2025-09-13, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Och på vilket sätt är jag liberalist eller vänster.?

Jag frågade först. Återkommer först när du förklarar vad som gör mig till en extremist.
Citera
2025-09-13, 15:07
Medlem
"A high school friend of 22-year-old Utah resident Tyler Robinson who “asked to remain anonymous” told the outlet that while Robinson’s family were “very hard Republican,” Robinson was “the only member of his family that was really leftist.”

"Robinson was described as becoming “more extreme in his political views” around his sophomore year, the friend told the outlet:"

"In a phone interview on Friday, one of Tyler Robinson’s high school friends, who asked to remain anonymous, said that the suspect was “pretty left on everything” and was “the only member of his family that was really leftist.”

"Around sophomore year, the friend said, Robinson became more extreme in his political views and would “always just be ranting and arguing about them."

Så, uppväxt i en republikansk familj med bra värderingar börjar han bli mer extrem under sin utbildningstid och blir rabiat.

https://www.breitbart.com/politics/2...Wa2qMjZx2z0a7A
Citera
2025-09-13, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
"A high school friend of 22-year-old Utah resident Tyler Robinson who “asked to remain anonymous” told the outlet that while Robinson’s family were “very hard Republican,” Robinson was “the only member of his family that was really leftist.”

"Robinson was described as becoming “more extreme in his political views” around his sophomore year, the friend told the outlet:"

"In a phone interview on Friday, one of Tyler Robinson’s high school friends, who asked to remain anonymous, said that the suspect was “pretty left on everything” and was “the only member of his family that was really leftist.”

"Around sophomore year, the friend said, Robinson became more extreme in his political views and would “always just be ranting and arguing about them."

Så, uppväxt i en republikansk familj med bra värderingar börjar han bli mer extrem under sin utbildningstid och blir rabiat.

Kommer från en guardian artikel som de nu är retracted då personen inte kunde styrka sina påståenden.

Editor’s note: This article was updated on 12 September 2025 to remove quotes after the verified source who attended high school with Tyler Robinson said after publication that they could not accurately remember details of their relationship.
Citera
2025-09-13, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Men nu är inte jag Stephen King. Jag är en person som kan analysera saker på egen hand.

Här är beviset:
https://www.youtube.com/watch?v=WV29R1M25n8 (17:50-18:30).

Vad blir den logiska följden av det han gav uttryck för här? Jo, den logiska följden blir att i en situation där hans dotter blev våldtagen av hans pappa och hennes liv inte är i fara, så hade Charlie varit för att barnet levereras. Om denna logiska följd inte accepteras uppstår en logisk motsättning.

Att Charlie bryr sig om logik kan du observera genom att han faktiskt säger i klippet att barnet hade levererats ifall hans dotter blev våldtagen.

Charlie klarade av att svara på ett tufft hypotetiskt scenario och Charlie bryr sig om logisk konsekvens, onekligen. Därför finns det ingen anledning att tro att han inte hade svarat att han hade varit för att barnet levereras ifall hans dotter hade blivit våldtagen av hans pappa. Det blir trots allt den oundvikliga följden för att undvika logisk motsättning.

Jag tror mig förstå att Kirk fick frågan om han skulle ha tillåtit sin tioåriga dotter att göra abort om hon blev våldtagen. Ett tioårigt barn som just har blivit könsmogen löper en betydligt ökad risk att drabbas av allvarliga komplikationer under en graviditet, just därför att hon (troligen) är liten och outvecklad i kroppen, medan däremot barnet som ska utvecklas inuti henne ska växa till normal babystorlek.

Kirk borde ha fått frågan om han skulle ha tillåtit sin tioåriga dotter att göra abort, ifall hon hade blivit gravid efter en våldtäkt och läkare hade upplyst honom om att dotterns liv hade varit i fara om hon skulle genomgå hela graviditeten.

Jag har hört kristna galen-radikaler säga att barnet ska födas även om det sker till priset av att mamman dör. Til och med även om läkarna vet att det sker till priset av att mamman dör.

Jag hade gärna velat veta vad Kirk hade svarat på den frågan. Skulle han hellre se att hans dotter dog än att hon fick genomgå en abort efter en våldtäkt?
Citera
2025-09-13, 16:24
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Jag tror mig förstå att Kirk fick frågan om han skulle ha tillåtit sin tioåriga dotter att göra abort om hon blev våldtagen. Ett tioårigt barn som just har blivit könsmogen löper en betydligt ökad risk att drabbas av allvarliga komplikationer under en graviditet, just därför att hon (troligen) är liten och outvecklad i kroppen, medan däremot barnet som ska utvecklas inuti henne ska växa till normal babystorlek.

Kirk borde ha fått fråga om han skulle ha tillåtit sin tioåriga dotter att göra abort, ifall hon hade blivit gravid efter en våldtäkt och läkare hade upplyst honom om att dotterns liv hade varit i fara om hon skulle genomgå hela graviditeten.

Jag har hört kristna galen-radikaler säga att barnet ska födas även om det sker till priset av att mamman dör. Til och med även om läkarna vet att det sker till priset av att mamman dör.

Jag hade gärna velat veta vad Kirk hade svarat på den frågan. Skulle han hellre se att hans dotter dog än att hon fick genomgå en abort efter en våldtäkt?

Han sa väl (i samma debatt om jag inte missminner mig) att abort enbart är försvarbart i situationer där moderns liv är i fara? Vilket rimligtvis innebär att han hade varit ok med det i ditt scenario.
Citera
2025-09-13, 16:48
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Jag har inte hört vad han sa där då du inte direktlänkade dit, men jag gissar att det var att han var emot abort. Ja det var han, han var emot mord.

Vad har detta med Kirk att göra?
Nick Fuentes är emot Turning Point USA som han anser sviker Trump.
Citera
2025-09-13, 16:50
Medlem
Hur mycket bidrog fyndet av geväret i utredningen, var det registrerat på någon i familjen?
Citera
2025-09-13, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MMXXIII
Jag brukar inte ägna mig åt att titta på gore. Så ja det var nog det vidrigaste jag sett. Fantastiskt att du har sett mycket värre grejer! Ska du ha medalj eller?
Det var vidrigt.

Låt ingen övertala dig om annat.
Citera
2025-09-13, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar

Kirk borde ha fått frågan om han skulle ha tillåtit sin tioåriga dotter att göra abort, ifall hon hade blivit gravid efter en våldtäkt och läkare hade upplyst honom om att dotterns liv hade varit i fara om hon skulle genomgå hela graviditeten.

Ifall en abort hade bedömts som nödvändigt för att rädda mammans (dotterns) liv, så hade han varit för abort. Detta innebär att om dottern hade blivit gravid av en våldtäkt så hade han tillåtit abort för att rädda hennes liv.

Han specificerar dock att detta är det ENDA scenariot där han hade varit ok med abort, dvs. det måste handla om medicinsk bedömning att abort är nödvändigt för att rädda mammans liv (ett extremscenario).

Logisk följd:
Detta innebär att våldtäktsrelaterade aborter var han emot i de situationer där en abort inte behöver göras för att rädda mammans liv, även om den våldtäktsrelaterade aborten uppstod genom incest genom att en pappa förgrep sig på en dotter.

Det är detta jag finner problematiskt.

Tänk att få reda på att ens dotter har våldtagits av en nära anhörig och att istället för att värdera hennes välmående och ta dotterns parti för att minimera risken för trauma och att hennes liv försätts i fara, så prioriterar man en cell med DNA material, en zygot, mindre än vad man kan se med blotta ögat, där inte ens några organ har utvecklats .

Detta är helt obegripligt.
Senast redigerad av Pellefant775 2025-09-13 kl. 17:14.
Citera
2025-09-13, 17:43
Medlem
Han fick sin vilja fram med mera vapen till alla.
Citera
2025-09-13, 17:51
Medlem
Huntsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RuttenAlm
Han fick sin vilja fram med mera vapen till alla.

Vapen i rätta händer är nödvändigt.
Citera
2025-09-13, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld

Han var alltså mentalt frisk, i en extrem och mentalt sjuk familj.

Han exemplifierar det urgamla talesättet "Den som inte är röd när han är ung har inget hjärta". Denna unga man hade ett stort vackert rött hjärta. En sann martyr, i klass med Luigi som avrättade den ondskefulla chefen för sjukförsäkringsbolaget som tjänar miljarder på sina kunders lidande och död.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in