2025-09-12, 22:03
Medlem
Har väl 25 par, tvättas i 40 grader i maskin står det på alla, byter varje dag.
Citera
2025-09-12, 22:04
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Det här med personlig hygien har gått till överdrift. Män behöver inte gå omkring och lukta blommor. Räcker gott och väl med att doppa sig i sjön en gång i veckan.
Citera
2025-09-12, 22:07
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HouseofKnowledge
Hur många par ska man ha? Ok vi säger 15 par. Man ska ha nya varje dag men man slänger dom man använt dagen innan i en annan korg än den vanliga tvättkorgen.

När man har ett par kvar tvättar man dom gamla (14 paren) och börjar om. Risken om man tvättar dom lite oftare än så är annars att man inte använder alla lika ofta och då slits vissa par snabbare.

Är detta det absolut bästa sättet att aproacha kalsonger på?

Jag har 20 par kallingar jag gillar och 10 ”extrapar” om jag missar tvättiden.

Tvättade kallingarna med resten av tvätten i 40 grader under många år men sen fick jag lära mig att kallingar ska tvättas i 60 grader pga bakterier så nu kör jag kallingarna separat sen ganska många år tillbaka.
Citera
2025-09-12, 22:08
Medlem
Att vara en heterosexuell kvinna är verkligen en utmaning ibland.
Citera
2025-09-12, 22:11
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmegmaFri
Minns detta som blev ganska uppmärksammat.
Han duschade tre gånger per dag och sedan bytte han till ett par nya kallingar.
Detta ingick tydligen i kontraktet med CK när han var modell för dom.

Ingick det i kontraktet att han skulle duscha tre gånger per dag? Han borde bli rätt uttorkad då tänker jag. Han kanske i och för sig använder sjukt mycket dyra hudkrämer..
Citera
2025-09-12, 22:23
Medlem
daskapitans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleiner
Jag tror det är bra att använda hemmagjort sköljmedel för att undvika skadliga kemikalier.

Recept på sköljmedel:
Ingredienser
2 dl 24 % ättika
5 dl vatten
5-7 droppar eterisk olja

Funkar kanon och kan användas med ren samvete

Lite nyfiken på ditt recept där.
Tror att det vore bra för min tvättmaskin likaså då mitt värmeelement pajade på grund av för mycket kalk i vattnet...

Vilken sorts eterisk olja är lämplig?
Funkar Tea Tree Oil?
Vad kör du med?
Citera
2025-09-12, 22:24
Avslutad
Köpte nyligen 12 nya
Har väll typ 20st
Orkar inte byta varje dag, blir då mycket tvätt.

Skulle vara kul med om Omröstning för att få se hur ofta folk byter
Citera
2025-09-12, 22:40
Medlem
SmygerOmkrings avatar
Bästa är väl att inte ha några alls.
Citera
2025-09-12, 22:42
Medlem
StoreSvartes avatar
Det räcker med ett par. Bara duscha med kallingarna på så blir dom rena automatiskt.
Citera
2025-09-12, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Själv kör jag med 21 par, exakt tre veckors rotation. Alla är numrerade 1–21 och registrerade i en loggbok. Efter användning läggs varje par i en vakuumtät påse märkt med datum, tid och kroppstemperatur vid avtagning. Påsarna hamnar i en separat karantänlåda innan de tvättas.

Tvätt sker alltid när exakt 20 par är använda - aldrig 19, aldrig 21. Temperaturen är 43°C jämnt, centrifugen körs i 800 varv, och varje kalsong inspekteras i mikroskop efteråt för att säkerställa att fibrerna inte brutits. Sedan stryker jag dem på ett bord med laserpass, tre drag per sida, resår först, alltid resår först.

Vikningen sker enligt gyllene snittet (61,8% åt höger, 38,2% tillbaka), mätt med stållinjal. Varje kalsong blir en perfekt modul, identisk i storlek, och placeras i en låda med fack där avståndet mellan paren alltid är exakt 3,0 mm.

På måndagar används alltid par nr. 1, tisdag nr. 2, onsdag nr. 3, och så vidare. Skulle rotationen av någon anledning brytas - sjukdom, resa, naturkatastrof - så nollställs hela systemet och alla 21 par tvättas om, för synkroniseringens skull.

Kort sagt: IKEA-lager i lådan, NASA-nivå i tvättstugan, Pentagon-disciplin i vardagen. Allt annat är amatörmässigt.
Citera
2025-09-12, 22:55
Medlem
Onanikrems avatar
Har 20-30 par ungefär (alltid någon osprättad trepack). Byter vanligen varje dag, men kan gå två dagar i samma ibland om jag inte varit ute och sprungit/skall vara bland folk. Strumpor kan jag ha två dagar. Tvättar i 60 grader ungefär var tionde dag. Då bara underkläder i samma maskin.

Blivit lite hysteri det här med att byta kläder varje dag.
Citera
2025-09-12, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Själv kör jag med 21 par, exakt tre veckors rotation. Alla är numrerade 1–21 och registrerade i en loggbok. Efter användning läggs varje par i en vakuumtät påse märkt med datum, tid och kroppstemperatur vid avtagning. Påsarna hamnar i en separat karantänlåda innan de tvättas.

Tvätt sker alltid när exakt 20 par är använda - aldrig 19, aldrig 21. Temperaturen är 43°C jämnt, centrifugen körs i 800 varv, och varje kalsong inspekteras i mikroskop efteråt för att säkerställa att fibrerna inte brutits. Sedan stryker jag dem på ett bord med laserpass, tre drag per sida, resår först, alltid resår först.

Vikningen sker enligt gyllene snittet (61,8% åt höger, 38,2% tillbaka), mätt med stållinjal. Varje kalsong blir en perfekt modul, identisk i storlek, och placeras i en låda med fack där avståndet mellan paren alltid är exakt 3,0 mm.

På måndagar används alltid par nr. 1, tisdag nr. 2, onsdag nr. 3, och så vidare. Skulle rotationen av någon anledning brytas - sjukdom, resa, naturkatastrof - så nollställs hela systemet och alla 21 par tvättas om, för synkroniseringens skull.

Kort sagt: IKEA-lager i lådan, NASA-nivå i tvättstugan, Pentagon-disciplin i vardagen. Allt annat är amatörmässigt.

Extremt rätt handlagt. 5/5 Bateman.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in