2025-09-12, 18:58
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Det kan vara en traumatisk upplevelse för vissa. Speciellt när man har gjort rätt för sig och sedan blir utsatt på det sättet.
Ja, det är hemskt. Jag råkade en gång ut för att polisen stoppade mig och tvingade mig att visa mitt körkort, trots att jag inte begått något brott och jag har ett giltigt körkort. Men de tvingade mig ändå att stanna min bil och veva ner rutan.

Efter den händelsen var jag helt chockad, kunde inte sova och var tvungen att stanna hemma från jobbet helt eller delvis i nästan tre år. Jag har försökt få ut ett skadestånd från polisen, men de bara skrattade åt mig. Då blev jag ännu mer kränkt och chockad och var tvungen att vara sjukskriven ännu längre.
Citera
2025-09-12, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proggrogg
Är väl rasister som har slitit sjalen av henne? 😐

Men var/hur framgår det att Khadavri kör hucklelöst nu?
Bilden på henne i artikeln.
https://static.bonniernews.se/images/92/22/9222f05d6b6a415490c4ac78b4e2d625/annan/838@40.jpg
Citera
2025-09-12, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av najah-al-shammari
Mer ur artikeln:

Fatemeh Khavari, 25 år - är det vänsterextremisten som blev känd för sina afghanuppror?

(FB) Fatemeh Khavari Var tog hon vägen?
(FB) Fatemeh Khavaris släktingar semestrar i Iran får gratis flyg hem från Afganistran?
(FB) Skattefinansierade Sveriges Radio gör afghanen Fatemeh Khavari till sommarpratare
(FB) Afghanstrejkens Fatehme Khavari, finns hon ens?

Hade hoppats att jag aldrig mer skulle behöva höra det namnet.

Hon har alltså tagit hit sin mamma och resten av klanen nu.

Det var hon som LJÖG och sade att afghanen som knivhögg en polis på Medborgarplatsen inte varit en del av hennes demonstration. Fast bilder visade att det hade han visst varit, i flera dagar.

Det var hon som lånade ut sitt pass till flyktingsmugglare och avslöjades.

Det var hon som tog kort på svenskar som demonstrerade mot åldersbluffen och sedan hånade deras utseenden (trots att hon själv ser ut som ett monster).

Det var hon som ironiskt skrev "tack Sverige" på twitter efter att en ålderslögnare som fått avslag p
å sin asylansökan begått självmord. Trots att många tusen släppts in via "gymnasieamnestin"

Är hon inblandad då vet man att det handlar om en vidrig mix av hat och lögn.
Citera
2025-09-12, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Bilden på henne i artikeln.
https://static.bonniernews.se/images/92/22/9222f05d6b6a415490c4ac78b4e2d625/annan/838@40.jpg

Okej! 😀 Lyckades missa att det fanns fler bilder, såg bara den på Mamma Khadavri.
Undrar förresten vad hon jobbar med, hade ju fått ”svårt att koncentrera sig på jobbet”.
Media brukar ju vara bra på att betona den biten annars.
Vad kan ligga bakom att det utelämnas?

Och vad ägnar sig Fatheme åt nuförtiden, på fotot ser det ju ut som att hon jobbar på SL/kör tunnelbana? 😲
Citera
2025-09-12, 20:04
Medlem
Anybodykillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Det kan vara en traumatisk upplevelse för vissa. Speciellt när man har gjort rätt för sig och sedan blir utsatt på det sättet.
Precis man vet inte vad personer har upplevt och då kan man åtminstone se hur de reagerar. Om hennes dotter såg att hon var i chock så borde vakterna sett det och varit mer förstående.

Hon hade biljett som hon betalade för och kontrollanterna ville inte ens ta en minut att se den. Vad är det för fel på folk? Måste man gå runt och tänka det värsta om andra?
Citera
2025-09-12, 20:11
Medlem
Fantastiskt med dessa starka invandrarkvinnor som inte ens klarar av att åka tunnelbana.
Citera
2025-09-12, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Hade hoppats att jag aldrig mer skulle behöva höra det namnet.

Hon har alltså tagit hit sin mamma och resten av klanen nu.

Det var hon som LJÖG och sade att afghanen som knivhögg en polis på Medborgarplatsen inte varit en del av hennes demonstration. Fast bilder visade att det hade han visst varit, i flera dagar.

Det var hon som lånade ut sitt pass till flyktingsmugglare och avslöjades.

Det var hon som tog kort på svenskar som demonstrerade mot åldersbluffen och sedan hånade deras utseenden (trots att hon själv ser ut som ett monster).

Det var hon som ironiskt skrev "tack Sverige" på twitter efter att en ålderslögnare som fått avslag p
å sin asylansökan begått självmord. Trots att många tusen släppts in via "gymnasieamnestin"

Är hon inblandad då vet man att det handlar om en vidrig mix av hat och lögn.
Jag tror att det var beskedet att hans ögonsjukdom inte gick att behandla som var anledningen.
Det var som jag minns det en anledning att han och hans bror flydde till Sverige.
Vi har ju "gratis" sjukvård.
Citera
2025-09-12, 20:36
Avslutad
Utlänningen trodde visst att hon var speciell och skulle slippa? Rasistkortet börjar bli lite gammalt nu
Citera
2025-09-12, 20:41
Medlem
Åh nej få visa biljetten och bara ta nästa tåg, Gud vilket traumatisk händelse. Förstår om hon får trauma för livet.
Citera
2025-09-12, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yodawgimbad
Åh nej få visa biljetten och bara ta nästa tåg, Gud vilket traumatisk händelse. Förstår om hon får trauma för livet.

Det var nog nära att hon dog en psykisk död.

Så som hennes dotter förklarat att afghaner gör.
Citera
2025-09-12, 20:49
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Ann
Det hände mig i somras som svensk. De stod tre kontrollanter i rad en bit från spärrarna på station Östermalmstorg.

Inget jag blev upprörd över och hon som tilltalade mig var trevlig och ingen Karen och min hjärna sorterade bort detta som oviktigt tills jag idag fick se den här tråden.

Ingen stor fråga.😸😸

Det är väl så det. Visst jag hade säkert kunnat bli lite irriterad och frågat dem varför de inte kunde kontrollera mig på tåget men inte hade jag gråtit ut i tidningen och kallat det för rasism.
Fast media hade nog inte varit intresserade av min story eftersom jag är svennebanan.
Citera
2025-09-12, 21:07
Medlem
Varför i hela friden skriver media om sånt här? Man får intryck av att invandrare bara har skit att
slänga på det land som tagit emot dom. Får en att tänka på ett och annat som stör ens sinnesfrid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in