2025-09-13, 12:42
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Varför är det så konstigt att folk hatade Charlie Kirk? Hans livsgärning var att sprida hat och antidemokratiska konspirationsteorier.
Detta är du ->

Vänstern är experter på konspirationsteorier så kör upp dom någonstans du. Jajamen det där är jag, jag sörjer att två barn sett deras pappa bli avrättad. För du vet, vi känner för våra medmänniskor i högern! Förstår att det är en okänd mark för er i vänstern att ha någon slags medmänsklighet.
Citera
2025-09-13, 12:43
Medlem
ghylds avatar
Citat:
Ja han skadade andra människor.
Med ORD eller? Annars varför satt han inte i fängelse?
Citera
Medlem
Det är svårt att veta vad som rör sig i huvudet på en sån här person
De tänker sällan logiskt och är ofta galna

En som gör så här
Söker nog förmodligen mest uppmärksamhet
Vill skapa kaos
Han kanske försöker ge sken av vänsteraktivism
För att få igång något slags inbördeskrig mm

Omöjligt att veta något säkert, ännu
Citera
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Varför är det så konstigt att folk hatade Charlie Kirk? Hans livsgärning var att sprida hat och antidemokratiska konspirationsteorier.
Detta är du ->
Ni bekräftar bara vad vi med en intakt själ och moral har vetat länge. Ni är själlösa demoner som ljuger och aktivt försöker rasera samhället. Fortsätt gärna spy ut er skit så alla får se vilka ni är. Ni kommer att bli uteslutna ur det civila samhället. Ni vill inte "ta debatten". Ni har inga argument. Ni har förlorat. Charlie var den snälla killen. Han blev mördad. Ni har ingen aning vad som kommer
Citera
2025-09-13, 12:44
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miss.liiiii
Vänstern är experter på konspirationsteorier så kör upp dom någonstans du. Jajamen det där är jag, jag sörjer att två barn sett deras pappa bli avrättad. För du vet, vi känner för våra medmänniskor i högern! Förstår att det är en okänd mark för er i vänstern att ha någon slags medmänsklighet.
Var inte empati överflödigt enligt Kirk?
Inte när det gäller han själv?
Citera
Medlem
LennyMacKenzies avatar
Nä jag vet inte jag men när jag ser många av inläggen härinne så kommer jag osökt att tänka på något som min morfar sa en gång för längesedan.
"En sak måste du förstå. Folk är inte alls så dumma som du tror. Det är mycket värre än så"
Amen!
Citera
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Jag har hört folk nämna det men inte sett några belägg för det.

Jo groypers hänger på alla möjliga forum. Inte minst för att infiltrera och ställa till med djävulstyg.

AFA- folk brukar inte klä ut sig till Pepe the frog-Trump.

Hur desperata är ni egentligen? Han klädde ut sig som Trump 2017.

En Groyper skulle heller aldrig ha ihjäl Kirk. Du vet uppenbarligen inte vad en Groyper är.
Citera
2025-09-13, 12:47
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Var inte empati överflödigt enligt Kirk?
Inte när det gäller han själv?

” During Kirk's comments, he said he didn't care for the word "empathy" and instead preferred "sympathy." The Oxford English Dictionary defines empathy as "the ability to understand and share the feelings of another." Meanwhile, the same dictionary defines sympathy as "feelings of pity and sorrow for someone else's misfortune”

Spelar det någon roll om man föredrar sympati framför empati?
Citera
2025-09-13, 12:48
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miss.liiiii
Självklart var han inte betydelsefull för er i vänstern, men för högern var han det. Så återigen, vem från vänstern som är betydelsefull (för er i vänstern) har blivit avrättad framför sin familj utan att det blivit ramaskri?

Just det - han är betydelsefull för att ni tycker att han är det.

Det viktiga här är att du implicit säger att reaktionen nu är ett ramaskri.

Då kan man undra, är det verkligen förenligt med konservativ politik till höger?

För det förefaller mer vara självsvaga individer som reagerar, och kräver blod.

Demokrater har mördats denna sommar, och vi såg inget av det vi ser nu.
Citera
2025-09-13, 12:50
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ghyld
Ja för han förtjänar att dö för denna åsikt

Han skulle alltså dö för något han inte sagt. Han var inte mot empati. Däremot är det fel att använda empati eftersom det är lätt att manipulera väljare med detta. Han föredrog istället sympati, vilket man inom filosofin och andra discipliner allt mer gör.
Citera
2025-09-13, 12:51
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Just det - han är betydelsefull för att ni tycker att han är det.

Det viktiga här är att du implicit säger att reaktionen nu är ett ramaskri.

Då kan man undra, är det verkligen förenligt med konservativ politik till höger?

För det förefaller mer vara självsvaga individer som reagerar, och kräver blod.

Demokrater har mördats denna sommar, och vi såg inget av det vi ser nu.

Hade dom demokraterna en stor plattform? Gjorde dom skillnad på sättet Charlie gjorde? Var dom betydelsefull för er i vänstern? Inspirerande just dom två personerna dig innan dom blev mördade? Var dom stora inspirationer för flera miljoner vänstermänniskor?
Citera
2025-09-13, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ghyld
Fallit på sitt egna svärd... Debattera är detsamma som att bli skjuten?

Återigen försöker vänstern bagatellisera och säga att han förtjänade detta...

Tror falla på sitt eget svärd betyder i detta sammanhang att han sagt att man får acceptera lite dödsskjutningar per år för det är det värt för att behålla 2nd amendment...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in