2025-09-12, 18:08
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henriksen82
Du har gång på gång menat att Kirk får skylla sig själv.

Nej. Jag har sagt att han har bidragit till detta politiska klimat som i sin tur leder till ökat politiskt våld. Förstår du skillnaden?

Citat:
Det är att relativisera mordet.

Relativisering kan vara legitim, vilket det är i detta fallet. Men nu blev det bestämt lite för svårt för dig. Jag kan ju inte gärna begära att du ska förstå vidare implikationer av politisk polarisering.

Citat:
Du har hållit på i ett dygn nu, vi fattar.

Fast ni gör ju tyvärr inte det.
Citera
2025-09-12, 18:09
Avstängd
TedGaandies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firrex
Jag tror inte på dödsstraff. Jag är glad att vi inte har det i Europa oavsett hur hemsk människan varit.

Återfallsförbrytare står för en stor del utav brottsligheten.

Av samtliga 75 754 personer med en ingångshändelse 2022 återföll 17 690 personer, eller 23 procent, i brott inom ett år. Bland kvinnorna återföll 16 procent och bland männen återföll 25 procent inom ett år.

Andelen återfall ökade tydligt med antalet belastningar fem år före ingångshändelsen. Bland personer med 9 eller fler tidigare belastningar återföll 80 procent inom ett år.
Citera
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Oj, det där svider nog.

Är den lille mördaren….

……. REPUBLIKAN?

Vem kunde ana? 😅🤣😂
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aquaman1
Uppfostrad av registrerade republikaner. Bar Trump-kostym på Halloween. Har donerat pengar till Trumps kampanj.

Samma gamma vanliga. Ändå skyller man på ”vänstern”, invandrare, transpersoner etc. Som vanligt.

Och sjunger samtidigt Antifa-sånger? Aldrig hört något liknande.
Citera
Medlem
Jag noterar att den notoriska retardvänstern hittat till tråden och förtvivlat försöker med det gamla cirkustricket att intala sig själva att vänstemördaren egentligen är "höger" som mördar sina egna och dessutom skriver "fascist" på magasinet.

Förfallet av Sverige började inte igår, inte heller när Trump blev president. Allt började 1995 när staten lade ner Beckomberga mentalsjukhus och outsourcade vården av alla psykpatienter åt oss normala människor i samhället.

Ni TDS:are som känner er träffade (häpp) behöver inte citera mig, jag kommer inte att svara på er meningslösa rappakalja.
Citera
2025-09-12, 18:10
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Säger personen som inte tyckte vi skulle tramsa. Du lever knappast som du lär.

Vill du diskutera med mig får du höja dig. Säg vad du far efter istället för att tramsa.

Suck. Det är två jätteenkla frågor:
Är vi överens om att Charlie Kirk kände till detta samband?
Är vi överens om att Charlie Kirk tjänade på bidra till polariseringen?
Citera
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matrixmorpheus
https://www.fec.gov/data/receipts/individual-contributions/?contributor_name=tyler+robinson&contributor_city= St+george&contributor_state=UT

Snubben donerade till trumps kampanj 2020. Aj aj vad säger ni nu då trumptards?

Om du antyder att han skulle vara pro-Trump idag så måste du vara riktigt korkad.

Han dödade Kirk för att han inte gillade hans åsikter.

Kirk = republikan/konservativ.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Jag förstår precis allt du skrivet, det gör jag.

Jag tror du är en bra person med vettiga sunda åsikter.

Det sorgliga är; att ingen av oss lever i din värld.

Så antingen så rättar man sig och förstår det eller så gör man det inte och då får man det man ber om.
Det friska var att få kunde förstå att jorden vandrade runt solen och inte solen rumt jorden. Om det var sorgligt vet jag inte. Du avgör.
Gonatt fr värmen
Citera
2025-09-12, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Att har man fiender som hatar en ska man vara försiktigare än så. Det finns alltid individer som är berädda att döda dem de hatar. Benägenheten att skrida till verket är nog normalfördelad.
Ja, du borde ju tyvärr veta. Din idol blev ju uppspikad på ett kors för sitt budskap.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
"Tog sig tid" my ass. Det var de enda debatterna han klarade av att vinna

Baserat på vad?

Det var inte därför han blev skjuten.

För att kunna vinna debatten har han ju tagit sig tid.

Vad jag tror, som jag skrev.

Det var en reflektion från min sida angående en av hans åsikter, inte nödvändigtvis motivet.
Citera
Avstängd
Unlucky-Monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuppruskaren
Spelar ingen roll om han får dödsstraff, hinner inte verkställas innan Newsom är president och benådar honom.

Tyler Robinson du är vår hjälte.

Notera att exakt så skulle vilken socialdemokratisk politiker eller opinionsbildare uttrycka sig! Otroligt läskigt att det tänks och tycks så i maktens korridorer! Vänsterextremismen måste krossas om vi ska en levande demokrati kvar!
Citera
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TedGaandie
Återfallsförbrytare står för en stor del utav brottsligheten.

Av samtliga 75 754 personer med en ingångshändelse 2022 återföll 17 690 personer, eller 23 procent, i brott inom ett år. Bland kvinnorna återföll 16 procent och bland männen återföll 25 procent inom ett år.

Andelen återfall ökade tydligt med antalet belastningar fem år före ingångshändelsen. Bland personer med 9 eller fler tidigare belastningar återföll 80 procent inom ett år.

Minskar brottsligheten i de stater där det utövas dödsstraff?

Svar: nope
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in