2025-09-12, 17:36
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gents
Det var väl givet att det var en psyksjuk vänsterextrem som begick dådet. Det visar sig främst här hur sjuka vänstern faktiskt är. Man hyllar mord, ställer man sig en millimeter till höger från Socialdemokraterna, i svenska mått, så är man dödsnazist.

En gång i tiden hade jag sagt att högern inte hade firat om något vänsterskum dog, men den tiden är förbi. Jag önskar er alla på vänsterkanten det absolut värsta i livet.

Men finns det så mycket som tyder på att han var psyksjuk? Ifrån den man vet hittills så är han en fullständigt normal ung man bortsett från mordet.
Citera
Medlem
Tuors avatar
Han kommer få dödsstraff och de kommer förmodligen snabba på det hela.

Han hade ihjäl Kirk i HELT fel delstat.

Trump kommer dessutom pusha stenhårt för dödsstraff och det finns inte en enda domare som kommer våga yrka någonting annat
Citera
Medlem
svampdamps avatar
Kommer vänsterterroristen få dödsstraff?
Citera
2025-09-12, 17:37
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Det är inte rimligt att mörda någon för att man inte håller med den.

Sötnos, jag har redan förklarat för dig att jag håller med dig om det. Men min fråga var något annat. Lust att svara på den istället för att tramsa?
Citera
Medlem
Någon bra sida på X, YT, någon influerare eller liknande som uppdaterar kring Tyler och kring spekulationerna om att Kirk blev skjuten samtidigt som senaten blockerade epstieinfiler, om hans senaste uttalanden om Israel och mutade politiker eller fakta som kan tyda på att mordet var stageat?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Hat, hot och hån orsakar inte död eller kaos. Mänsklig handling orsakar död och kaos. Livet är inte, och har aldrig varit, en fika med tanter i kyrkan en solig söndag. Livet är svårigheter, orättvisor och förhoppningsvis glädje/ bra upplevelser. Kan man inte hantera ord eller svårigheter utan att ta till våld är det en själv det är fel på, inte den som sagt orden. Man väljer själv sitt agerande. Nu verkar Kirks mördare ha åkt fast. En 22-årig kille som kunde haft ett liv med glädje, vänner och egen familj. Nu får han aldrig mer vara fri. Gissningsvis riskerar han även dödsstraff. Ett bortkastat liv.
OOOj, vilket fövirrat moral drömmeri inlägg, så arrogant att kasta ut din moral på mgm.

Alla styrs av krafter, energi som inte alltid kan kontrolleras i tid.

Tycker det blev en bra upplösning där ingen varken är skyldig eller oskyldig. Det kallas för Livet och straff ingår. Bara att bestämma tiden och sluta med alla hycklerier och böner till Tomten. USA är värst efter alla år.

Inget offer att se upp eller ned på. Låt grabben jobba av sina val och säg förlåt. 25 år med jobb i finkan kanske är medicinen när Eliten vill ge den s.k döden för att låtsas de bryr sig.

Vem vill inte ta lagen i egna händer när politiker går fria för anstiftan till massmord och nya planeras redan.

Raka spåret hem till farsan. Bra action, energi och det här kan bli stort...kanske träsket skall ju renas, va!
Citera
Avstängd
Unlucky-Monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Nej, jag tror han menar att det är lika meningslöst att skylla Jimpa för högervåldet som det är att beskylla Maggan för vänstervåldet.
Sansa dig.

Magdalena Andersson har ett ansvar, socialdemokraterna använder expo och psyksjuka galna vänsterextremister som antifa som sina egna stormtrupper för att hota och skrämma folk till tystnad, det har vi ju sett gång på gång! Hur har du kunnat blunda för det? Leker du mitten bara och trollar ihjäl mig för nöjets skull?
Citera
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Kommer vänsterterroristen få dödsstraff?

Tveklöst.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Det fetade, ja disciplinerade inom "försvarsmakten" men inte för övrigt då freedom of speech är starkt i USA.

Finns minst ett fall inom media också där en blev av med jobbet.

Företag överlag har väl ganska lätt för att sparka folk.
Citera
2025-09-12, 17:38
Avslutad
En intressant grej är i denna presskonferensen som släpptens nyss så säger chefen för FBI när han avslutar sitt anförande - "Lastly, to my friend Charlie Kirk, rest now brother, we have the watch, and i see you in Valhalla" Vad tror ni han menade med det? Charlie var väl en väldigt kristen person?

Vid tidpunkt där det sägs. https://youtu.be/5FvFDRh5wSA?t=755
Citera
2025-09-12, 17:39
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
Tycker att det är fint ändå att ta sig tiden att förklara så banala saker som vad en kvinna och en man är. Många skulle nog bara sucka och lämna dom ovetandes medans han tog sig tid även för dom mest förvirrade.

"Tog sig tid" my ass. Det var de enda debatterna han klarade av att vinna

Citat:
Jag tror faktiskt att han var en bra familjefar

Baserat på vad?

Citat:
Ja USAs kristna höger och abortfrågan har jag också alltid tyckt varit väl överdriven. Han hade väl en poäng i att man ska ta ansvar för sina sexuella interaktioner och att abort inte bör ersätta preventivmedel och att det finns något fint och värdefullt i att spara på oskulden tills man gifter sig (även om man ska vara fri att välja det själv såklart). Men abort måste ända kunna vara en utväg och tillåtet. Man måste få ha sin åsikt och berätta om den utan att bli skjuten för det.

Det var inte därför han blev skjuten.
Citera
2025-09-12, 17:39
Medlem
Antagligen hatade han sina föräldrar och ville straffa dem genom dels ha en konstig ideologi och dels döda. Han kanske hatade han var född och ville inte leva längre. Tror man borde titta på mentala orsaker mer. Det viktiga är att han hade ett extremt hat, och då söker han sig till grupper som passar in och där han kan få utlopp för hatet. Han skulle lika gärna kunnat ansluta sig till Gestapo ,där skulle hans hat få ett värde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in