Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-08-23, 14:55
Medlem
Är på och öppnar Lärkan om ni behöver hjälp.
Där man kunde köra in med lastbil i berget i början vid raka linan, ser man ju toppen på inslag, men fyllt med så mycket massor. Och nära hus. Lärkan har ju en gång i berget innan man kommer fram till dörren. Var ju en grind i ingången till berget förut, samt belysningsstolpar vid parkeringen.
Citera
2025-09-01, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hubert.klas
Har det blivit någon progress?
Kan nog vara den tjockaste plomberingen jag sett men dom är en bra bit på väg
Citera
2025-09-01, 12:44
Medlem
Nidingrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mellovinnare
Är på och öppnar Lärkan om ni behöver hjälp.
Där man kunde köra in med lastbil i berget i början vid raka linan, ser man ju toppen på inslag, men fyllt med så mycket massor. Och nära hus. Lärkan har ju en gång i berget innan man kommer fram till dörren. Var ju en grind i ingången till berget förut, samt belysningsstolpar vid parkeringen.

Smart att skriva om att "öppna" plomber här.
Citera
2025-09-01, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BiggeL
Kan nog vara den tjockaste plomberingen jag sett men dom är en bra bit på väg
En fågel viskade till mig att plomben är 145cm tjock och att hålet som finns där nu ej kommer bli större.
Citera
2025-09-03, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UEsverige1
En fågel viskade till mig att plomben är 145cm tjock och att hålet som finns där nu ej kommer bli större.
Tack för infon! Ja då är dom ungefär en tredjedel igenom. Vad stoppar folk från att fortsätta?
Citera
2025-09-03, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BiggeL
Tack för infon! Ja då är dom ungefär en tredjedel igenom. Vad stoppar folk från att fortsätta?
Sånt där tar ju oerhört mkt tid att fixa samt att destå längre in destå bredare hål i starten. Bedömt så tar dedär många timmar till. Tror ej dem som nu sysslar där är så sugna längre.
Citera
2025-09-14, 16:35
Medlem
Hej!
Några som frågat om hur det gått för oss.

Vi har börjat öppna en bunker i Skövde, en utav de största vi nånsin sett. Vi hittade öppningen i somras då man såg betong taket till bunkern. Vi har varit där o grävt upp ingången i flera flera dagar under längre period. Ingången för lastbil är nu synlig och vi hittade en till ingång till vänster om den som vi nu jobbar att ta oss in i. Det är täckt med oerhört mycket mängder stenar men vi är en bra bit in på jobbet.

Ifall några är intresserade av att hjälpa till, skriv eran mail här så hör jag av mig till er.
Citera
2025-09-14, 17:27
Medlem
staaerkelses avatar
Lärkan hade väll ändå inget inslag som var stort nog för en lastbil?
Citera
2025-09-15, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staaerkelse
Lärkan hade väll ändå inget inslag som var stort nog för en lastbil?
Svar nej, lärkan hade endast en persingång.

Om jag får gissa så pratar ovanskrivande om Josef.
Citera
2025-09-15, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snipidip
Hej!
Några som frågat om hur det gått för oss.

Vi har börjat öppna en bunker i Skövde, en utav de största vi nånsin sett. Vi hittade öppningen i somras då man såg betong taket till bunkern. Vi har varit där o grävt upp ingången i flera flera dagar under längre period. Ingången för lastbil är nu synlig och vi hittade en till ingång till vänster om den som vi nu jobbar att ta oss in i. Det är täckt med oerhört mycket mängder stenar men vi är en bra bit in på jobbet.

Ifall några är intresserade av att hjälpa till, skriv eran mail här så hör jag av mig till er.

Dem senaste inläggen har vart om Lärkan och där vet jag att ni inte vart o jobbat :P

Ni måste mena GPL Josef?

Samt att det inte är möjligt att ta kontakt med er då ni inte uppfyller flashbacks krav för DMs
Citera
2025-09-20, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UEsverige1
Dem senaste inläggen har vart om Lärkan och där vet jag att ni inte vart o jobbat :P

Ni måste mena GPL Josef

Det kan vara "stenbjörn" också.
Flygvapnets ledningscentral.
Den som fick flytta ut och bo i träbaracker tills det byggts två nya, efter att både Wennerström och Bergling hade avslöjat dem till Ryssland.
En av dem skulle ha legat uppe på norra Billingen, där det numera är ett stenbrott.
Och den yngre blev aldrig färdig innan bas 90 systemet tog över och blev mobilt.
Citera
2025-09-20, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gaffaman2
Det kan vara "stenbjörn" också.
Flygvapnets ledningscentral.
Den som fick flytta ut och bo i träbaracker tills det byggts två nya, efter att både Wennerström och Bergling hade avslöjat dem till Ryssland.
En av dem skulle ha legat uppe på norra Billingen, där det numera är ett stenbrott.
Och den yngre blev aldrig färdig innan bas 90 systemet tog över och blev mobilt.

Vad jag förstått så ligger Stenbjörn antingen samgrupperad med W2 eller så ligger den runt Vara/grästorp någonstans?
Träbjörn är ju ganska känt vart den låg.

Josef ligger ju bara några hundra meter från stenbrottet, det är inte aldeless för nära o ha GPL O Stenbjörn så nära varann?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in