2025-09-12, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aquaman1
Uppfostrad av registrerade republikaner. Bar Trump-kostym på Halloween. Har donerat pengar till Trumps kampanj.

Samma gamma vanliga. Ändå skyller man på ”vänstern”, invandrare, transpersoner etc. Som vanligt.

Misslyckas i skolan, börjar få ett djupare politiskt engagemang och radikaliseras genom kontakter med Antifa.. ptja..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Den här händelsen kommer att vara glömd redan nästa vecka för att gärningsmannen visade sig vara en MAGA supporter och en vit ung man. Hade det varit en gärningsman med LITE mörkare hudpigment så hade det varit hus i helvetet. Hyckleriet når inga gränser.

Tror ni att GM gillar rostbiff eller? Är han singel?

Tror du har fel. Detta mord kommer att forma USA under lång tid framöver.
Mordet på Iryna och trans-skolmassakern i den kristna skolan kommer inte heller att glömmas bort.

Minns vilken storseger Trump vann sist.
De stämningar som bar fram honom då har stärkts mycket kraftigt nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DemosthenesNu
Debatteknik från Kirk-handboken

Inte alls. Jag är äldre än dom flesta här. Jag var också 17 år en gång. Det var mycket jag inte förstod då.
Man mognar är med om mycket och får en annan syn på människor och livet.
Man blir defintivt klokare och slutar se världen i svart och vitt.
Citera
2025-09-12, 18:48
Medlem
Ögonen skriker för mycket soja och Reddit…
Citera
2025-09-12, 18:48
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fetgirig
Jag förstår hur du tänker. Du menar som när man frågar "hur kvinnan var klädd när hon blev våldtagen". Jag tycker dock inte att det är en godtagbar ursäkt för att ge sig på folk. Förmodligen därför jag inte behöver knapra medicin för att uthärda dagen.

Då ska vi se om jag kan få dig att förstå.
Är RISKEN större, för en kvinna eller man, att bli våldtagen om hen går ut ensam på kvällen, mot att hen går i sällskap med andra?
Eller är RISKEN mindre?
Citera
2025-09-12, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Vem f-n bryr sig om en man som sagt att bögar ska stenas till döds?

Och än mer, vem f-n kan tycka att denna man ska bli martyr. Det var han VERKLIGEN inte värd.

Tycker man att bögar ska stenas till döds är man inte på något vis bättre än al-qaida, talibaner eller annat avskum.

En av många missuppfattningar som spridits om Kirk. Stephen King har bidragit till desinformationen, och bett om ursäkt.
Kirk ville vare sig stena dig, eller någon annan. Du kan lugna ned dig.

Citat:
"I apologize for saying Charlie Kirk advocated stoning gays," he wrote. "What he actually demonstrated was how some people cherry-pick Biblical passages."

The writer known as the "King of horror" had written in a since-deleted X post that Kirk, who was fatally shot at a Utah college campus on Wednesday, had "advocated stoning gays to death."

In separate posts, King said: "I have apologized. Charlie Kirk never advocated stoning gays to death," adding: "This is what I get for reading something on Twitter w/o fact-checking. Won't happen again."
https://www.newsweek.com/stephen-king-charlie-kirk-apology-2128875
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joulija
Jävlar i min lilla låda vad alla är förbannade. Otroligt HAT som pågår. Vänstern ska dö, högern är åt helvete, transor och bögar.. Dra mig baklänges alltså.

Varför måste det bli ett så enormt polariserande?

Det är fruktansvärt att en man har blivit mördad.
Att vinkla det till att alla som har en viss åsikt ska dö, våldtas, brännas m.m. är att dra det på tok för långt i min bok.

Det är som att alla försöker kontrollera narrativet för att totalt sänka motpolen.

Leder inte det till mer hets, hat och våld?

Hade det ”bara” varit ett ensamt psyko som sköt ihjäl Kirk hade det inte låtit såhär. Att många vänstermänniskor helt öppet gläder sig och hånar det som skett är det som ger helt berättigade reaktioner. Enligt mig är de dock fortfarande på tok för milda.
Citera
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henriksen82
Vi har bara indicier än så länge men att skriva i Antifa-grupper på Discord samt sjunga Antifas slagsånger ser ju inte så bra ut…

Och från vilken officiell källa har du snappat upp den informationen... reddit?
Citera
2025-09-12, 18:51
Medlem
TotalWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andrimner
Tack. Det är ju helt uppenbart att vi lever i ett samhälle där skolan totalt misslyckats med att lära ut något så oerhört viktigt som hela grunden för demokratin. Yttrandefrihet.

Samma människor som hatar Charlie Kirk och rättfärdigar att han mördades är samma människor som inte har några som helst problem med att importera kvinnoförtryckande islamism eller hylla totalitära ideologier som bevisligen leder till massmord.
Dom har inte heller några som helst problem med att hylla en destruktiv missbrukare och knäböja när han dog.
Att däremot försvara det fria ordet har dom dock stora problem med. Det säger en del om hur dom fungerar.

Jänkarna har börjat se igenom detta och vi har nu ett antal republikanska mandatperioder på rad att vänta. Det kommer ta väldigt länge innan vi har en Demokratisk President igen. USA kommer förändras i grunden under tiden, bli allt mer konservativt och även kristet. Skulle inte bli förvånad om t.o.m Kalifornien gör den resan. Tror det dyker upp här i Europa småningom, vilket det brukar göra "over there".
Citera
2025-09-12, 18:52
Medlem
Först flera mordförsök på Donald J Trump under hans senaste valkampanj.
Ett som var millimetrar från att lyckas.

Nu ett mord på en brilliant konservativ debattör (Charlie Kirk) som stöttat Donald J Trump.

Orsakat och underbyggt av vänstermedias hatdrev mot konservativa.

Nu har kulturmarxisterna bevisat att de är våldsbejakande och direkt eller indirekt stödjer våld som politisk metod. Se på BLM, AFA, den radikala miljörörelsen och inte minst vänsterns Hamassympatisörer.

Nu är det bevisat att kulturmarxismen gått in i en nästa våg där våld, hot och mord mot kritiker är kulturmarxismens nya Modus Operandi.

Det räckte inte med brunsmetning, infiltration av media och statsapparaten så nu har kulturmarxismen gått in i nästa fas.

För att försvara sig har nu kulturmarxisterna börjat anklaga "högern" för att ha lika stor skuld till dessa dåd och att det är högerns retorik som lett fram till kulturmarxisternas våld.

Nej detta är endast kulturmarxisterna skyldiga till.

Dags att kultrurmarxisterna ser sig själva och spegeln och inser att de startat ett lågintensivt krig världen över och att de stöttas av Putin och Xi Jiping.

Shame on you!
Citera
2025-09-12, 18:53
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anabolatorsken97
Ögonen skriker för mycket soja och Reddit…

Precis som med alla andra vänsterliberala muppar.
Citera
2025-09-12, 18:53
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Jaha och på vilket sätt är det berättigat av lobbyister idag att predika mot medborgarrättsrörelsen och kritisera martin luther king?

Vilken kritik förtjänar en så okontroversiell och kristen person som Martin Luther King?
Yttrandefrihet kallas det. Du får argumentera emot.

Vem har rätt att tvinga andra att anse att någon inte är det kön de är födda som. Det är en motreaktion. Det är yttrandefriheten som gör att svarta i USA har rätt att angripa judar. Du är inte van med yttrandefrihet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in