2025-09-12, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alecanan
Sen var det ju ändå en högersympatisör som sköt Trump, som många från samma hål sedan hade svårt att acceptera och försökte smeta över på vänstern

Han var registrerad republikan men det säger inte mycket alls. Ställ dig frågan, varför skulle en republikan vilja döda den republikanska kandidaten (och dö på kuppen)? Det är lite som om en SD-röstare skulle försöka mörda Jimmie Åkesson.Det kräver många logiska hopp jämfört med förklaringen att han registrerade sig republikan någon gång, och ändrade sin åsikt, kanske att han bara valde att registrera sig republikan när han var yngre och inte brydde sig om politik.
Citera
2025-09-12, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BattlestarValhalla
På vilket sätt var han rasist? Du vet att turning point har afroamerikanska medlemmar va? Kvinnofientlig för att han har en annan syn på abort?

Det roliga är att ingen lyckas besegra han i en debatt om abort. Jag håller inte med honom i hans åsikter, men det är ändå väldigt roligt.

”Ingen har lyckats besegra honom”. Vilket trams. Han var en ganska duktig retoriker, men så fort han mötte någon som också var det försökte han förenkla och fördumma frågan. Det är en sak att ta ner saker på korpfotbollsnivå, en annan att faktiskt försöka spela spelet. Där var han ganska svag och hade sällan djupa kunskaper. Det lyste igenom att han inte hade en akademisk bakgrund. Att bara babbla på om sin tro oavsett om det är vapenkontroll eller Bibeln och inte lyssna och värdera vad andra säger är inte att vinna en diskussion. Han var ett barn av den här tidsåldern. Gapa högst, och var mest kontroversiell. Vinn enkla snabba poänger utan substans och spela skitigt.

Jag tror mordet är samma sak. Inte särskilt politiskt i klassisk bemärkelse med någon djupare eftertanke. Det är antaglige bara en galning som varit opportunistisk och kanske inspirerad av andra skjutningar (Trump m.fl). Det var en skolskjutning samma dag.

Folk idag vet sällan vad en diskussion är. Det är inte en ordväxling där du har 30 sekunder var. Det är underhållning.
Citera
2025-09-12, 22:50
Avslutad
Tänk att man först vid sin död verkar kunna uppnå någon form av landsfaderstatus för att ha spammat meningslösa monotona tweets och tiggt pengar.

Charlie Kirk gick från att vara oviktig i livet till att bli ännu mer oviktig i döden - en prestation i sig.

Idag har jag hissat flaggan på 1,5 enheter i höjd. Eftersom Kirk tiggde pengar på sociala medier som är avsedda för småbarn så utgår jag från att Donald Trump hissade upp sig själv på halv stång för att ära sin idol.
Citera
2025-09-12, 22:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Kan så va.
Finns ett inte obetydligt antal stollar som rör sig mellan olika grupper genom att ömsa skinn ofta.
Det är rätt konstiga och mer eller mindre utstötta individer som är nazister ena dagen, satanister andra dagen och kommunister den tredje dagen.
De är sökare och letar efter identitet.
Skulle kunna va en sån.

Genom att göra nåt sånt här högprofilerat brott blir de kändisar.

Hursomhelst är det nog en udda person och man ska inte dra alla över en kam, den här sortens personer är inte typiska för dessa subkulturer.
Blir bara löjligt när man låtsas om det.
Ja, och därav svårt att sätta etikett nuförtiden - motiv och förövare är inte lika tydliga som det ofta efterfrågas.
NWE (Nihilistic Violent Extremism)..
Accelerationism är en annan gruppering där det är svårtolkat. Med flit.
Citera
2025-09-12, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krosh
”Ingen har lyckats besegra honom”. Vilket trams. Han var en ganska duktig retoriker, men så fort han mötte någon som också var det försökte han förenkla och fördumma frågan. Det är en sak att ta ner saker på korpfotbollsnivå, en annan att faktiskt försöka spela spelet. Där var han ganska svag och hade sällan djupa kunskaper. Det lyste igenom att han inte hade en akademisk bakgrund. Att bara babbla på om sin tro oavsett om det är vapenkontroll eller Bibeln och inte lyssna och värdera vad andra säger är inte att vinna en diskussion. Han var ett barn av den här tidsåldern. Gapa högst, och var mest kontroversiell. Vinn enkla snabba poänger utan substans och spela skitigt.

Jag tror mordet är samma sak. Inte särskilt politiskt i klassisk bemärkelse med någon djupare eftertanke. Det är antaglige bara en galning som varit opportunistisk och kanske inspirerad av andra skjutningar (Trump m.fl). Det var en skolskjutning samma dag.

Folk idag vet sällan vad en diskussion är. Det är inte en ordväxling där du har 30 sekunder var. Det är underhållning.

” ingen lyckas besegra han i en debatt om abort.” ska du citera någon så citera korrekt.

Ingen idé att bemöta dig när du inleder med en felcitering, knappast ett misstag. Man tror nästan det är Aftonbladet man pratar med. Vinklat så det passar en själv.
Citera
2025-09-12, 22:52
Medlem
Tuors avatar
MASSOR av vänsterliberaler får just nu sparken från sina jobb efter att ha firat att Kirk blev mördad

Bara några exempel:

https://x.com/saras76/status/1966568360357097724?t=WD7V6ipNrOVmIWu3gWi_iw&s=19

https://x.com/BGatesIsaPyscho/status/1966570522881204433?t=_laCKF_T_UKZrRsVsQnhxw&s=19

https://x.com/Antunes1/status/1966513578883625060?t=hJFHte_T6sUW-IOVlDSzNw&s=19

Nu väntar vi på storstädningen inom militären också som Hegseth lovade
Citera
2025-09-12, 22:52
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BattlestarValhalla
Inte jättekonstigt att han riktar fokus mot den radikala vänstern med tanke på vilka störningsmoment de orsakat inför varje valrörelse, glöm inte heller Antifas roll när BLM vände upp och ner på städer, brände och lekte rövare.

Så nej, det är inte speciellt märkligt.
För alla normala människor är det både konstigt och märkligt.
Han är president inte nån jävla maga-retard på youtube.
Citera
2025-09-12, 22:53
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Över 4k inlägg på bara timmar. I ett litet land på andra sidan jorden.

Vi försöker igen då. Men på lågstadienivå.
Är det någon vänsterliberal här inne som tror att mordet gynnar deras sak?

Jag är inte vänsterliberal men jag svarar ändå.

Mordet kan gynna deras sak på så sätt att människor slutar debattera. Kirk stod för något så ovanligt som att att bjuda in motståndare villkorslöst och erbjöd dem en mikrofon på helt fredliga villkor.

Debatt är något den vänsterliberala sidan alltid haft extremt svårt för och om människor slutar prata med varandra över ideologigränserna så är det lättare att piska upp en stämning som slutar i "dödens fält" och i gulagläger för i princip alla som inte blint lyder deras egen ideologi. Det kan låta långt borta men det är där deras grej alltid landar. I död och förtryck.
Citera
Medlem
Ördögs avatar
Vi borde kanske ha en samlingstråd om alla typer som råkat illa ut till följd av oöverlagda eaktioner på mordet.

Social media posts on Charlie Kirk shooting cost jobs, business deals
https://www.10news.com/science-and-tech/social-media/social-media-posts-on-charlie-kirk-shooting-cost-jobs-business-deals
Senast redigerad av Ördög 2025-09-12 kl. 22:55.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
90% av de svarta röstar inte ens. Rätt få svarta som rostar. Du är inte den pålästa typen direkt. Jag kan inte besvara något av såhär låg kvalitet. Förlåt men det är sant. Jag skulle aldrig kalla dig lågutbildad höger eller så. Utan säger bara sådant till andra likasinnade inom min krets. Det är bara ni som kallar människor vänster i forumet när argumenten tar slut.

Jag är van att debattera nollor som dig. Har gjort det sen tidigt 90-tal.
Ni har en tendens att slänga ur er en massa lögner och strunt för ni kan aldrig vinna en saklig debatt.
Jag är uppenbarligen mer påläst än dig.

Jag ska dock förtydliga mig lite. Av dom svarta som röstar. Jag är givetvis fullt medveten om att alla svarta såväl som vita inte röstar. Tar dock för givet att såna självklarheter inte behöver påpekas.

Min siffra 90% är den jag lärt mig sen tidigare och det brukar ligga kring 90% eller strax under.

Exempel:
Barack Obama (2008 & 2012): runt 95 % av svarta väljare röstade på honom.
Hillary Clinton (2016): ca 89 % av svarta väljare.
Joe Biden (2020): ca 92 % av svarta väljare.

Få svarta som röstar? Det är jag som inte är påläst? Om mer än 60% av alla svarta röstar så är det inte få. Det är en majoritet. Ska du debattera med mig kan du börja med att vara påläst.
Citera
2025-09-12, 22:54
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Edward Gibbon, men ok, det är en petitess. Men om du har läst den, är det en förkortad version eller den ursprungliga (i sex band)?

Det är med Gibbon som med Churchills World War II, mycket går förlorat i de förkortade versionerna. I vissa nedbantade versioner har t.ex. Gibbons kritiska beskrivning av kristendomens påverkan på romarriket "mildrats" (eller skrivits om helt). Enligt Gibbon var kristendomen den största enskilda orsaken till romarrikets undergång, nåt som har väckt rätt starka reaktioner i Storbritannien ända sedan verket publicerades (första gången i slutet på 1700-talet, kommer inte ihåg när).

Men det är en fenomenal historisk beskrivning, en av de bästa, trots den höga åldern. Svårt att sluta läsa, faktiskt, vilket är rätt skojigt när det så där i princip ska vara ett rätt "torrt" ämne...
Den ursprungliga, svenska, tror det var sju band, med de första lite längre och den sista halva det. Men det börjar vara några år sedan. Tror jag var 15-16 då. Men rent generellt, kan man inte minnas allt i ett sådant verk. Det var enormt. Men jag håller med om kristendomen. Det innebar att man övergav grunderna, på samma sätt som man gjort det i väst idag och övergivit Upplysningen och sanningen och ersatt det med woke. I Rom fick man även två maktcentrum. Kejsaren och Påven. Liknade kan man se i väst. där FN och EU och olika "rättigheter" står över länders suveränitet.

Rom byggde på gravallvarliga politiker som aldrig avbildades leende. Men kampen var alltid mellan eliten och folket. Idag framställs de som stod på folkets sida, som Caesar, själva grunden för ordet kejsare, som onda och eliten som goda. Men SPQR, folket och senaten, blev ändå en sorts sammanhållande kraft. Alla var vi i grunden.
När det föll, föll Västrom. I Bysantium hade man en annan syn. Kejsaren stod över patriarken och de överlevde ända in i renässansen och upptäckten av den nya världen.
Citera
2025-09-12, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
MASSOR av vänsterliberaler får just nu sparken från sina jobb efter att ha firat att Kirk blev mördad

Bara några exempel:

https://x.com/saras76/status/1966568360357097724?t=WD7V6ipNrOVmIWu3gWi_iw&s=19

https://x.com/BGatesIsaPyscho/status/1966570522881204433?t=_laCKF_T_UKZrRsVsQnhxw&s=19

https://x.com/Antunes1/status/1966513578883625060?t=hJFHte_T6sUW-IOVlDSzNw&s=19

Nu väntar vi på storstädningen inom militären också som Hegseth lovade

Underbart. Hade aldrig hänt om Biden var president. Men Trump med flera sätter tonen och sätter press på företag vad som gäller om man inte ska vara dekadent.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in