Citat:
Ursprungligen postat av
Adidas
Han är ungefär lika populär i UK som Paolo Roberto är i Sverige. Han gjorde bort sig totalt för ett antal år sen och blev svartlistad av allt och alla.
Att söka sig till högern är ett populärt sätt att ta sig in i någon slags värme igen. Notera att även Paolo nyligen sökt sig till SD/RIKS för att slippa vara ute i kylan.
Min uppfattning är väl att han rätt länge stått till "höger" politiskt. Ett bra tag innan Paulos sexköp så glimtade hans högeråsikter fram även om jag inte kan visa på det.
Sverige är politiskt känsligt för kändisar, att ha konservativa anti-woke åsikter kommer du inte långt med om du vill bli något inom media-världen, så kändisar kniper käft, eller spelar PK. Har du väl blivit paria så släpper de där spärrarna eftersom de ändå inte är välkomna in i värmen. Med höger menar jag konservativ, inte ekonomiskt högerlagd nödvändigtvis.
Vänster-högerskalan är rätt skev. Jag är vänster, men konservativ t.ex. Men enligt de flesta är jag nog höger trots att jag identifierar mig själv som vänster.