2025-09-14, 16:46
Medlem
Landsbygdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerAlbinErlander
Ja menar att mina åsikter delas av 99%
Ok.
Inte själv råkat ut för någon aggressiv hbtq-person. Antar att det kan hända om man råkar vara väldigt påträngande eller så att det uppfattas nedvärderande. Känns oftast som onödiga diskussioner och sådant man kan behålla för sig själv. Ur mitt perspektiv.
Citera
2025-09-14, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Landsbygden
Ok.
Inte själv råkat ut för någon aggressiv hbtq-person. Antar att det kan hända om man råkar vara väldigt påträngande eller så att det uppfattas nedvärderande. Känns oftast som onödiga diskussioner och sådant man kan behålla för sig själv. Ur mitt perspektiv.
Jag har aldrig råkat för aggressiva H eller B personer heller. Enbart T.
Senast redigerad av PerAlbinErlander 2025-09-14 kl. 16:53.
Citera
2025-09-14, 16:55
Medlem
Landsbygdens avatar
Citat:
Jag har aldrig råkat för aggressiva H eller B personer heller. Enbart T.
Jo, ok, trans är väl för att folk har svårare att förstå sig på det, och det är väl lite nyare att man blir informerad om det i skolan, och är väl betydligt färre som är T än H, B.

Hur har du gjort för att få transpersoner aggressiva egentligen? Mig har det aldrig hänt och kan inte ens föreställa mig det.
Citera
2025-09-14, 17:04
Medlem
Citat:
Jo, ok, trans är väl för att folk har svårare att förstå sig på det, och det är väl lite nyare att man blir informerad om det i skolan, och är väl betydligt färre som är T än H, B.

Hur har du gjort för att få transpersoner aggressiva egentligen? Mig har det aldrig hänt och kan inte ens föreställa mig det.
Det är inte svårt alls. Säg bara att människan har två kön och att det är omöjligt att byta mellan dem. Att kön är inte något man tilldelas vid födseln utan det avgörs när spermien sammansmälter med ägget. De blir också hemskt upprörda om man säger att transkvinnor är biologiska män och att transmän är biologiska kvinnor.
Citera
2025-09-14, 17:10
Medlem
Landsbygdens avatar
Citat:
Det är inte svårt alls. Säg bara att människan har två kön och att det är omöjligt att byta mellan dem. Att kön är inte något man tilldelas vid födseln utan det avgörs när spermien sammansmälter med ägget. De blir också hemskt upprörda om man säger att transkvinnor är biologiska män och att transmän är biologiska kvinnor.
Det är bara en onödig diskussion att ta med någon eller några irl, och kommer uppfattas som provocerande. Säkert också som att någon vill provocera.

Öht om en person är uppsökande med diskussioner som rör livsstil, identitet, så kan det nog provocera.

Det är lätt att undvika personer man inte orkar med eller förstår sig på.
Citera
2025-09-14, 18:11
Medlem
Citat:
Jag har vid några tillfällen hamnat i diskussion med transfolk, både på nätet och IRL. Jag har själv inga speciellt kontroversiella åsikter mer än att jag självklart hävdar att det bara finns två kön, att kön inte är ett spektrum, att folk med intersextillstånd är drabbade av genetiska sjukdomar. Inte mer än så.

Transfolk brukar reagera med en oerhörd ilska över dessa åsikter som jag misstänker delas av 99% av jordens befolkning. Kan det vara så att transfolkets åsikter är omöjliga att försvara med logiska argument och det enda sättet är med aggression och/eller hot?

Vad tror ni?

De är ju upplyfta i västärlden och bortom möjlighet att kritisera. Själva poängen med dessa konstiga personers levnadsstil är att skapa uppmärksamhet och fördelar för sig själv.

Om någon då vågar sig på att kristicera dem så blir de vansinniga och aggressiva. Varför? För att de kan.

Hade vi levt i ett annat samhälle där de inte var lika priviligierade så hade de hållit sig på mattan eller i garderoben eller helt och hållet valt ett annat levnadssätt.
Citera
2025-09-14, 18:16
Medlem
Queutards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
De är ju upplyfta i västärlden och bortom möjlighet att kritisera. Själva poängen med dessa konstiga personers levnadsstil är att skapa uppmärksamhet och fördelar för sig själv.

Och själva poängen med att de är upplyfta av politikeretablissemanget är för att de är nyttiga pjäser när man vill styra "folkets vilja" och successivt införa allt strängare censur, repression och auktoritarianism. Alkis-Maggan skiter egentligen högaktningsfullt i transor, men ser dem som verktyg för att kontrollera folket.
Citera
2025-09-14, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Queutard
Och själva poängen med att de är upplyfta av politikeretablissemanget är för att de är nyttiga pjäser när man vill styra "folkets vilja" och successivt införa allt strängare censur, repression och auktoritarianism. Alkis-Maggan skiter egentligen högaktningsfullt i transor, men ser dem som verktyg för att kontrollera folket.

De är tillsammans med bögar verktyg för att göra så att människor i västvärlden tappar normalt tänkande och normala normer och slutar bete sig på ett långsiktigt fungerande sätt. Om man får ett samhälle där relativt normala människor börjar tänka att det kanske skulle vara intressant att prova att vara bög och suga lite kuk så får man ett samhälle där familjebildning och långsiktiga relationer inte kommer att fungera. Lägg därtill nutida feminism, hedonism, materialism plus en massa annan ideologisk förvirring.
Citera
2025-09-14, 19:29
Medlem
Citat:
Jag har vid några tillfällen hamnat i diskussion med transfolk, både på nätet och IRL. Jag har själv inga speciellt kontroversiella åsikter mer än att jag självklart hävdar att det bara finns två kön, att kön inte är ett spektrum, att folk med intersextillstånd är drabbade av genetiska sjukdomar. Inte mer än så.

Transfolk brukar reagera med en oerhörd ilska över dessa åsikter som jag misstänker delas av 99% av jordens befolkning. Kan det vara så att transfolkets åsikter är omöjliga att försvara med logiska argument och det enda sättet är med aggression och/eller hot?

Vad tror ni?

Deras subkultur är extremt hatisk.

Jag tror inte att de ens själva tror på det de säger om att man kan byta kön, att det finns massor av kön, att en man med silikonbröst förvandlats till kvinna osv. Ingen tror det på riktigt (utom möjligen några som är psykiskt sjuka.)

Till stor del verkar de "trolla" genom att påstå saker som de vet inte stämmer. Men det ingår i livsstilen att de skall vara extremt hatiska/mordiska mot alla som säger emot.

Tror tyvärr att vi kommer få se fler extrema våldsdåd från den här gruppen. Men det närmar sig nog att samhället börjar se problemet nu. Deras hat och extremism är helt öppen och synlig för alla som vill se.
Citera
2025-09-14, 20:20
Medlem
Citat:
Det är bara en onödig diskussion att ta med någon eller några irl, och kommer uppfattas som provocerande. Säkert också som att någon vill provocera.

Öht om en person är uppsökande med diskussioner som rör livsstil, identitet, så kan det nog provocera.

Det är lätt att undvika personer man inte orkar med eller förstår sig på.
Men tycker du inte att det är konstigt att de blir upprörda och aggressiva av att höra självklarheter? Något alla vet rent objektivt är sant?
Citera
2025-09-14, 20:44
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dustimkroy
Det är ju ingen sjukdom

Tror han menade missbildning.
Citera
2025-09-14, 20:47
Medlem
Galejans avatar
Citat:

Hade du resonerat likadant om jag hade proklamerat att jag numera är en häst och krävt att få hö och bli ryktad?

Det är okej att människor ska få vara galna men det är inte okej att kräva att alla andra spelar med i galenskapen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in