2025-09-13, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Ja det är bara att konstatera att även solen har fläckar. Den goda hyperhumanitära vänstern som står för mångfald, WOKE, HBTQ+ och stöd av muslimska terrorister i Gaza inte alltid består av rosa gulliga enhörningar. Att även den med "dom rätta åsikterna" gör lite fel ibland.

För lite mer än en vecka sedan så var det en av dessa goda trans-frihetskämpar som gick in och avrättade kristna oskyldiga skolbarn i en skola.

Ja, det finns sjuka idioter i alla politiska läger, dock är det lite fler fläckar i lägret åt höger. Men med det sagt, så vore det väl helt orimligt att anse att någon sida kollektivt ska skuldbeläggas. Kanske en mer balanserad analys är att den extrema polarisering som finns i usa radikaliserar människor av alla uppfattningar, vilken med en kultur av skjutvapenvåld är dömt att urarta i något sånt här.
Senast redigerad av alecanan 2025-09-13 kl. 00:38.
Citera
2025-09-13, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miss.liiiii
Ja, det är jag säkert. Men jag kommer alltid att stå på pöbelns sida, en pappa blev avrättad framför sina barn. Sånt kräver hämnd, det ska svida att begå såna brott!

Gissar på att det bara gäller så länge det rör sig som någon i det egna politiska lägret som du sympatiserar med?
Citera
2025-09-13, 00:36
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ja, det är jag säkert. Men jag kommer alltid att stå på pöbelns sida, en pappa blev avrättad framför sina barn. Sånt kräver hämnd, det ska svida att begå såna brott!
Många skulle anse att denna avrättning var en hämnd.
Citera
2025-09-13, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Så du har i princip sett deras facebook-sida och bestämt dig för att det speglar sanningen. Wow

Hahaha, du har så mycket frågor som är självklara för dom flesta. Lite gulligt och bra att du är ivrig att lära dig

Instagram skulle kunna jämföras med facebook det är riktigt. Men man kan inte bara gå på nån av dom rakt av titta på ett par bilder och sen göra en bedömning nej. Man måste titta på flera saker. Videos som jag nämnde tidigare ger ofta en lite bättre bild. Videos som andra har filmat är ännu bättre för att genomskåda en eventuell spricka i fasaden. Man får lyssna på vad folk som känner personen i fråga säger och då även försöka tolka det som sägs mellan raderna. Är du bekant med det uttrycket?

Man måste väga in helheten och då har många förmågan att skapa oss en uppfattning om huruvida en person är den den utger sig för att vara, om den är bra, opålitlig, etcetera. Många får träning i det här vid olika affärskontakter, jobbkontakter osv. Det underlättar om man har ett intresse av att läsa av folk.

Du kanske inte är så lätt för dig men du skulle säkert kunna bli bättre på det om du övade.

Om vi återgår till ämnet för dagen så är min samlade bedömning att medlemmarna i Kirks familj är fina och att det är en kärnfamilj är ju tydligt. En fin kärnfamilj.
Citera
2025-09-13, 00:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Många skulle anse att denna avrättning var en hämnd.

Hämnd för vad, för att han delar sina åsikter? För så vitt jag vet har Charlie inte avrättat någon…. Men eftersom du tycker att det var rimligt att han dog för sina åsikter, så hoppas jag att karma äter upp dig.
Citera
2025-09-13, 00:39
Medlem
ArttuWiskarins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alecanan
Nej, bara att den här typen av dåd mer brukar begås av en radikaliserad ensam man med högersympatier.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-15092613/Tyler-Robinson-Discord-dark-online-footprint-Charlie-Kirk.html

Läs, det var en transexuell vänsterterrorist. Som vanligt
Citera
2025-09-13, 00:40
Medlem
ArttuWiskarins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Ja det är bara att konstatera att även solen har fläckar. Den goda hyperhumanitära vänstern som står för mångfald, WOKE, HBTQ+ och stöd av muslimska terrorister i Gaza (förtryckta frihetskämpar) inte alltid består av rosa gulliga enhörningar. Att även den med "de rätta åsikterna" gör lite fel ibland.

För lite mer än en vecka sedan så var det en av dessa goda trans-frihetskämpar som gick in och avrättade kristna oskyldiga skolbarn i en skola. Det är tydligen inte alltid så lätt att vara en god människa på vänsterkanten!

Exakt!

Tror det är snart dags att sätta tillbaks psykiskt sjuka transor på psykhemmen. Tvångsvård är ju bättre än att de springer ute bland folk och mördar oskyldiga
Citera
2025-09-13, 00:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av alecanan
Gissar på att det bara gäller så länge det rör sig som någon i det egna politiska lägret som du sympatiserar med?

Absolut inte!! Jag står inte bakom Breivik och alla skolskjutningar där oskyldiga barn fått mist sitt liv. Där har jag önskat GM’s den vidrigaste döden dom kan få utstå. Hade någon gett en ordentlig hämnd mot Breivik till exempel så hade jag jublat. Som sagt, PÖBELNS sida.
Citera
2025-09-13, 00:42
Medlem
ArttuWiskarins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slipperyslope
Knappast ett "faktum".. Inga Vänster brukar klä sig som ett groyper meme. Och grabben är inte en registrerad vänster-väljare etc. Groyper Arm är väl alt-right och vit-makt och Kristna nationalister, antagligen långt till höger om Kirk?

https://www.dailymail.co.uk/news/article-15092613/Tyler-Robinson-Discord-dark-online-footprint-Charlie-Kirk.html

Han var vänsterextremist. Pappa ville väl inte betala könsoperation.

Nu kommer han hängas istället, rätt åt honom
Citera
2025-09-13, 00:43
Medlem
ArttuWiskarins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calvincandie
Dunno. Men faktum är att han blev en vänstergalning först i college.

Tydligen blev han indotrinerad/lurad av vänsterextremister över discord. Sånna som spammar furry/tranny/bbc porr o skit.

Mentalsjukhus borde de alla spärras in på.
Citera
2025-09-13, 00:44
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ledaren
Utveckla gärna. Lol.

Förstod du verkligen inte? Lol
Citera
2025-09-13, 00:46
Medlem
Citat:
Hmm … Var fanns din upprördhet när iranska forskare – många av dem också fäder – mördades? (Se till exempel https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Israeli_assassinations.)

Qasem Soleimani var dessutom make och far till tre döttrar, men det hindrade inte USA från att döda honom utan domstolsprövning.

Varför väcker mordet på Charlie Kirk sådan indignation, när liknande utomrättsliga avrättningar av föräldrar med anklagad koppling till extremism ofta passerar obemärkt? Handlar det inte om en dubbelmoral kring vilka liv som anses värdefulla?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in