2025-09-12, 13:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Henriksen82
Otroligt…

Trumps samhörighet med Kirk är förkastligt men Sossarnas samhörighet med islamister är rumsrent. Vänsterlogiken briljerar som vanligt.
Trump blir svartmålad i all västmedia och granskas också 10x mer än andra motsvarande positioner, det ska med vägas in.
Citera
2025-09-12, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Du har inga svar, du kan inte tänka kritiskt.

Hur kan du undgå att tänka att det kan ha varit gud som knäppte Kirk?

När Trump blev skjuten i örat var det gud som räddade Trump?

Med samma logik borde väl gud va inblandad i mordet?

Hur kan du då förvänta dig sympati och empati?
Varför ska jag ifrågasätta guds plan nu men aldrig annars?

Som sagt du kan inte ta debatten men låtsas om att prästen Kirk var bättre.

Siitta och försvara varje medborgares rätt att bära vapen men rösta på svenska högern som belönar varje medborgare som bär vapen med två års fängelse?

Högern saknar logik och reson, ett mord förändrar inte på det.

Och du som hatar all religion röstar ändå på partier som gullar med Islam och Islamister. Den logiken skojar man inte bort.
Citera
2025-09-12, 13:37
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Ok. Du står för att du är oanständig, osmaklig och ovärdig. Det är din fulla rätt att göra det, precis som det är andras rätt att tycka att din moraliska kompass är riktigt skev och att du uppfyller flera kriterier för en viss personlighetsstörning.

Men jag lovar, trots detta faktum, att jag hade tyckt synd om dig och dina anhöriga om du blev mördad för denna din åsikt, utöver att jag hade sett det som något mycket sjukt i vårt samhälle.

Fan du verkar ju mer störd en de flesta på det här forumet! Säger väldigt mycket!

Tycker inte synd om honom som person! Tycker mer synd om de 4 barn som blev skjutna på en förskola samma dag!

Varför grinar du inte över dom?!
Citera
2025-09-12, 13:37
Medlem
detektiven789s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triremer
Det ser ut som att de hittat gärningsmannen

Snubben med megafonen är oerhört obehaglig...om det sen är han är en annan sak...
Citera
2025-09-12, 13:38
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Men jag lovar, trots detta faktum, att jag hade tyckt synd om dig och dina anhöriga om du blev mördad för denna din åsikt, utöver att jag hade sett det som något mycket sjukt i vårt samhälle.

Kirk blev inte mördad för sina åsikter.
Citera
2025-09-12, 13:38
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaffelpärm
Det är inte svårt att träffa en människa på nästan 200m om du har stöd och kikarsikte.

Skjuter du på en pappfigur svar ja men men inte i en sådan här situation!

Skulle säga ex militär eller en väldigt rutinerad jägare!
Citera
2025-09-12, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi

Vi vet inte motivet än.
Citera
2025-09-12, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi

Vad fan säger du? Berätta mer om din inside information!!!
Citera
2025-09-12, 13:41
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Ska vi googla åt dig menar du? Testa att googla ”Charlie Kirk quotes” t.ex.

Här har du några korta exempel:

On race
If I see a Black pilot, I’m going to be like, boy, I hope he’s qualified.
– The Charlie Kirk Show, 23 January 2024

On debate
We record all of it so that we put [it] on the internet so people can see these ideas collide. When people stop talking, that’s when you get violence. That’s when civil war happens, because you start to think the other side is so evil, and they lose their humanity.
– Kirk discussing his work in an undated clip that circulated on X after his killing.

On gender, feminism and reproductive rights
Reject feminism. Submit to your husband, Taylor. You’re not in charge.
– Discussing news of Taylor Swift and Travis Kelce’s engagement on The Charlie Kirk Show, 26 August 2025

https://www.theguardian.com/us-news/2025/sep/11/charlie-kirk-quotes-beliefs

60-70% av Kirks åsikter ser jag bara som realistiska.

Han hade lite väl många typiskt amerikanska, kristna åsikter om olika saker som jag såg som korkade dock.

Men har man en kulturmarxistisk hjärna så kan jag förstå att man hatade hans åsikter.
Citera
2025-09-12, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Ska vi googla åt dig menar du? Testa att googla ”Charlie Kirk quotes” t.ex.

Här har du några korta exempel:

On race
If I see a Black pilot, I’m going to be like, boy, I hope he’s qualified.
– The Charlie Kirk Show, 23 January 2024

On debate
We record all of it so that we put [it] on the internet so people can see these ideas collide. When people stop talking, that’s when you get violence. That’s when civil war happens, because you start to think the other side is so evil, and they lose their humanity.
– Kirk discussing his work in an undated clip that circulated on X after his killing.

On gender, feminism and reproductive rights
Reject feminism. Submit to your husband, Taylor. You’re not in charge.
– Discussing news of Taylor Swift and Travis Kelce’s engagement on The Charlie Kirk Show, 26 August 2025

https://www.theguardian.com/us-news/2025/sep/11/charlie-kirk-quotes-beliefs

Upptill det superduperkristen. Trodde varje ord som stod i bibeln och gissar att hans närmast sörjande är helt övertygade om att han i detta nu dricker cocktails med Jesus i himlen.
Citera
2025-09-12, 13:45
Avstängd
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henriksen82
Och du som hatar all religion röstar ändå på partier som gullar med Islam och Islamister. Den logiken skojar man inte bort.
Om det funnits ett parti som var för två års fängelse för att häda islam hade jag inte röstat på det men du röstar på ett parti som vill ha två års fängelse för att bära vapen, detta trots att din präst Kirk säger att rätten att bära vapen är en gåva från gud?

Högern i ett nötskal, bara hyckleri.
Citera
2025-09-12, 13:47
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Det verkar handla om ganska många.

Vänsterliberaler gör så att amerikansk militär blir nästintill helt konservativ. Nu har de gett Trump en anledning att äntligen få rensa inom militären

Detta mord har verkligen gjort massiv skada för vänsterliberaler i USA.

Precis, börja med Fyllot på toppen som hotar att alla som tycker fel ska bli "Dealt with!"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in