2025-09-13, 18:24
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Samma här. Blir nästan alltid 40 grader för allt inklusive kalsongerna. Brukar bara köra tvätt i 60 grader om det finns någonting som är mycket smutsigt.

Och då är ju frågan varför bakterierna inte har ätit upp oss - och några till här i tråden - likt ett stim med pirayor?
Citera
2025-09-13, 18:39
Medlem
Trodde knappt det fanns folk som tvättar och återanvänder kalsonger och även sockor. Är det verkligen så vanligt som det verkar?
Självklart kan man använda samma kalsonger en dag ( Morgon till kväll ) men sedan ska de obönhörligen kasseras.
Skjortor kan tvättas men inte kalsonger, era små vider!!
Citera
2025-09-13, 19:15
Medlem
liten.igelkotts avatar
Man bryter en gång om dagen efter två beroende på hur mycket man svettas och när man duschar. Tvättas i 60 grader.
Citera
2025-09-13, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HouseofKnowledge
Hur många par ska man ha? Ok vi säger 15 par. Man ska ha nya varje dag men man slänger dom man använt dagen innan i en annan korg än den vanliga tvättkorgen.

När man har ett par kvar tvättar man dom gamla (14 paren) och börjar om. Risken om man tvättar dom lite oftare än så är annars att man inte använder alla lika ofta och då slits vissa par snabbare.

Är detta det absolut bästa sättet att aproacha kalsonger på?

Köp 4-5st 3 pack i olika färger (mönster?) Tvätta en gång i veckan. Jag brukar köra ALLT i 60 -70 grader. Bra tshirt, collage tröjor, jeans etc håller för det. Sen häng upp så du har en rad med rena kalsonger att byta vid behov, inte svårare än så.
Citera
2025-09-13, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HouseofKnowledge
Hur många par ska man ha? Ok vi säger 15 par. Man ska ha nya varje dag men man slänger dom man använt dagen innan i en annan korg än den vanliga tvättkorgen.

När man har ett par kvar tvättar man dom gamla (14 paren) och börjar om. Risken om man tvättar dom lite oftare än så är annars att man inte använder alla lika ofta och då slits vissa par snabbare.

Är detta det absolut bästa sättet att aproacha kalsonger på?
Du måste förklara varför det här är viktigt.
Citera
2025-09-13, 20:57
Medlem
SmygerOmkrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofstom
Om ni tröttnar på tvättstuga och måste tvätta där...

Varför inte köpa billig engångskalsonger....
Det finns överallt på nätet.

Exempel: 43 kr för 50 st ... fr Temu... det finns..

För mig med boxershorts använde 1 per dag och lägg direkt i hink för att det ska inte fast fläck i. Hink med vatten står i hörn dusch hjälper sen kör tvättmaskin. Renare än lägg i tvättkorgen och fast fläck lr bromsspår efter fiser kvar efter tvätten...

Jag sover med pyjamasen shorts luftiga.

Jag går aldrig till tvättstuga som delar med hyresgäster.. usch..

Man köper inte kalsonger från temu för man inte vill få pungcancer.
Citera
2025-09-13, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bellusorca
Nej han tvättar bara händerna om dom luktar bajs eller knallpulver.

Hahha menar det. Så länge man inte blir sjuk p.g.a. sin hygien är den bra nog

Tänk att sitta en onsdagskväll och veta att man har på sig samma underkläder som förra veckan och ändå känna att man “absolut” kan ha på sig dom minst en dag till. Förutsatt att man inte hittar någon överraskning under en inspektion. Läser man mellan raderna verkar det också dyka upp överraskningar ibland. Nej det är fan bragdigt att vara så konsekvent ofräsch. 😂
Citera
2025-09-14, 05:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmygerOmkring
Man köper inte kalsonger från temu för man inte vill få pungcancer.

Alla kläder är tillverkade fr Kina och övriga länder som importeras till Sverige 80%...

Om Sverige ska ga eget tillverka kläder då kostar en kalsong 150 kr för en styck...
Omöjligt att sälja billigt ... Dyrt anställa folk i Sverige...

Därför Kina och övriga länder som Indien lr så säljer alltid hemsk billigt och importera till Sverige. Därefter Sverige sätter dubbelt pris..

Exempel vertyg i Sverige kostar 800 kr ....
Kina kostar cirka 200 kr... det kan hända 100 kr.. frakt gratis...
Material kostade 300 kr i Sverige.
Kina kostade 90 kr...

Ko kött ger cancer också....
Citera
2025-09-14, 07:16
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LarsaDelRey
Hahha menar det. Så länge man inte blir sjuk p.g.a. sin hygien är den bra nog

Tänk att sitta en onsdagskväll och veta att man har på sig samma underkläder som förra veckan och ändå känna att man “absolut” kan ha på sig dom minst en dag till. Förutsatt att man inte hittar någon överraskning under en inspektion. Läser man mellan raderna verkar det också dyka upp överraskningar ibland. Nej det är fan bragdigt att vara så konsekvent ofräsch. 😂

Som sagt, vare sig inkontinent fram eller bak. Smal, vilket betyder att jag svettas minimalt. Samma kärring i typ 14 år så inget konstigt dropp från kotten. Samt festar minimalt nuförtiden och äter bra så magen är aldrig i oskick. Nej, Halaltarzan behöver inte byta kallingar varje dag.
Senast redigerad av halaltarzan 2025-09-14 kl. 07:28.
Citera
2025-09-14, 07:32
Medlem
Panzeradlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goobleyzook
Din trådstart skriker: Hjälp mig vara konform så att jag passar in och flyter som en död fisk med strömmen.

Har du ingen egen tankeförmåga?

Skönt med förutsägbarhet.
Citera
2025-09-14, 08:43
Medlem
Fantastiskt, låt oss;

Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Som sagt, vare sig inkontinent fram eller bak.

Och då är du automatiskt ren som nyfallen snö? 😆
Citat:

Smal, vilket betyder att jag svettas minimalt.
Ingen känsla av svett = ren? Bakterier, hudflagor och allmän smuts ignoreras helt?
Citat:

Samma kärring i typ 14 år så inget konstigt dropp från kotten.
Tvättar du bara “kotten” när du har/ser konstigt dropp (flens?)? Och det leder mig tillbaka till frågan jag ställde igår som du inte svarade på: tvättar du händerna efter att du varit på muggen? Varför/varför inte?
Citat:

Samt festar minimalt nuförtiden och äter bra så magen är aldrig i oskick.
Så länge du inte aktivt skiter ner kalsongerna är de fräscha nog? Och ibland under dina besiktningar ser du "knallpulver", är det bromsspår du menar?
Citat:

Nej, lev som Halaltarzan och du behöver inte byta kallingar varje dag.

Nej, jag vill faktiskt byta kalsonger varje dag.

Hur ofta duschar du? Tränar du något? Hur många dagar går du i samma t-shirt och strumpor? Borstar du ens tänderna när du inte känner äcklig andedräkt eller räcker det med att inte känna något? Definieras hygien numera bara av att inte svettas eller känna olika vätskor? Så länge du inte blir sjuk p.g.a. din hygien så är den bra nog? Wow.
Senast redigerad av LarsaDelRey 2025-09-14 kl. 08:45.
Citera
2025-09-14, 09:11
Medlem
Borasare1980s avatar
Byter man kallingar varje dag och har vett att torka sig ordentligt i röven så ska de inte behöva bli såpass smutsiga att man inte kan tvätta dem med övrig tvätt, 40 grader. Jag har i princip aldrig bromsspår. Hade jag haft det skulle jag definitivt kört dem 60 grader tillsammans med annan hård smutstvätt och hållit dem undan från finare plagg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in