2025-09-12, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Det fetade, ja disciplinerade inom "försvarsmakten" men inte för övrigt då freedom of speech är starkt i USA.

Carolina Panthers har avskedat en medarbetare pga en vidrig post som hyllar mordet. Så din teori känns mer och mer avlägsen. Folk får sparken överallt.
Citera
2025-09-12, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagSkaFixaDig
Tyler Robinson ser ut som en typisk lågpannad tokvänster och antifa-medlem. En samhällsparasit som inte bidrog till någon nytta öht, som resten av vänstern.

Han bodde fortfarande hemma. Pappan var polis. Familjen verkade vara kristna, sonen undantaget då. Trots detta verkar de inte ha kunnat få honom att undvika att bli en vänsterextremist. Internet är farligt, speciellt för barn. Han var fortfarande ett barn, inte en man.
Citera
2025-09-12, 21:43
Medlem
DN visar bild på skytten.

Händer inte ofta.

Varför råkar det vara viktigt?
Citera
2025-09-12, 21:44
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Det säger jag ingenting om, men de kommer aldrig att bli åtalade för dylikt då 1st Amendment är heligt i USA. Sen att företag sparkar folk till höger och vänster i USA, det är ju helt enligt normerna.

Citat:
Ursprungligen postat av BattlestarValhalla
Carolina Panthers har avskedat en medarbetare pga en vidrig post som hyllar mordet. Så din teori känns mer och mer avlägsen. Folk får sparken överallt.
Citera
2025-09-12, 21:44
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreit4505
Nu går den mångåriga sosse-toppen Margot Wallström ut och anklagar Charlie Kirk för att ha varit "rasist", "homofob" och "kvinnofientlig". Sossar är verkligen hatiska.

https://insikt24.se/margot-wallstrom-anklagelse-mot-mordade-charlie-kirk/

Hon har helt rätt i det. Och nej, jag är inte sosse.
Citera
2025-09-12, 21:45
Medlem
laddsteffes avatar
Charlie Kirk mördades av ett horbarn kopplad till Palestinavänstern. Vakna, ni som blint accepterar allt! Svenskar rycker bara på axlarna åt detta brutala vänstermord och fortsätter sina tråkiga, patetiska liv som om ingenting hänt. Ni dricker eran vidriga kaffe latte på era smutsiga kontor. Ni inser inte vad som håller på att hända i världen. När politiska motståndare tystas med våld är det mycket allvarligt, och det är bara en tidsfråga innan något liknande kan inträffa i Sverige. Vi har garanterat vänsterhoror med extrema åsikter och tillgång till vapen som rör sig fritt på våra gator, redo att slå till mot meningsmotståndare.

Det ironiska är att vänstern startar konflikter de inte själva kan hantera – många saknar ens grundläggande fysisk styrka eller disciplin, medan högern enbart lägger ner tid på att utveckla sig själva och leva ett ordnat, drogfritt liv. Hahaha.
Antifa syns bara på nätet och doxxar högerpersoner, varför kör ni inte i verkligheten era veka fittor? Köp er ett gymkort/gå med i valfri kampsportsförening ni smutsiga horungar som stödjer mordet på Charlie Kirk. Ni vet lika väl som jag att ni innerst inne är fega & veka fittor som inte vågar köra när det bjuds upp till dans på gatan. 🕺😂
Citera
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
...
men visst, refernsen till valhalla är ju för krigare som dör ärorikt i strid, vilket ska vara med vapen i hand, och inte precis en "religös" grej de senaste 1000åren...
...

Valhall är ju Odens hem, och att han samlar ihop ärorika krigare är för att de ska strida tillsammans med asagudarna vid Ragnarök.

Inte riktigt lämpligt för nån som är kristen, eftersom de nog är på den motsatta sidan. Ingen har ju gjort så mycket skada till asarna som de kristna, under historiens gång.
Citera
Medlem
blunteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ihantala
DN visar bild på skytten.

Händer inte ofta.

Varför råkar det vara viktigt?
Sluta Lipa 😭😭
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
...

Det var ett mycket bra inlägg. För att fortsätta om det sista - det är ju ett problem att bara läsa folk på ytan som jag gjorde när jag kom till den slutsats jag gjorde.

I den moderna världen hör man talas om människor, som man egentligen inte vet särskilt mycket om. Så blir det när vi lever i samhällen som är mycket större än de familjegrupper där vi utvecklades som art.

Jag är på min femte öl nu, så det blir inte så mycket mer vettigt från mig

Men, USA har fantastiska förutsättningar, men verkar ha problem med människomaterialet. Vi får se hur det slutar, men lite skrämmande är det att motsättningarna är så stora i vad som väl fortfarande är världens mäktigaste stat.

Ha en god afton.
Citera
2025-09-12, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Jag pratade om språkbruk avseende andra människor och du börjar prata om döda ting. Du skämmer ut dig själv

Baserat på vad?

Hur? Baserat på vad?

Jasså du lilla vän. Hehehe. Nu känner jag igen retoriken och ditt användarnamn. Jag har ju lärt dig i andra frågor och minns att jag var tvungen att vara väldigt pedagogisk för att du skulle förstå.

Jag baserar att Kirk hade en fin kärnfamilj på att han hade en fin kärnfamilj. Med kärnfamilj menas att det är en mamma, en pappa och ett eller flera barn och föräldrarna lever ihop i samma hushåll. Synonymer till fin är tex vacker, fin, utmärkt.

Det finns lite filmer om du söker.
Citera
2025-09-12, 21:46
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreit4505
Nu går den mångåriga sosse-toppen Margot Wallström ut och anklagar Charlie Kirk för att ha varit "rasist", "homofob" och "kvinnofientlig". Sossar är verkligen hatiska.

https://insikt24.se/margot-wallstrom-anklagelse-mot-mordade-charlie-kirk/
Citera när du länkar ditt jävla mähä!

"Den mångåriga socialdemokratiska toppolitikern Margot Wallström anklagar den nyligen mördade konservative opinionsbildaren Charlie Kirk för att ha varit ”öppet rasist, homofob, kvinnofientlig och vapentokig”. Wallström menar även att sverigedemokrater och kristdemokrater uttryckt en ”ogrumlad beundran” för den konservative opinionsbildaren samtidigt som hon insinuerar att det inte skulle rimma med ”svenska värderingar”. "

Stämmer det inte att Charlie var ”öppet rasist, homofob, kvinnofientlig och vapentokig”?

Jag tror det stämmer och jag tror att anledningen till att du inte citerade var för du vet att det stämmer!
Citera
2025-09-12, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Det säger jag ingenting om, men de kommer aldrig att bli åtalade för dylikt då 1st Amendment är heligt i USA. Sen att företag sparkar folk till höger och vänster i USA, det är ju helt enligt normerna.

Vi kanske missförstod varandra då. Kan också ha varit otydligt från mitt håll. Inom statliga myndigheter finns kanske risken för åtal eller diverse disciplinering (inget jag är säker på) vilket inte finns inom vanliga företag & jag håller med om att företag har väldigt enkelt för att sparka folk hur de vill.

Jag tror iaf de kommer rökas ut inom statliga myndigheter, med tanke på att Trump är pres. Vilket också har bekräftats av både Kustbevakningen och Flottan. Sen tror jag många företag kommer göra sig av med dessa personer också.

Vi får väl se hur det slutar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in