2025-09-14, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Kirk var allt annat än snygg, han såg ju ut som Butthead!

Googla Charlie Kirk butthead!

Ja jag förstår att du tycker det som hatar honom pga avundsjuka.

Men han var allt som GM inte är, därför gav han sig på honom. När man dödar någon så är det alltid personligt, om det inte är krig eller man är torped.

Det var kontraproduktivt att döda honom, både för GM personligen och för samhället. Jag visste knappt vem Charlie var innan detta, nu har jag sett 2 timmar av olika debatter han haft. Så vad har GM uppnått? Vad hände när de sköt Trump? Han vann överlägset och fick enorm makt.

Ingen individ, varken höger eller vänster, kan känna tillfredsställelse i detta. Endast om man var avundsjuk på honom personligen.

Istället för att vara avundsjuk på andra kungenshora, försök att förändra ditt liv. Bättre!
Lycka till, jag tror på dig. 💪
Citera
2025-09-14, 14:37
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Ja, det handlar absolut och uttryckligen om sanningen, verkligheten, biologin och vetenskapen. Vilket för övrigt är en underbart bra utgångspunkt, vad man än diskuterar.

Men du har faktiskt fel, rent faktamässigt:
-
  • Ingen kan ändra på sitt biologiska kön. Det sitter i könskromosomerna i varenda cell i kroppen och kan inte ändras i efterhand.
  • Alla kan ändra på sitt biologiska utseende. Hur vi ser ut är också genetiskt styrt, men det kan ändras på många olika sätt. Varenda skönhetsoperation och varenda botox-injektion är en sådan efterhandsomkonstruktion. Detsamma gäller bröstoperationer, oberoende om det är fråga om att förminska, förstora, omforma eller lägga till. Och könsoperationer, oberoende om det är större kuk, mindre blygdläppar, en helt ny kuk/fitta. Allt det är möjligt idag, med modern teknik och läkarvetenskap, förändringar från topp till tå.
  • Hur man upplever sig själv sitter i medvetandet, inte i cellerna och inte i kromosomerna. Det gäller vem man är i stort, vilken kultur man känner sig hemma i (inte nödvändigtvis den i vilken man är född och har växt upp), hurudan partner man vill ha, vad man attraheras av osv. Men det gäller också, för vissa människor, vilket kön man känner sig som.

De här tre punkterna är den absoluta vetenskapliga sanningen. Och både homosexualitet och könsdysfori (som det så vackert heter) har funnits sedan urminnes tider, så vitt man vet i alla möjliga kulturer runtom på hela planeten. I många kulturer finns det både begrepp och en social roll för män som vill vara kvinnliga (också om de anses vara litet underliga), och historien är smockfull av kvinnor som har betett sig som män. Inte minst i krigiska sammanhang (som ju utgör en stor del av den bevarade historien). I många kulturer och epoker har förhållningssättet också varierat stort, från acceptans och normalitet till att ses som avvikande och oacceptabelt, t.o.m så att de dödats eller förskjutits.

Så det är inget nytt. Det som ÄR nytt är läkarvetenskapen, som för första gången gör det möjligt att göra om sin kropps utseende till det kön man känner att man är. För en del människor är det inte underligare än att byta hårfärg, att fixa till brösten eller baken eller att tatuera sig. För andra är det nånting fasansfullt, nåt som hotar hela världsordningen. För en tredje grupp är det oklart hur man ska förhålla sig till kirurgiska, oåterkalleliga ingrepp som drivs av det erkänt instabila och föränderliga mänskliga medvetandet. För dem är det inte fråga om dittan eller dattan-kön, det är en fråga om var de personliga rättigheter börjar och slutar, precis som när det gäller rätten att dö när man själv vill, eller rätten till abort.

I grunden är det också fråga om man vill ha ett förmyndarsamhälle, där samhället kollektivt bestämmer vad en individ får och inte får göra med sin kropp. Eller ett samhälle mer inriktat på individuell frihet.

Att någon person som du inte känner vill förändra sitt utseende så att det överensstämmer med den man i sitt eget medvetande känner att man är, på vilket vis skulle det förtrycka DIG. PÅ vilket vis skulle det ens hota eller överhuvudtaget påverka DIG? Och framförallt, varför tycks du känna att DU ska rätt att förhindra det, utgående från du själv tycker?

Och bara så det är klart: Kirk var stenhårt för ett centralstyrt förmyndarsamhälle, han ville absolut att samhället skulle stoppa och förbjuda enskilda individer att ändra kön, förändra sin kropp, och att vara nånting annat än "man" eller "kvinna". Han använde sin organisation till att upprepade gånger fysiskt demonstrera mot att det fanns sådan sjukvård. Ingen individuell frihet där inte, och ingen större respekt för de mänskliga grundrättigheterna heller.
Du försöker till stor del argumentera mot en halmgubbe och ska leka vetenskaplig. Men jag har aldrig protesterat mot att de anser sig känna sig som ett annat kön. Om de verkligen gör det är svårt att veta, då man inte kan mäta det. Så du kunde ha sparat en massa skrivande, där du ska förklara något som jag redan vet och aldrig argumenterat mot.

Vad jag reagerar mot är att man vill tvinga andra att anse att de är ett kön de inte är. Du är för ett annat förmyndarsamhälle där man med lagar och tvång, ska tvinga människor att tro på lögnen eller inte få yttra sanningen. Det är där förtrycket ligger. Du vill inte diskutera kärnfrågan här.

Alla människor ska har rätt att anse att de inte kan bli ett kön de inte är födda som och ha rätt att uttrycka det. Att säga sanningen. Det är kärnfrågan och det som du är emot. Varför det?

Kirk har sin egen syn på det här, men det har han rätt att tycka. Det följer även vad många andra anser. Problemet är just stigmatiseringen av de som framför hans åsikter. Det här kräver en öppen debatt.
Senast redigerad av EnCarte 2025-09-14 kl. 14:41.
Citera
2025-09-14, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doxycontin
6 masskjutningar av 19 har genomförts av transor. Det är lite drygt 30%..

Här är en filmsekvens på när han skjuts och skytten står bara några få meter ifrån honom, har en mobilpistol (pistolen ser ut som en mobiltelefon)
https://x.com/___Big_Smoke___/status/1966802602735399324
Citera
2025-09-14, 14:44
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -dev
Har möjligen postats tidigare i tråden, inte läst

Men här en sekvens på 6 sekunder som filmar skytten och hur Kirk skjuts från sidan, syns tydligt
https://x.com/___Big_Smoke___/status/1966802602735399324

Här går en person igenom tekniken de använde
https://x.com/salomondrin/status/1966255182662218099

Exempel på hur pistolen fungerar
https://www.youtube.com/watch?v=4n-8O0qeNR8

Du tror alltså att Tyler på taket inte hade någonting med skjutningen att göra?
Citera
2025-09-14, 14:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarmageddonPippi
Är du också avundsjuk på Charlie precis som GM?

GM var ju misslyckad. Han hade påbörjat en högskoleutbildning som hans iq var för låg för, så han fick sluta efter 1 år.
Han hade höga SAT och stipendium. Dock en idiot sett till dödskjutningen.
Men du kanske förväxlar honom med Kirk som hoppade av college?
Citat:
Snygg, intelligent, vältalig, karismatisk och framgångsrik.
Kirk snygg?

Finner det märkligt att både Kirk och Patel ska landa i Valhall som stupade krigare och martyrer.
Inte bara pga religion. Paganism, hinduism och kristen nationalism ska tydligen sitta ihop i väntan på Ragnarök.

Ingen av dem har väl ens nån militär tjänstgöring?
Citera
Medlem
larkascendings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Tror du på fullaste allvar att vården tvingar på ungdomar könskorrigerande operationer helt utan uttedning i svetige elller något annat land?

Nej, och jag har inte skrivit något åt det hållet heller?

jag kommenterade bara din jämförelse med estetiska operationer; att en samtalskontakt vore en bra idé för unga kvinnor som vill lägga sig under kniven för att uppnå ett svåruppnåeligt ideal.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Du skrev att den psykiska ohälsan berodde på stigma och diskriminering, att det var huvudorsaken:

Jag tror att du har fel i det, det förvärrar säkert saken om man blir dåligt bemött men det finns inget stöd för att dåligt bemötande skulle vara huvudorsaken till transpersoners dåliga psykiska hälsa.

Du reducerar ”stigma och diskriminering” till att handla om dåligt bemötande, men forskningen menar något mycket bredare: socialt utanförskap, våld, hot, ekonomisk otrygghet och juridiska hinder. Alla de faktorerna ökar risken för psykisk ohälsa.

Studier visar att psykisk ohälsa minskar med könsbekräftande vård och minskat stigma. Forskningen pekar även på diskriminering som en av de största riskfaktorerna för psykisk ohälsa.
Citera
2025-09-14, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Nä, självklart ska man inte bli mördad för att man tycker det. Men samtidigt behöver man inte Einstein-intelligens för att förstå att om någon inte bara tycker det, utan förespråkar att det ska förbjudas och kallar det för en "styggelse" och ett "långfinger mot gud" så kan det vara ett motiv för ett mord.

Motiv är nånting man klarlägger för att förstå varför någon mördades, det är ingen ursäkt för ett mord.

Då måste man vara en mycket sjuk individ som inte klarar av att någon talar klarspråk.
Citera
2025-09-14, 14:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Folk får sparken och/eller doxxas för att dom postar citat myntade av karln. So much for free speech.

Ja det är ju som det är. Jag vågar inte dela något av honom även fast jag hade velat.
Citera
2025-09-14, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Tycker du att det är lika illa att skalliga operar tillbaka hår?
Tycker du att det är lika illa att kvinnor skaffar större bröst?

Det handlar ju om att de vantrivs i sina kroppar det med.
Borde inte de också erbjudas terapi istället?

Att operera tillbaka hår vet jag inte om det går att jämföra med könsstympning. Bröstförstoring är absolut något som ingen skulle behöva göra, nej, det har jag själv gjort men ångrade mig. Jag hade absolut behövt terapi istället för att lära mig att jag duger som jag är! Men bröstförstoringar bekostas nte av samhället, om det inte är en man som vill vara kvinna.
Citera
2025-09-14, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Han hade höga SAT och stipendium. Dock en idiot sett till dödskjutningen.
Men du kanske förväxlar honom med Kirk som hoppade av college?

Kirk snygg?

Finner det märkligt att både Kirk och Patel ska landa i Valhall som stupade krigare och martyrer.
Inte bara pga religion. Paganism, hinduism och kristen nationalism ska tydligen sitta ihop i väntan på Ragnarök.

Ingen av dem har väl ens nån militär tjänstgöring?

GM hoppade av utbildningen på högskolan efter ett år för att det var för svårt. .
Så nej, han var sannolikt inte intelligent. Beklagar. Han fick väl börja en yrkesutbildning då högskolan var för krävande?
Och helt misslyckad på det. Tillsammans med en psykstörd =transa. Han gick ner sig som fan stackaren.

Charlie var extremt beläst och hade hög potential, vilket gav utdelning när han hoppade av. Han hoppade av för att satsa på nåt annat som gav hög avkastning och var tidskrävande. Han hoppade inte av för att han var oförmögen att klara av det. Viss skillnad.

Charlir tog sig till vita huset och hade en fin familj och gott ställt. GM var en loser som tog sig till en transa, det mest misslyckade i samhället, värre än uteliggare och narkomaner.

Hatet och avundsjukan är uppenbar.
Citera
2025-09-14, 14:57
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
Över 5000 poster om den där knäppisen, otroligt! Fast jag själv bidrog med några. Slutar med det nu. Hatspritande MAGA-råtta är sanerad, ingen förlust för mänskligheten, så ha det bra! Figuren kommer bli helt bortglömt om en månad och tråden försvinner fr första sidan!

Givetvis är det en förlust för mänskligheten. Han kämpade för yttrandefrihet och var emot våld. Han hade två små barn och du tycker det är okej att deras pappa blev mördad. Helt sjukt vad de finns för människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in