2025-09-12, 15:55
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Herregud att Expressen orkar skriva en artikel och dessutom har tid att intervjua både henne och hennes dotter om en sådan ointressant händelse. Händer det öht inget intressantare i världen än att någon fick gå av en tunnelbana och kliva på nästa?

Undrar om de brytt sig om att skriva en artikel om det var en vit svensk som varit med om en så extremt traumatisk händelse?

Det undrar jag också? Självklart har väl något sådant här hänt svenskar också. Särskilt ungdomar kan jag tänka mig.

Är händelsen värre på grund av hennes bakgrund än om den hade hänt mig t.ex. ?
Citera
2025-09-12, 16:27
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Man ska inte ens få kolla biljetter på nyadeln längre? En enkel kontroll leder till drevande och anklagelser över rasism.
Citera
2025-09-12, 16:35
Medlem
Pinoputchins avatar
Artikeln talar sitt tydliga språk, verkligen brutala saker som händer uppe i Fjollträsk, jag skulle aldrig våga bo där. Hu så hemskt!
Citera
2025-09-12, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av najah-al-shammari
Mer ur artikeln:

Fatemeh Khavari, 25 år - är det vänsterextremisten som blev känd för sina afghanuppror?

Högst sannolikhet.
Intressant att hon lämnat sjalen hemma numera.
Så mycket muslim var hon egentligen.
Citera
2025-09-12, 17:05
Medlem
Historien känns halv och lite svår att förstå om man inte får veta varför kontrollanterna agerade såsom de gjorde. Allt som står är att det var en misstanke om något, men sedan visade det sig att kontrollanterna hade fel.

För mig känns det svårt veta vad som hände egentligen.

Men absolut, det är inte kul att bli tvingad gå av tunnelbanetåget och det visar sig bara vara en biljettkontroll. Sådant ska väl kontrollanterna sköta vid spärrarna eller PÅ tåget?

Alltså ville de så gärna kontrollera henne skulle de åkt med tunnelbanetåget.

För övrigt, som resande i kollektivtrafiken så blir jag själv kontrollerad kanske 4-5 ggr i månaden av patrullerande biljettkontrollanter. Det är vardagsmat för mig och jag uppfattar det inte som rasim att jag så ofta blir kontrollerad.

Man får se det positivt. Varje månad sparar jag upp till 7500 kr på att inte tjuvåka.
Senast redigerad av SecretGarden352 2025-09-12 kl. 17:07.
Citera
2025-09-12, 17:38
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Men absolut, det är inte kul att bli tvingad gå av tunnelbanetåget och det visar sig bara vara en biljettkontroll. Sådant ska väl kontrollanterna sköta vid spärrarna eller PÅ tåget?

Om det hände berodde det med hög sannolikhet på att hon inte halade fram biljetten utan började tjafsa istället.
Citera
2025-09-12, 17:44
Medlem
det finns bevakningskameror så det är bara att backa bandet för att se vad som verkligen har hänt.

jag säger inte jamila har gjort nåt fel men vi bör vänta med att se vad innehållet i kamerorna säger.

jag minns en händelse med den där negressen som plankade in bakom ryggen på en som blippade sitt kort i spärrarna. negressen ljög ihop en story och media tog negressens parti tills övervakningsbilderna dök upp. därefter blev det helt tyst kring negressen.

jamilas dotter har heller inte rent mjöl i påsen. länge gullade media med henne tills det uppdagades att dottern hade lånat ut sina resehandlingar till nån som reste in i eu. även där blev det helt tyst kring dottern när allt uppdagades.
Citera
2025-09-12, 17:48
Medlem
Normalt kör man väl biljettkontrollen på tåget och normalt så utfärdar kontrollen kontrollavgifter på tåget.
Möjligen kan man avvisa en person för att fortsätta på platformen men det är ovanligt och jag har aldrig sett det.

Historien låter lite märklig.
Citera
2025-09-12, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Det kan vara en traumatisk upplevelse för vissa. Speciellt när man har gjort rätt för sig och sedan blir utsatt på det sättet.

Jagar alltid folk med utländsk bakgrund för att sätta dit invandrare trots att svenskar har tendens att fuska mer
Citera
2025-09-12, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Högst sannolikhet.
Intressant att hon lämnat sjalen hemma numera.
Så mycket muslim var hon egentligen.

Är väl rasister som har slitit sjalen av henne? 😐

Men var/hur framgår det att Khadavri kör hucklelöst nu?
Citera
2025-09-12, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Om det hände berodde det med hög sannolikhet på att hon inte halade fram biljetten utan började tjafsa istället.
Exakt så.
Citera
2025-09-12, 18:20
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Det undrar jag också? Självklart har väl något sådant här hänt svenskar också. Särskilt ungdomar kan jag tänka mig.

Är händelsen värre på grund av hennes bakgrund än om den hade hänt mig t.ex. ?

Det hände mig i somras som svensk. De stod tre kontrollanter i rad en bit från spärrarna på station Östermalmstorg.

Inget jag blev upprörd över och hon som tilltalade mig var trevlig och ingen Karen och min hjärna sorterade bort detta som oviktigt tills jag idag fick se den här tråden.

Ingen stor fråga.😸😸
Senast redigerad av Lill-Ann 2025-09-12 kl. 18:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in