2025-09-12, 17:44
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unlucky-Monkey
Magdalena Andersson har ett ansvar, socialdemokraterna använder expo och psyksjuka galna vänsterextremister som antifa som sina egna stormtrupper för att hota och skrämma folk till tystnad, det har vi ju sett gång på gång! Hur har du kunnat blunda för det? Leker du mitten bara och trollar ihjäl mig för nöjets skull?
Att du helt lyckats missa högerns politikers och mediers hatretorik, vittnar om din tillhörighet.
Citera
2025-09-12, 17:44
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalk-Allan
En intressant grej är i denna presskonferensen som släpptens nyss så säger chefen för FBI när han avslutar sitt anförande - "Lastly, to my friend Charlie Kirk, rest now brother, we have the watch, and i see you in Valhalla" Vad tror ni han menade med det? Charlie var väl en väldigt kristen person?

Vid tidpunkt där det sägs. https://youtu.be/5FvFDRh5wSA?t=755
Här på Flashback kan folk inte skilja på assyrier, syrianer, och syrier, då kan vi väl inte förvänta oss att en indier ska hålla koll på skillnaden mellan kristendom och asatro?
Citera
2025-09-12, 17:45
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Ok, jag tyckte jag svarade d8g.

Recollections may vary. Det är en enkel fråga:
Ja eller Nej, finns det ett samband mellan polarisering och politiskt våld?
Citera
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pittbrad
Fast han förespråkade också tron på att en vindpust kom in i en kvinna och sedan ut genom hennes fitta som en man, dvs psykosen och vanföreställningen gud. Trams som bibel och Koran för ju mänskligheten och vetenskapen bakåt och inte framåt
Shit vilka sjuka saker de förespråkar dessa kristna dårar.
Citera
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aquaman1
Den där Kash Patel (?) är en jubelidiot som verkar gå på droger. Han vet nog inte att Kirk var evangelist och han vet nog inte vad Valhall är heller.

Inte många indier i Valhalla, skulle jag tro. Inte så många ryggradslösa och inställsamma människor heller, faktiskt. Åtminstone så där traditionellt sett så är det andra egenskaper som krävs...
Citera
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Han kommer få dödsstraff och de kommer förmodligen snabba på det hela.

Han hade ihjäl Kirk i HELT fel delstat.

Trump kommer dessutom pusha stenhårt för dödsstraff och det finns inte en enda domare som kommer våga yrka någonting annat
Ytterst tveksamt om detta mord passar in på något som kan ge dödsstraff i Utah: https://en.wikipedia.org/wiki/Capital_punishment_in_Utah
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av area50
Utah har avrättningslagar som kan innebära "Execution by firing squad", så vi for hoppas på det
Ovärdigt av en demokrati däremot.
Citera
2025-09-12, 17:46
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andrimner
Jag ogillar det du just skrev eftersom det är ett angrepp på det fria ordet och därmed grunden för demokratin. Du förtjänar att någon plockar dig.

Tycker jag det jag nyss skrev? Nej det gör jag inte. Det var dock ett retoriskt exempel på problematiken i ditt helt hjärndöda resonemang.
Problemet är EXAKT såna som du som sprider förakt och avsky mot det fria ordet.
jag är höger men har vänner som är kommunister. Jag hatar deras åsikter och dom hatar mina.
Skillnaden är att vi båda sen länge förstår skillnaden mellan sak och person.

Med ditt förakt och hat mot oliktänkande skapar man ett klimat där ALLA OAVSETT åsikt inte längre vågar yttra sig. Vi är alla ansvariga för att skapa ett klimat där kan tala fritt utan att idioter som du tycker att den som har åsikter någon ogillar ska dö.

Det du skriver visar egentligen varför yttrandefriheten behöver försvaras nu mer än någonsin.
Du säger: ’han fick skylla sig själv’. Nej ingen förtjänar att bli tystad, hotad eller attackerad för sina ord oavsett hur vidriga de kan uppfattas. Den som försvarar censur eller våld mot en meningsmotståndare har i praktiken erkänt att de saknar argument.

Du jämför med en kvinna i kort kjol som blir våldtagen. Där säger du själv att hon inte förtjänar det men ändå lägger du skulden på henne. Det är samma sorts tänkande som förövaren själv använder: att skulden ligger hos offret. Den logiken är rutten oavsett om det gäller överfall eller yttrandefrihet.

Yttrandefriheten finns just för att skydda även de vi avskyr. Du får hata Kirk du får kalla honom hycklare och extrem men när du rättfärdigar att han ska ’tas ner några pinnhål’ för sina ord öppnar du dörren för att du själv en dag blir nästa offer.

Den dag du applåderar att en röst tystas för att du inte gillar den då har du i praktiken sålt bort din egen frihet. Högst troligen är du för korkad för att förstå allt detta.

Jag förstår precis allt du skrivet, det gör jag.

Jag tror du är en bra person med vettiga sunda åsikter.

Det sorgliga är; att ingen av oss lever i din värld.

Så antingen så rättar man sig och förstår det eller så gör man det inte och då får man det man ber om.
Citera
2025-09-12, 17:47
Avstängd
Unlucky-Monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
Måhända, jag tänker högt bara. Sanningen är att vi inte vet ännu, kanske får vi aldrig veta. Tragiskt alltsammans.

Okej, okej, svårt att veta när så många olika troll till gravskändare skriker sig hesa över mordet på en kärleksfull småbarnsfar som tog debatten även med de mest sjuka och försökte ärligt talat hjälpa dem till ett bättre och harmoniskt liv!

Det som är den gemensama nämnaren för de vänsterextrema psyksjuka i tråden, är att de har ett liv av piss och vill kanalisera sin värdelösa tillvaro på vad media pekar ut som "fiender". Därför gläds de åt när en inflytesrik, kärleksfull småbarnspappa som konservativ debattör mördas inför sin egna familj!

Vet du vad kära vänsterblivna, du kommer må ännu mera piss imorgon när du vaknar upp, medans Charlie hedras och sörjs av miljoner människor världen runt. Ni transdemoner har bara er själva i er bräckla världsbild som spricker vilken sekund som helst!
Citera
2025-09-12, 17:48
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Ytterst tveksamt om detta mord passar in på något som kan ge dödsstraff i Utah: https://en.wikipedia.org/wiki/Capital_punishment_in_Utah

Du verkar anta att det spelar någon roll.

Om Trump vill att han får dödsstraff i en stat som kontrolleras av republikanerna så blir det så också.
Citera
2025-09-12, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Visade sig att det var en sund 22 åring som knäppte Kirk. Hur förklarar du att unga blir så pressade att de tar till dödligt våld? Du tycker fortfarande det Kirk gjorde mot människor är okey eller? Du tycker Kirks beteende är okey men mina kommentarer ska skicka mig till mentalsjukhus? Haha

Haha du är fan inte klok! Du menar att mördaren inte hade något val helt enkelt, han blev sååå pressad. Jag orkar snart inte mer faktiskt.
Citera
2025-09-12, 17:49
Medlem
Benny98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18

Både punkt 2 och 5 passar in på hans brott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in