Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-09-13, 05:23
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EncoEnlu
Tror det går att lösa under hundringen. Är inga dyra ingredienser. Men väl tilltagna. Har bara testat hans spud en gång men det höll mig mätt hela dagen haha.
Det är sällan ingredienserna som gör att det är dyrt med utemat i Sverige.
Citera
2025-09-13, 05:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Tänker low key korvlåde stuk. Precis som originalet. Om man startar på ett ställe som inte är Stureplan tror jag det går få ihop det.

Bäst vi lämnar denna spud man teorin till annan tråd. Vill inte bli bannad igen.
Citera
2025-09-13, 05:49
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lahavana
Riktigt äcklig mat, geggigt som fan och sinnessjukt usel kvalitet.

Men svensken gillar ju tacos och har inte riktigt koll på hur en taco ska smaka. Jag tror de håller sig flytande på en del ställen men knappast någon braksuccé.

Vettefan om svenskens USA bojkott kommer ha någon påverkan på lägsta sortens snabbmat, man är liksom inte där och käkar för att få näring, predika för sina moraler, eller ens testa en ny smakupplevelse.

Man drar dit för att skamset trycka i sig en portion matkoma med nachos on the side för att minuten senare ångra det valet.

Det är vad du tycker, men ett fetto med dålig hy skulle nog älska det.
Citera
2025-09-13, 06:18
Medlem
Wooow är det samma Taco Bell från Förenta staterna? Som man ser på amerikansk TV ibland? Wow!

Jag ser framför mig en lååång kö, folk kommer övernatta (!) för att få en tugga av denna exotiska måltid.

Hypen dör ut max två veckor efter lansering.

Alla som förväntar sig något annat än SKRÄP, kommer självklart bli besvikna.
Citera
2025-09-13, 06:22
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Så jävla dyrt behöver det heller inte vara. Var bar några år sedan tex ett originalmål på max kostade 55-60 spänn. Idag är det nästan det dubbla. De utnyttjar inflationen, 65 spänn hade jag fattat. Samma gäller MC Donalds, de har något erbjudande nu om Big Mac för 89 kr. Skämtar ni med mig? Det kostade 39 spänn när jag var liten och inflationen har inte varit så jävlig på 25 år.
Citera
2025-09-13, 07:11
Medlem
Tror dessvärre det blir en flopp.

Hade man trott på taco Bell i Sverige hade vi haft det för längesen.

Dom lokala tacoställen jag stött på har sällan varit bra eller funnits kvar särskilt länge utom taco bar. Men folk går inte till taco bar för att käka tacos utan främst för billig öl och livemusik.
Citera
2025-09-13, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Så jävla dyrt behöver det heller inte vara. Var bar några år sedan tex ett originalmål på max kostade 55-60 spänn. Idag är det nästan det dubbla. De utnyttjar inflationen, 65 spänn hade jag fattat. Samma gäller MC Donalds, de har något erbjudande nu om Big Mac för 89 kr. Skämtar ni med mig? Det kostade 39 spänn när jag var liten och inflationen har inte varit så jävlig på 25 år.

Det sjuka är att mcdonalds höjde big mac från 48-53kr på typ ett år. Från ingenstans. Från 2011 till idag har priset mer eller mindre dubblats dock har de sjunkit till 89kr igen.

Jag tror lätt tacobell kmr lägga sig över 120kr och då blir man inte ens mätt
Citera
2025-09-13, 07:29
Medlem
MrMarios avatar
Det blir en ordentlig flopp.
Oerhört svårt att nyetablera skräpmatskedjor i Sverige, tror de slår upp några restauranger på försök som sedan får stänga inom ett år. Skräpmatkedjor verkar ju minska i Sverige på senare år, McDonald's klappar igen och b.la. fried chicken-försöket gick åt skogen.
Citera
2025-09-13, 07:41
Medlem
Det hade nog känts lite mer hett typ 2005, nu känns det mest trött, tacos liksom?

Gillar dock Zibanejad, så lycka till!

Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345.
Ta hit Wendy´s istället..

Men verkligen!
Citera
2025-09-13, 07:51
Medlem
Hardstekts avatar
Alla amerikanska snabbmats kedjor är mediokra. Majoriteten av dom är från en annan tid, när halvfabrikat var modernt och framtiden. I dag känns det bara b.
Citera
2025-09-13, 07:55
Medlem
citymormors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij
Trots ett antal USA-resor i mina dagar har jag inte provat det.
Vad tror ni? Hit eller flopp i Sverige?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1400238

Flopp, har prövat det i USA, riktig skitmat, smuts. PAssar verkligen inte Svenskar...men iofs så kommer det passa alla babbar och negrer...kanske blir en hit ändå.
Citera
2025-09-13, 08:04
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lapapp
Vi har en stark tacotradition i Sverige, så jag är förvånad över att de inte kommit hit för länge sedan. Taco Bells tacos påminner om våra svenska tacos, så man tycker att de borde gå hem här också. Kan nog för en hel del kännas lite mindre onyttigt än en flottig burgare med pommes frites (även om det säkert är lika onyttigt). De har funnits i Finland i ganska många år nu. Vet inte hur det går där?

Mina barn är galna i Taco Bell, så de kommer uppskatta att en restaurang öppnas upp så nära inom kort. Undrar var i Stockholm de planerar att öppna. Risken finns nog att det blir mest snack och att en restaurang aldrig öppnas.
Medborgarplatsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in