAHAHAH, varför är du så sur? För att du fatta att du inte har något belägg för vad du säger?

Charlies mördare var med i flera Antifa-grupper på Discord. Nu talar man i USA om att terrorstämpla Antifa, och gå efter dess finansiärer. Hur känns det att stå på samma sida som presumtiva terrorister? De som aggressivt och med uppmaningar om våld driver kvinnofrågor, aborter, HBTQ, rasvåld med mera kommer att få sina fiskar varma.
Citera
2025-09-14, 17:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Charlies mördare var med i flera Antifa-grupper på Discord. Nu talar man i USA om att terrorstämpla Antifa, och gå efter dess finansiärer. Hur känns det att stå på samma sida som presumtiva terrorister? De som aggressivt och med uppmaningar om våld driver kvinnofrågor, aborter, HBTQ, rasvåld med mera kommer att få sina fiskar varma.
Jag står inte på någon sån sida?
Citera
2025-09-14, 17:43
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Olof men att bryta mot vanlig artighet är ju inte olagligt eller diskriminering eller något sådant. Om jag kallar Pelle för Kalle, vare sig det är med flit eller inte, får jag inte HR på halsen. Men kallas jag före detta Kalle numera Lisa för Kalle blir det lite annorlunda.

Det finns inget krav på att vara artig, och det ska det heller inte finnas, tycker jag.

På min arbetsplats finns det faktiskt ett sån krav. Men jag håller med, det är upp till personen ifråga.
Citera
2025-09-14, 17:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Massa människor har hängts ut för småsaker.

Jag har inte ens tänkt tanken på om mordet skulle va ok ifall högern inte tjänat på det.
Jag tycker mordet var dåligt.

Alla tycks vara överens om att politiska mord är OK, det är ju ingen som sörjer Bin Laden.
Varje person verkar dra gränsen vid olika ställen men alla verkar överens om att politiska mord är OK fast de inte säger det.

Vilka "småsaker"?
Citera
2025-09-14, 17:46
Medlem
Muskback-forums avatar
Citat:
Du snackar skit.
Han säger att vapen ska säljas utan register.
Hur ska man då kunna ta ifrån folk vapnen om de är psykiskt sjuka eller brottslingar?

sluta lek med ord om du vill uppfattas seriöst.

du kan läsa inlägget du svarade på för jag kan skriva exakt samma svar igen som svar på ditt skräp.

vänsterextrema bajspackande transaktivister är störda psykfall, de vill inte va normala eller leva normalt.

det vill däremot veteraner med ptsd och brottslingar som begått en våldshandling.

du kan ju försöka få det till att tyler robinson begick ett "crime of passion" iom att han packade bajs och pussades med sin transroomie.

det är skillnad på folk och folk lär dig det för bövelen.
Citera
2025-09-14, 17:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior

Det här är viktigt. Att inte bara gå efter slöddret på gatan utan även finansiärerna.
Citera
2025-09-14, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Nej då. Mänskliga rättigheter är överenskomna och lagstadgade spelregler som tillämpas i Sverige. Du vet, demokrati => välja representanter => de stiftar lagar => vi följer alla dem tillsammans.

Dessutom finns det en internationell version, vars avsikt är att de länder som vill tillämpa mänskliga rättigheter ska kunna ha ungefär samma utgångspunkt, vilket gör det lättare att första varandra och samarbeta.

Och vart kommer de här mänskliga rättigheterna ifrån? Kan det ha varit en helig uppenbarelse i mitten av 1900-talet som nu bestämmer vilken grund vårt samhälle vilar på? Låter lite som berättelsen om de 10 budorden.
Citera
2025-09-14, 17:49
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Vilka "småsaker"?
Orka diskutera med er ni är ju uppenbarligen efterblivna.
Inte fan vet jag vilka småsaker högern hänger ut folk för, i mina ögon är det för ingenting.

Nånstans i tråden finns länken till sidan där folk hängs ut. Jag tänker inte leta upp den.
Citera
2025-09-14, 17:51
Avstängd
Citat:
Orka diskutera med er ni är ju uppenbarligen efterblivna.
Inte fan vet jag vilka småsaker högern hänger ut folk för, i mina ögon är det för ingenting.

Nånstans i tråden finns länken till sidan där folk hängs ut. Jag tänker inte leta upp den.

Det låter som att du bara hittar på saker.
Citera
2025-09-14, 17:54
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Det låter som att du bara hittar på saker.
Tro det om du vill men det är flashbacks sökmotor som suger.

Du kan ju leta fram sidan där folk hängs ut om du vill.

Jag kan bara säga vad jag såg, folk hängs ut för ingenting, till och med folk som tar avstånd från mordet hängs ut.

Edit: det här är sidan där oskyldiga hängs ut som mördare:

https://www.charliesmurderers.com/
Senast redigerad av Kungenshora 2025-09-14 kl. 17:56.
Citera
2025-09-14, 17:56
Avstängd
Citat:
Tro det om du vill men det är flashbacks sökmotor som suger.

Du kan ju leta fram sidan där folk hängs ut om du vill.

Jag kan bara säga vad jag såg, folk hängs ut för ingenting, till och med folk som tar avstånd från mordet hängs ut.

Jag har sett folk som hängts ut och det var riktigt vidriga personer som uttryckt sig ytterst hatiskt och nedlåtande. Helt störda personer.

Ingen har hängts ut för "småsaker".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in