2025-09-12, 18:37
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unlucky-Monkey
Enligt gammelmedia,lögnpressen och smutspressen! Litar du inte på din främsta nyhetskälla?
Eller lider du av vänsterextrema konspirationsteorier? För mycket svamp kanske i dubbelbemärkelse!

Jag är inte ett dugg vänster. Tror du det är lätt att följa denna tråd och alla miljoner artiklar? Din jävla neandertalare.
Citera
2025-09-12, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Det var inte det Kirk sa.

Han sa att den största slavhandeln i amerika är den som kriminella gör idag och syftade på någon slags människohandel som hade med invandring vid södra gränsen att göra.

Det är ju helt absurt och historielöst påstående, ett rent hån mot de ättlingar till indiander och afrikaner som sålts och hållts som slavar.

27:10 i detta klipp:
https://youtu.be/xyAqMIZdX5g?si=WPhWvhRnHQFqk7Ci

Bli rövknullad 10 ggr per dag eller plocka bommull? Jag väljer bommullen till skillnad från dig.
Citera
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laddsteffe
Är skytten transsexuell?

Knappast, och inte antifa heller. Det är bara mediatrollen som passar på och sprider stolligheter när de har chansen, för att försöka få ännu litet mer bensin på elden.

Det verkar vara nån som var en helt vanlig amerikansk kille, sen hände nåt under första året på universitetet och han hoppade av, och ett par år senare får han nånstans ifrån idén att skjuta Kirk.

De som inte vill ha mer våldsamheter tycker det är bra att det är en förvirrad 22-åring, de som hoppades på raskrig eller ideologiskt krig är förstås besvikna. De hade hellre sett att det var en antifa-komplott, gärna med transsexuella inslag...
Citera
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andrimner
Jag skulle kunna skriva en replik och förklara varför du har fel.
Avstår dock och tycker du ska göra följande. När du går och lägger dig ikväll så funderar du över det du har skrivit till mig.
En dag när barnmaten inte längre serveras till frukost kanske du mognar och inser hur sinnessjukt och omoget ditt resonemang är.
Problemet är ju inte en åsikt som vissa inte gillar. Problemet ligger helt hos dom individer som inte tål att höra något dom ogillar. Det är dessa individer som skapar våldet.

Nope.
När du kojjar ikväll ska du fundera över vilken roll Kirk hade i polariseringen samt vad detta i praktiken leder till (å inte i din sagovärld utan i den verkliga världen)

Återkom med rapport.
Citera
2025-09-12, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
Förlåt, du är uppenbarligen inte läskunnig. Om jag använder versaler kanske?

VAD ÄR DIN KOMMENTAR PÅ TRUMPS SVAR/REAKTION I DETTA KLIPP?

https://x.com/atrupar/status/1966527303724278261

Den länken fanns inte med i det du skrev, du bara utgår ifrån att jag klickar på länkar från andra användare? Otroligt. Vad Trump anser är jag mindre intresserad av faktiskt, han har kontroversiella åsikter om allt den mannen.
Citera
2025-09-12, 18:39
Medlem
Benny98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Trump kommer ju inte vara sitta i juryn så han kan inte bestämma om det blir dödsstraff eller inte. Självklart kan han dock beordra militären att avrätta gärningsmannen utan rättegång.

Punkt 5 passar inte in på något sätt överhuvudtaget. Kirk var inte en myndighetsperson. Punkt 2 är väl det enda som är i närheten av att passa in men då det bara var ett enda skott och ingen stod direkt bakom i skottlinjen så blir det knepigt att hävda att det passar. Om ett sånt här mord kvalar in så skulle i princip alla mord göra det, och det var ju inte det som lagstiftningens syfte är. Det finns ju en anledning till att endast mord med försvårande omständigheter kan ge dödsstraff.

Man kan absolut hävda att han riskerade andra människors liv genom att skjuta Kirk. I attentatet mot Trump häromåret blev en tvåbarnsfar de facto mördad på det sättet. Och nej, man kommer inte att ta hänsyn till att han hade en klar siktbild eller liknande invändningar. Ett litet ryck vid avfyrningen så hade han kunnat knäppa någon i publiken eller vid scenen.

Det finns också ett massivt politiskt tryck från både guvenören och presidenten att han ska dömas till döden. Ingen annan än hans försvarsadvokat kommer att ha ett intresse av att han inte ska avrättas.

Däremot är det korrekt att punkt 5 inte kan tillämpas, Kirk var ju ingen politiker. Men det behövs inte heller för att han ska dömas till döden.
Citera
2025-09-12, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unlucky-Monkey
Enligt gammelmedia,lögnpressen och smutspressen! Litar du inte på din främsta nyhetskälla?
Eller lider du av vänsterextrema konspirationsteorier? För mycket svamp kanske i dubbelbemärkelse!
Det var WSJ som rapporterade att en utredare sa att det var trans-symboler på ammunitionen.

Men det verkar bara vara en stämpel av tillverkaren; https://x.com/hissgoescobra/status/1966282732008591369

Vad som stod på ammunitionen var:

The inscription on one recovered fired casing said "Notices, bulges, OwO what's this?"

There were also inscriptions on three recovered unfired casings. Those said:

"Hey fascist! Catch!" followed by an up arrow symbol, a right arrow symbol, and three down arrow symbols
"Oh bella ciao, bella ciao, bella ciao, ciao, ciao"
"If you read this, you are gay LMAO"

https://eu.usatoday.com/story/news/politics/2025/09/12/charlie-kirk-shooter-tyler-robinson-gun-casings-inscriptions/86111606007/
Citera
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Vad är dina källor?

Det påstås och spekuleras mycket nu. Vad vet vi egentligen om GMs politiska hemvist och ideer?

Vad säger det om GMs politiska hemvist och ideer att hen ristat in ANTIFA symboler på ammunition och vapen?
Citera
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PannkakaOneMillion
Bli rövknullad 10 ggr per dag eller plocka bommull? Jag väljer bommullen till skillnad från dig.
Va?

På vilket sätt gör det den legala slavhandeln med negrer och indianer mindre omfattande än den illegala amerikanska slavhandeln idag?

Det är äcklig rasistisk historierevisionism och apropå att visa respekt för mördade personer som ni säger högern är så bra på, många negerslavar och indianer har mördats helt legalt i amerika.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Knappast, och inte antifa heller. Det är bara mediatrollen som passar på och sprider stolligheter när de har chansen, för att försöka få ännu litet mer bensin på elden.

Det verkar vara nån som var en helt vanlig amerikansk kille, sen hände nåt under första året på universitetet och han hoppade av, och ett par år senare får han nånstans ifrån idén att skjuta Kirk.

De som inte vill ha mer våldsamheter tycker det är bra att det är en förvirrad 22-åring, de som hoppades på raskrig eller ideologiskt krig är förstås besvikna. De hade hellre sett att det var en antifa-komplott, gärna med transsexuella inslag...

Vi har bara indicier än så länge men att skriva i Antifa-grupper på Discord samt sjunga Antifas slagsånger ser ju inte så bra ut…
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Nope.
När du kojjar ikväll ska du fundera över vilken roll Kirk hade i polariseringen samt vad detta i praktiken leder till (å inte i din sagovärld utan i den verkliga världen)

Återkom med rapport.
Innerst inne vet du att jag har rätt och en dag kommer du erkänna det. Du är dock för ung och omogen än.
Citera
2025-09-12, 18:41
Medlem
Bajslukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Kirk bråkade och hängde ut människor. Du tror att du kan bråka så utan konsekvenser? Träffar du mig på stan och knuffar mig med flit så åker du rakt in i en vägg med huvudet före. Men de 100 du gjorde det på innan gjorde kanske inte tillbaka. Såhär fungerar verkligheten.
Vad Kirk gjorde förstår du inte ens. Antar du diskuterar något du har noll koll på. Jag har släktingar i USA sedan 30 år...
Men nu är det ju lite skillnad på att gå runt och knuffa folk på stan, och att ge andra människor en mikrofon och möjligheten att debattera politik..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in