2025-09-12, 19:01
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Det är inte antifa-symboler. Det är bara smått förvirrade "fuck you"-noteringar, sannolikt inristade av den också förvirrade gärningsmannen, som verkar ha varit övertygad om att Kirk är en "fascist".

Citat:
"Hey fascist! Catch!" followed by an up arrow symbol, a right arrow symbol, and three down arrow symbols.

Så nu ska vi alltså enligt dig låtsas som att "Three Arrows symbol" inte används av just antifa i USA?

https://en.wikipedia.org/wiki/Three_Arrows
Citera
2025-09-12, 19:03
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Mobbing... Han hånade och förlöjligade människor och postade dem online. Mobbing kallas det. Uppenbarligen gick säkringen på en 22 åring och killen dog. Var inte Kirk också ung? Vuxna hade kunnat avbryta det han höll på med men Trump vill utnyttja honom. Nu anklagar Trump media och Demokraterna när det är en 22 åring han borde skylla mordet på. Jäkligt omoget att utnyttja Kirks mord och skapa ännu mer hat. Givetvis medvetet från Trump.

Kirk var 31 och GM är 22, båda således fullt vuxna individer.

På vilket sätt hånade och förlöjligade Kirk människor menar du? Tvärtom har jag fått intrycket att han var väldigt rättvis och respektfull i sina debatter. Att tycka olika om någonting är inte mobbing.
Citera
2025-09-12, 19:03
Medlem
Mycket skitsnack nu. Finns andra trådar för politiska diskussioner. Vad vet vi om 22-årige Tyler Robinson som är gripen? Har man gått ut med några uppgifter på vad som kopplar honom till mordet?
Citera
2025-09-12, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Och från vilken officiell källa har du snappat upp den informationen... reddit?

Det har rapporterats av bla CBS News.
Citera
2025-09-12, 19:05
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snarkomat
Mycket skitsnack nu. Finns andra trådar för politiska diskussioner. Vad vet vi om 22-årige Tyler Robinson som är gripen? Har man gått ut med några uppgifter på vad som kopplar honom till mordet?

Du är i politik-tråden. Din fråga är kanske mer relevant i Aktuella Brott-tråden?
Citera
2025-09-12, 19:06
Medlem
ncr04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doncroce
Så nu ska vi alltså enligt dig låtsas som att "Three Arrows symbol" inte används av just antifa i USA?

Det som ska finnas skrivet på hylsorna verkar ha med det (svenska) spelet Helldivers 2 att göra.

https://x.com/NickFondacaro/status/1966506711566499980

Den här hittade jag på Youtube (Bella Ciao):
https://www.youtube.com/watch?v=n08Hir8sspM
Citera
2025-09-12, 19:06
Medlem
Huntsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andrimner
Tack. Det är ju helt uppenbart att vi lever i ett samhälle där skolan totalt misslyckats med att lära ut något så oerhört viktigt som hela grunden för demokratin. Yttrandefrihet.

Samma människor som hatar Charlie Kirk och rättfärdigar att han mördades är samma människor som inte har några som helst problem med att importera kvinnoförtryckande islamism eller hylla totalitära ideologier som bevisligen leder till massmord.
Dom har inte heller några som helst problem med att hylla en destruktiv missbrukare och knäböja när han dog.
Att däremot försvara det fria ordet har dom dock stora problem med. Det säger en del om hur dom fungerar.
Ska demokrati funka måste alla respektera spelreglerna för demokrati. Respekterar man inte dessa regler så blir det snabbt brutalt. Personligen hoppas jag på det bästa men förbereder mig för det värsta.
Citera
2025-09-12, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ncr04
Det som ska finnas skrivet på hylsorna verkar ha med det (svenska) spelet Helldivers 2 att göra.

https://x.com/NickFondacaro/status/1966506711566499980

Den här hittade jag på Youtube (Bella Ciao):
https://www.youtube.com/watch?v=n08Hir8sspM

Handlar om en av inskriptionerna, inte alla.
Citera
2025-09-12, 19:08
Avstängd
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Ja du. Nu är jag ingen expert på Martin Luther King men det finns säkert saker som går att att kritisera med honom precis som med alla andra människor. Eller tror du att han var helt ofelbar?

Jag var tvungen att googla exakt vad det är Kirk sagt om honom.

Det ligger det väl något i. Många i USA talar om King som om han vore ett helgon eller en sagofigur snarare än en vanlig människa med fel och brister. Påminner om den personkult som i varje fall tidigare fanns kring Washington och Jefferson. Men dessa är idag även föremål för kritik.

Helig ko är nog rätt. Liksom att USA idag är i uselt skick.
Men han kommer inte till saken om exakt vad det är för brister han ser hos King.
Blev det något program där Kirk fick utveckla sin syn på honom tro? Eller har mördaren nu sett till att det aldrig blir av?

Hur som helst: Är detta verkligen en viktig fråga när man skall bedöma Charlie Kirk. Han riktar kritk mot en person som nästan alla andra hyllar. Är det i sig dåligt?

Det är märkligt att häda minnet av Martin Luther King på så sätt utan att tala ur skägget så jag undrar vilken kritik som det kan va mot Marthin Luther King?
Marthin Luther King tillhörde den pacifistiska sidan av medborgarättsrörelsen och borde inte ses som kontroversiell idag.

Framförallt var Martin Luther King större än Charlie Kirk!
Det kanske var det som retade Kirk?
Att en svart man var större än honom själv?
Senast redigerad av Kungenshora 2025-09-12 kl. 19:11.
Citera
2025-09-12, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Då ska vi se om jag kan få dig att förstå.
Är RISKEN större, för en kvinna eller man, att bli våldtagen om hen går ut ensam på kvällen, mot att hen går i sällskap med andra?
Eller är RISKEN mindre?
Sluta flytta målstolparna. Du är inte så intelligent som du tror, ditt stackars Dunning Kruger-offer. Det går bra att fråga vad jag menar när frågeställningen flyger över ditt klenbegåvade huvud.

Jag förstår att tomheten du känner inombords temporärt kan döljas via placeboeffekten att ändlöst babbla på nätet men du behöver prata med någon som bryr sig för att kunna bota hopplösheten på riktigt. Jag är inte personen du söker, du får tyvärr klara dig på egen hand här.
Citera
2025-09-12, 19:09
Medlem
Huntsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Jaha och vilken kritik förtjänar medborgarrättsrörelsen av en pajas som Kirk med jättestort huvud, pytteliten käke och ögon som sitter alldeles för nära varann för att det ska se friskt ut?

Det är trams att hylla en lobbyist som säger vilken skit som helst för att få sponsorpengar med "yttrandefrihet".
Blir ju inte bättre av att Charlie Kirk såg ut som en typ som håller kvinnor fångna i källare, hans fula uppsyn är verkligen obehaglig.
Du är en riktigt obehaglig typ, lycka till att stå ut med dig själv...
Citera
2025-09-12, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doncroce

Precis. Vänstern slår gärna knutar på sig för att förvrida verkligheten utan att skämmas det minsta dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in