2025-09-12, 13:53
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Du skrev "USA vänsterns ”ingen behöver vapen”."

Så du menar alltså att "USA-vänstern" inte inkluderar en enda amerikansk politiker?

Bitch, please

Du svarade inte heller på min andra fråga, så jag antar att du precis insett hur dumt du skrev.

Vilka är dessa "många"? Vem driver att förbjuda ar15 men inte liknande vapen?

Vi säger så
Citera
2025-09-12, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Hur kan denna tråden ha fler inlägg än tråden om de två demokraterna som mördades av ett högerspöke?
Detta mord är, som Charlie Kirk själv sade, collateral damage.

Ja Will Smiths död hade fått mer uppmärksamhet än ett mord på en lokal revyskådespelare från New Jersey. Är det svårt för dig att förstå?
Citera
2025-09-12, 13:55
Medlem
Har det kommit fram vad det är som skytten verkar lämna uppe på taket?
Han släpper ju av nånting riktigt längst ut i hörnet på taket, innan han hoppar ner med väskan (?), 1.5-2m från sagda hörn.

https://www.fbi.gov/news/press-releases/utah-valley-shooting-updates
Citera
2025-09-12, 13:55
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Kirk blev inte mördad för sina åsikter.
Det är möjligt men det finns de som pga hans åsikter tycker att det är bra att han mördades.
Citera
2025-09-12, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Vi diskuterade det här i tråden imorse. Klippet när han haltar är filmad före mordet, då han är på väg till universitetsområdet.

Jag undrar varför han haltade då men inte när han flyr efter dådet
Citera
2025-09-12, 13:56
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asgard82
Här påstås skytten vara gripen. Vit man i 60-års åldern ser ut som.

https://x.com/jacktronprime/status/1965851916463948217?s=46&t=PvitNNI9QTsd1Jf2UBgCCQ

Jävligt fit 60 åring som kunde hoppa ned från ett 5 meter högt tak!

Själv skulle jag minst ha brutit en ben/knä!
Citera
2025-09-12, 13:59
Medlem
GreenBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henriksen82
Nä vänstern vill inte gärna svara på frågor om Islam men att kritisera Kirk för samma åsikter i ett land hundratals mil härifrån går bra. Undrar vilka som är nollor egentligen.

Fast är väl samma sak med högern i Sverige, de pratar sällan om den vedervärdiga kyrkliga högern i USA. Hälften av alla SD röstare som gillar Trump är typ motorburen trash och de är då inga människor som tycker att sex ska väntas med till inom äktenskap eller att man ska gå till Kyrkan varje söndag, de flesta har nog gått ur kyrkan till och med för då sparar man pengar man kan lägga på jänkarbilar och öl.

Och nej jag tycker inte man ska skjuta meningsmotståndare även om de lurar människor och profiterar på en bok(bibeln) som är lika mycket sanning som Sagan om Ringen. Jag har ju dock läst och hört högerblivna som hyllar mordet av Palme. Men det kanske är skillnad?
Citera
2025-09-12, 14:00
Medlem
LennyMacKenzies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadikaltLiberal
När jag var 10 sköt jag med luftgevär med kikarsikte på Colaburkar som stod några hundra meter bort. Det i sig bevisar inte att personen i fråga är ett proffs.

Sköt du på colaburkar på några hundra meter med ett luftgevär? Ja du då måste du ha haft ett oerhört kraftigt luftgevär. Om du nu ändå haft detta superluftgevär så gör den relativt blygsamma utgångshastigheten och den lätta kulan att den droppar så mycket att du i princip skulle behöva sikta på månen för att träffa en colaburk på marken på det avståndet, men men du kanske var en snidare på detta vad vet jag.

Kan däremot hålla med dig om att Kirkmördaren inte behöver vara något proffs. Han använde enligt uppgift ett gevär kaliber 30-06. Ett rätt vanligt jaktgevär kan man säga. Ammunitionen till ett sådant är en kula på 7,62 mm i en 63 mm hylsa. Samma kuldiameter för övrigt som i den gamla svenska AK-4an och jaktgeväret .308 Winchester, mycket populär älgjaktskaliber. Skillnaden är bara att dessa senare nämnda har en kortare hylsa (51 mm). 30-06 är flackskjutande och ett mycket bra prickskyttegevär. Så något proffs behöver inte skytten ha varit. Däremot var han troligen en van skytt och hade ett skapligt kikarsikte, eventuellt rödpunktssikte.
Citera
2025-09-12, 14:01
Avstängd
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lordalatar
Jag undrar varför han haltade då men inte när han flyr efter dådet

Antingen spelar han teater framför övervakningskameran eller så har han kanske gömt vapnet i ena byxbenet. Jag bara gissar.
Citera
2025-09-12, 14:03
Medlem
remixutoheavens avatar
Det är sjukt hur många på vänsterkanten som hyllar och tycker att Charlie Kirk förtjänar att bli mördad, detta är inte första gången som man gör detta.

Titta på hur man tycker att CEO för försäkringsbolaget förtjänade det och man glorifierar mördaren samt att man önskade att skott mot Trump träffade rätt. Om det är någon sida som törstar efter våld och mord så är det på vänsterkanten där man samtidigt säger att det är motiverat pga att det är höger och hemska som är emot demokratin. Det vill säga värsta sortens hycklare.

Dessutom så är det många som säger sig vara emot dödsstraff medan man samtidigt tycker det är okej att mörda politiska meningsmotståndare men där personer tar lagen i sina egna händer istället för rättsstaten.

I min värld skall ingen mördas eller tystas pga ens åsikter vare sig det är höger eller vänster. Alla skall ha rätt att yttra sig och få sitt ord sagt utan att bli rädd att få ett skott i pannan eller att någon skall försöka karaktärsmörda en.
Citera
2025-09-12, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KusinHistamin
Diskuteras mannen i vitt som står bakom Kirk på videon och tycks göra ett tecken sekunden innan Kirk skjuts i den här tråden eller ska man ta det i konspirationsforumet?

Allt sånt där är garanterat bullshit. Det är många personer runtomkring på sånna här event och alla gör ju någonting som kan tolkas som olika tecken.

Tror det är mycket enkelt. Mördaren är en av alla psyksjuka, förvirrade, radikaliserade och hjärntvättade vänsterungdomar som bara bestämt sig att göra det efter att ha blir kränkt av ord.

Evolutionen brukade ta hand om sånna här människor, men dagens skyddsnät hindrar det tyvärr. Var man illojal mot gruppen, bedrev självhat, var psykiskt instabil, hatisk och avundsjuk, försöker förändra alla normer osv så blev man ihjälslagen med en stor sten direkt, om man ens kom så långt. Idag lever de ibland oss och en del är t.o.m. journalister och lärare åt våra barn.

Frågan är om man måste komma på ett smidigt sätt att lösa det i framtiden. För det skadar alla i samhället. Alla andra kraftsamlar, samlar ihop dem och vrider på gaskranen. Typ. Ingen skulle sakna dem och västvärlden skulle bli både tryggare, lugnare och bättre. Inte minst mer produktiv.
Citera
2025-09-12, 14:05
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henriksen82
Vad fan säger du? Berätta mer om din inside information!!!

Han blev mördad för att han är en hånande provokatör. Ingen vettig människa tror att Kirk faktiskt genuint trodde på allt han sa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in