2025-09-12, 18:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gents
Viktigt att man som vänster påtalar härkomst och ursprung. Det finns nog inga större rassar än vänsterfolket. Kortslutning i hjärnan.
Till och med du borde inse hur korkat det ser ut att en hindu, önskar en kristen nationalist att de ses i Valhall.

Patel är helt jävla lost är sensmoralen och hans förvirrade ledarskap har visat sig när han gick ut på X och hojtade om att mördaren var gripen direkt efter dådet.

Vapenkåt familj?
Han verkar ju inte helt kass att skjuta.

Shooter Tyler Robinson, from a happy, comfortable, middle-class family, oldest son, 4.0 student, well-traveled, gun safety as a boy, engineering school; not a professional sniper.
https://x.com/Kristine_Froeba/status/1966497053992722657

Gun photos were taken at a military fair with his family.
https://x.com/Kristine_Froeba/status/1966508120542158996
Citera
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Jag är rätt så säker på att du inte längre diskuterar själva mordet nu, utan att du bara slösar bort andras tid med ett ointressant gräl.

Tack för att du berättar att du finner diskussionen om den bakomliggande politiska polariseringen ointressant. Jag håller inte med och tänker fortsätta var du än står i frågan.
Citera
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henriksen82
Grabben tillhörde alltså Antifa? Den som då tror att han var republikan har inte alla hästar hemma. Det är som att Expos medarbetare skulle rösta på AFS.

Han som sköt Trump i örat påstods vara republikan men gav monetärt stöd till demokraterna.
Låter lite schizofrent eller vilken psykisk diagnos det nu än må vara tycker jag.

Kanske bland alla dessa diagnoser Tyler Robinsons diagnos helt enkelt bara är "vänsterbliven" (med nåt klämkäckt latinskt namn) till slut ?
(Ny påhittad diagnos av mig men den kanske kommer i framtiden . )
Citera
2025-09-12, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unlucky-Monkey
Lögnen och desinformationen är vänsterns främsta vapen näst efter terrorattentat!
Exakt! Även högerns främsta vapen näst efter terrorattentat!

Så, same same.

Eller du tror kanske att Trump är en av världens bästa golfare, att Espein-listan är hittepå av Demokraterna och att January 6 var en fredlig demonstration.
Citera
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Han var inte så gammal när bilden togs:

https://www.dailymail.co.uk/news/article-15086467/Tyler-Robinson-Charlie-Kirk-killer-identified-Utah-Trump.html
Nej, men jag tänkte på att de hittat någon med det namnet som skänk pengar till Trumps kampanj 2020.
Citera
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Tydligen så hängde han i ANTIFA discords i USA. Drogs nog in i vänsterradikalism på universitet.

Ändå så oväntat. Uppväxt i Utah i en kristen familj där nån från kyrkan är involverad i att få fast honom. Kärnfamiljsuppväxt. Väldigt intelligent som maxar USAs motsvarighet till högskoleprovet. Får stipendium för att studera och väljer tekniskt.

Helt seriöst tror jag att 99% av den gruppen är republikaner av hävd.

Vad är dina källor?

Det påstås och spekuleras mycket nu. Vad vet vi egentligen om GMs politiska hemvist och ideer?
Citera
Medlem
liten.igelkotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Fy fan vilken mardröm för skyttens pappa också. Tänk att lämna in sin son till ett potentiellt dödsstraff. Självklart gjorde han helt rätt, men jag vete fan om jag skulle klara det.

Ja verkligen. Dödstraff är ytterst troligt. Om inte blir det livstid. Jävligt jobbigt för pappan oavsett.
Citera
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
Om det stämmer att det finns fler slavar i världen idag i just detta nu än vad som totalt skeppades från Afrika till Amerika under trehundra år, är det då inte bra att det belyses så att vi kan hjälpa dagens slavar före att förfasa oss över slavarnas hemska öde och leverne på 1600-talet?
Det var inte det Kirk sa.

Han sa att den största slavhandeln i amerika är den som kriminella gör idag och syftade på någon slags människohandel som hade med invandring vid södra gränsen att göra.

Det är ju helt absurt och historielöst påstående, ett rent hån mot de ättlingar till indiander och afrikaner som sålts och hållts som slavar.

27:10 i detta klipp:
https://youtu.be/xyAqMIZdX5g?si=WPhWvhRnHQFqk7Ci
Senast redigerad av Kungenshora 2025-09-12 kl. 18:32.
Citera
2025-09-12, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TedGaandie
Det är en annan person. Jag har kollat igenom det där redan.. Gärningsmannen bodde inuti "Orem".

(FB) Charlie Kirk mördad under debatt i Utah (2025-09-10)
Han bodde inte i Orem 2020?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henriksen82
För amerikanerna spelar det nog mindre roll om han var demokrat eller republikan. Vänstern har ändå redan polariserat frågan genom att håna Kirk och fira mordet på sociala medier. Det blir svårt att vända detta….

Den minoritet som är vänster som har hånat Kirk har uppmärksammats oproportionerligt. Maga-högern förklarade ”krig” och sa att vänstern var skyldig för attentatet. Att elda på med sån retorik är helt orimligt. Medan de flesta namn på vänstern genast fördömde attacken.

Att det inte spelar någon roll om han var demokrat eller republikan beror primärt på hur hjärntvättad maga är.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Nej, men jag tänkte på att de hittat någon med det namnet som skänk pengar till Trumps kampanj 2020.

Vänstern är helt desperat nu…vänsterextrem mördaren och hundratusentals vänsterhjon som gjort bort sig på sociala medier. Tufft dygn minst sagt.
Citera
2025-09-12, 18:27
Medlem
ncr04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TedGaandie
Det är en annan person. Jag har kollat igenom det där redan.. Gärningsmannen bodde inuti "Orem".

(FB) Charlie Kirk mördad under debatt i Utah (2025-09-10)
Var hittar du det?
Citat:
Robinson grew up in Washington, Utah, and earned a scholarship to attend Utah State University after a strong academic record in high school, but dropped out after just one semester, according to public records, social media and a university statement.

Robinson’s hometown is a quiet suburb of St. George, a city in the southwest corner of the state. It’s about a three-and-a-half-hour drive from Utah Valley University, where Kirk was gunned down on Wednesday afternoon while holding a campus event.
https://edition.cnn.com/2025/09/12/us/tyler-robinson-charlie-kirk-shooting-suspect-invs
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in