Citat:

Ursprungligen postat av 
blicka364

Står du inte ens för dina egna lögner 

Du har alltså, som sagt, inte den mentala kapaciteten att förstå att Haveristerna och Acta-Publica-Martin inte var i öppen smutsig konflikt med 
samtliga av den avlidnes anhöriga, vänner, bekanta, släkt och familj? You do you, inte mina problem att du har såna begränsningar.
Läs igen:
	Citat:

Ursprungligen postat av 
denied

Helt kontextlöst, så ja! Om Anjo skulle ha vänner med ekonomiska bekymmer och någon i den familjen tragiskt går bort, och de anhöriga är i behov av pengar för en fin begravning, och Anjo då är vänlig och skänker dem pengar för detta så vore det absolut en vänlig gest.
Men det är inte den typen av gest vi pratar om här.
Först och främst var inte Haveristerna (och Martin) vänner med varken den avlidna eller anhöriga. Tvärtom var de i en smutsig konflikt.
Haveristerna och Martin hade en längre tid hånat och hängt ut den avlidna, i Haveristernas podd, i sociala medier och överallt. Bland annat för att de var fattiga. De påstod även att han hade begått massa brott, som han inte hade begått.
Haveristerna, och Martin, firade stort att personen dog.
När personen som dog skulle begravas startade sörjande nära anhöriga och vänner en insamling.
Dessa vänner och anhöriga blev trakasserade av Haveristerna dessutom.
De som startade insamlingen till begravningen bad aldrig Martin om pengar, eller något i den stilen.
Martin gick ut och publicerade offentligt att han minsann skulle hjälpa dem, genom att bidra till insamlingen.
Martin gick dessutom samtidigt ut och insinuerade att det var vännernas fel att personen dog, och det handlar om helt andra vänner som inte alls var inblandade när personen dog. Han som dog hade många vänner, och de som Martin lade skulden på var de närmast sörjande som ville hedra honom med att ordna en fin begravning. "Vännerna" som den avlidnes bror skriver om är alltså inte alls samma grupp av personer, de hade ingenting med den avlidnes begravning att göra.
Så, nej, det var inte en gest av välvilja. Tvärtom. Det var ett direkt hån mot alla sörjanden och anhöriga och ett psykopatiskt sätt att smutsa ned personens begravning på.
Så sinnessjuk är inte Anjo för Anjo är inte psykopat.

Och som jag sa:
	Citat:

Ursprungligen postat av 
denied

Nej, jag ljuger inte. Det är du som inte har den kapaciteten att förstå att en person kan ha många sörjanden och många vänner, alla sörjanden har inte kontakt med varandra och alla vänner har inte kontakt med varandra. Livet, du vet? (Eller tja, de flesta vanliga människors normala liv, jag kan förstås inte veta hur ditt liv ser ut..)

Nu orkar jag inte jiddra med dig längre, ditt uppenbara troll. Du skämmer bara ut dig med dina frågor, felaktiga slutsatser och påståenden. Otroligt.