2025-09-14, 17:19
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muskback-forum
citat från charlie kirk har du inga problem med att ta fram isåfall när du förringar mordet på honom?
Varsågod, här framför Kirk att psykiskt sjuka och våldsbrottslingar ska få ha vapen helt utan registrering (för många veteraner äter psykofarmaka och våldsbrottslingar kan va oskyldigt anklagade):

https://youtu.be/n-X0YD0tYTw?si=k5QertWNOA8Jk2-5
Citera
2025-09-14, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Det är ren galenskap när vänstern/liberalerna kallar Kirk "rasist".
Kolla här:
https://www.youtube.com/watch?v=_dRaEO47-co

Han var en inbiten och uttalad anti-rasist och upprepade gång på gång under tio års tid att han tog avstånd ifrån och fördömde vit nationalism, vit identitetspolitik och alla former av rasism. Han propagerade alltid för ett "färgblint" och rasblandat USA.
Citera
2025-09-14, 17:23
Medlem
Muskback-forums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Nä, det är nog litet skruvat tänkt.

Är det nån som utövar makt mot mig om jag tilltalar dig med ditt korrekta gällande namn?
Det är väl bara normal svensk grundläggande artighet.

Samma med om man skulle sätta ett lika korrekt "herr" eller "fru" (eller "fröken") framför. Litet gammaldags, men bara artigt.

Att däremot kalla nån som transitionerat (heter det så?) till man och nu heter "Kalle" för "fru Nilsson" eller "Kerstin" är ju direkt ohövligt. Oberoende vad man tycker om hela trans-grejen. Åtminstone så som jag blivit uppfostrad.
bättre att inte prata med dom överhuvudtaget.

det enda jag vänder mig emot i ditt inlägg är hur du låtsas ej säker på att veta att de kallar sig någon som "transitionerat"
du har mycket god kunskap om att kalla dem vid rätt "pronomen"

jävla smygfjolla med vargbild.
Citera
2025-09-14, 17:23
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Man behöver givetvis inte fördöma mord man inte ens känner till.

Men du känner till mordet och lägger väldigt mycket energi på frågan - utan att fördöma mordet.

Kan det bero på att du sympatiserar med det?
Nej jag sympatiserar inte med mordet, jag anser att det gynnat högern.
Mordet exploateras för att tysta kritik mot kristen fundamentalism.
Folk hängs ut trots att de tar avstånd från mordet, högern har helt spårat ur.
Citera
2025-09-14, 17:24
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Vänsterextrema EXPO borde absolut terroristklassas.
Terrorklassning kräver våld, hot om eller planering av våld.
Har expo gjort det?
För annars är det bara en begränsning av yttrandefriheten du efterfrågar.
Citera
2025-09-14, 17:24
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Nä, det är nog litet skruvat tänkt.

Är det nån som utövar makt mot mig om jag tilltalar dig med ditt korrekta gällande namn?
Det är väl bara normal svensk grundläggande artighet.

Samma med om man skulle sätta ett lika korrekt "herr" eller "fru" (eller "fröken") framför. Litet gammaldags, men bara artigt.

Att däremot kalla nån som transitionerat (heter det så?) till man och nu heter "Kalle" för "fru Nilsson" eller "Kerstin" är ju direkt ohövligt. Oberoende vad man tycker om hela trans-grejen. Åtminstone så som jag blivit uppfostrad.

Olof men att bryta mot vanlig artighet är ju inte olagligt eller diskriminering eller något sådant. Om jag kallar Pelle för Kalle, vare sig det är med flit eller inte, får jag inte HR på halsen. Men kallas jag före detta Kalle numera Lisa för Kalle blir det lite annorlunda.

Det finns inget krav på att vara artig, och det ska det heller inte finnas, tycker jag.
Citera
2025-09-14, 17:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Nej jag sympatiserar inte med mordet, jag anser att det gynnde högern.
Mordet exploateras för att tysta kritik mot kristen fundamentalism.
Folk hängs ut trots att de tar avstånd från mordet, högern har helt spårat ur.

Så du tycker att mordet hade varit ok om det inte "gynnat högern"?

Vilka hängs ut trots att de tar avstånd från mordet?
Citera
2025-09-14, 17:34
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Så du tycker att mordet hade varit ok om det inte "gynnat högern"?

Vilka hängs ut trots att de tar avstånd från mordet?
Massa människor har hängts ut för småsaker.

Jag har inte ens tänkt tanken på om mordet skulle va ok ifall högern inte tjänat på det.
Jag tycker mordet var dåligt.

Alla tycks vara överens om att politiska mord är OK, det är ju ingen som sörjer Bin Laden.
Varje person verkar dra gränsen vid olika ställen men alla verkar överens om att politiska mord är OK fast de inte säger det.
Citera
2025-09-14, 17:35
Medlem
Muskback-forums avatar
Citat:
Varsågod, här framför Kirk att psykiskt sjuka och våldsbrottslingar ska få ha vapen helt utan registrering (för många veteraner äter psykofarmaka och våldsbrottslingar kan va oskyldigt anklagade):

https://youtu.be/n-X0YD0tYTw?si=k5QertWNOA8Jk2-5

du har precis debunkat dig själv.

du är väl en sådan som kallar Trump för dömd brottsling... och beklagar sig att en dömd brottsling kan få göra det ena eller det andra. och bortser helt från lawfaren.

du är förmodligen samma sort som låtsas som att hunter biden inte knarkade bort sin påse kokain i vita huset, eller hade vapenlicens på falska grunder då.

en veteran med ptsd som misshandlar en pedofil ser jag inget fel med att den har kvar sina vapen.

du leker med ord för att förringa Charlige Kirks död och relativiserar mördarens ondska.

du är en värdelös falsk människa och blir genomskådad direkt.
Citera
2025-09-14, 17:37
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
du har precis debunkat dig själv.

du är väl en sådan som kallar Trump för dömd brottsling... och beklagar sig att en dömd brottsling kan få göra det ena eller det andra. och bortser helt från lawfaren.

du är förmodligen samma sort som låtsas som att hunter biden inte knarkade bort sin påse kokain i vita huset, eller hade vapenlicens på falska grunder då.

en veteran med ptsd som misshandlar en pedofil ser jag inget fel med att den har kvar sina vapen.

du leker med ord för att förringa Charlige Kirks död och relativiserar mördarens ondska.

du är en värdelös falsk människa och blir genomskådad direkt.
Du snackar skit.
Han säger att vapen ska säljas utan register.
Hur ska man då kunna ta ifrån folk vapnen om de är psykiskt sjuka eller brottslingar?
Citera
2025-09-14, 17:39
Avslutad
Citat:
jag är redan i majoritet.

du kommer aldrig att få stöd för dina sjukligheter.
acceptera det utan att försöka hämnas som en liten falsk Gollum.
Skämtar du eller vad är grejen? Jag försvarar inte mordet på Kirk. Jag tycker det är hemskt att mörda en människa för att den har andra åsikter. Jag tycker att kirk har varit väldigt vänlig med att vilja ha samtal med människor mm. Jag ifrågasatte bara detta om att mördaren hade kysst någon transman.
Citera
2025-09-14, 17:40
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Finns det nåt längre OKLIPPT tal av Kirk tillgängligt?
Har du misslyckats med att hitta homofobi, rasism och fascism i de timmarna som finns tillgängliga men hoppas att det skall finnas i extramaterialet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in