2025-09-13, 11:26
Medlem
C.B.G.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YeahLikeWhoa
jösses hade betalt för att se detta live

Det är en parodi på alla förståsigpåare som alltid utan undantag översvämmar såna här trådar.

En del av råden här ger samtidigt en smärtsam insikt om hur hög medelåldern blivit på det här forumet. Rådet om 60 grader för kalsonger var nog aktuellt för 30-40 år sen men med den mycket högre kvaliteten på dagens tvättmedel saknar gradantalet i stort sett all relevans.

Är det dock så att det står 60 grader på tvättlappen ska man naturligtvis följa det.
Citera
2025-09-13, 11:36
Medlem
Majsmannen2s avatar
Du ska ha precis så många nya kallingar varje dag som känns bra för dig, är väl en fråga för var mans egna hygien och intresse.

Finns inget rätt eller fel så länge ditt skrev inte ruttnar bort.
Citera
2025-09-13, 11:47
Moderator
Neksnors avatar
Jag misstänker att jag i genomsnitt använder samma par kalsonger i nästan exakt en dag, vilket ibland även innefattar den efterföljande natten.
De tvättas i 60°. Jag är dålig på att cirkulera dem, så senast tvättade används ofta direkt. Slitna kalsonger (och annat närmast kroppen som inte syns) läggs ibland åt sidan och används under resa, för att sedan slängas på resmålet = lite mer plats i väskan på väg hem.
Citera
2025-09-13, 11:53
Medlem
MyJustices avatar
Har man 40-60 par . så har man alltid rena
Citera
2025-09-13, 11:58
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Jag misstänker att jag i genomsnitt använder samma par kalsonger i nästan exakt en dag, vilket ibland även innefattar den efterföljande natten.
De tvättas i 60°. Jag är dålig på att cirkulera dem, så senast tvättade används ofta direkt. Slitna kalsonger (och annat närmast kroppen som inte syns) läggs ibland åt sidan och används under resa, för att sedan slängas på resmålet = lite mer plats i väskan på väg hem.

De flesta byter så. Förr brukade man köra bara pyjamasbyxor på natten. Och ännu längre innan körde man ingenting under nattskjortan.

Känner igen cirkulationen med nyligen använt, det har jag kört på tröjor i sommar så alla tunna sommartröjor som råkade vara i cirkulation har tvättats tunnare och tunnare. De är nästan inte kvar.
Citera
2025-09-13, 12:01
Medlem
Roidberts avatar
Brukar själv använda mina kalsonger 2 dagar. Duschar i regel varannan dag och då byter jag kläder. Om jag känner stark urinlukt händer det att jag byter kalsongerna redan efter en dag och då byter jag även de nya kalsongerna efter duschen.
Citera
2025-09-13, 12:05
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofstom
Om ni tröttnar på tvättstuga och måste tvätta där...

Varför inte köpa billig engångskalsonger....
Det finns överallt på nätet.

Exempel: 43 kr för 50 st ... fr Temu... det finns..

För mig med boxershorts använde 1 per dag och lägg direkt i hink för att det ska inte fast fläck i. Hink med vatten står i hörn dusch hjälper sen kör tvättmaskin. Renare än lägg i tvättkorgen och fast fläck lr bromsspår efter fiser kvar efter tvätten...

Jag sover med pyjamasen shorts luftiga.

Jag går aldrig till tvättstuga som delar med hyresgäster.. usch..

Många av de billiga kalsongerna på TEMU är tillverkade av polyester. Då är det bättre att gå utan kalsonger. Detta material gör att temperaturen i skrevet blir för hög och det påverkar fertiliteten negativt.

Vill minnas att en studie visade att man blir helt steril om man använder polyesterkalsonger i 12 månader. Men om man slutar använda polyester kommer förstås spermierna tillbaka.
Citera
2025-09-13, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Många av de billiga kalsongerna på TEMU är tillverkade av polyester. Då är det bättre att gå utan kalsonger. Detta material gör att temperaturen i skrevet blir för hög och det påverkar fertiliteten negativt.

Vill minnas att en studie visade att man blir helt steril om man använder polyesterkalsonger i 12 månader. Men om man slutar använda polyester kommer förstås spermierna tillbaka.

Man måste kolla på vilka tyg typ av material..
Billigt och kasta kalsonger i Sverige dyrare...

Många olika företaganamn fr Kina finns och varierar pris.

Kinas folk föder snabbare än Sverige när Kinas folk använder inte kalsonger....
Citera
2025-09-13, 12:23
Medlem
Citat:
Man måste kolla på vilka tyg typ av material..
Billigt och kasta kalsonger i Sverige dyrare...

Många olika företaganamn fr Kina finns och varierar pris.

Kinas folk föder snabbare än Sverige när Kinas folk använder inte kalsonger....

Nej de gör de inte. De har lägre födelsetal än Sverige. 1.1 barn per kvinna i Kina och Sverige 1.46 barn
Citera
2025-09-13, 12:24
Avslutad
Duschar 2-3 gånger om dagen och byter efter varje dusch. Tvättar 1-2 gånger i veckan. 60 grader.

Hur sällan duschar ni som går runt i samma par halva veckan egentligen, och varför byter ni inte varje dag? Gillar ni inte känslan av att vara ren och ha rena kläder på er? För även om ni inte ser eller känner avlopp så är ni INTE ren. Shit alltså.
Citera
2025-09-13, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Nej de gör de inte. De har lägre födelsetal än Sverige. 1.1 barn per kvinna i Kina och Sverige 1.46 barn

Hmmm... Kina befolkningen är större än Sverige.

Kinas folk gör av med flickbarnet varje gången när de föder..
De behåller en son....
Citera
2025-09-13, 12:42
Medlem
Citat:
Hmmm... Kina befolkningen är större än Sverige.

Kinas folk gör av med flickbarnet varje gången när de föder..
De behåller en son....

Vad än gör de har lägre födelsetal och haft det under tiden de har haft moderna kalsonger. Inte för jag tror att det skälet till de låga födelsetal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in